אבי לוזון ושינו זוארץ במשחק האליפות של קבוצת הנוער. צילום: זאב שטרן
אבי לוזון ושינו זוארץ במשחק האליפות של קבוצת הנוער. צילום: זאב שטרן

מכבי פ"ת צפויה לשלם את הקנס ולשתף שלושה זרים בעונה הבאה

אחרי הודעת מנהלת הליגות היום על המשך "רפורמת הצעירים" בליגה הלאומית, מתברר כי קבוצות בעלות תקציב גבוה יוכלו ליהנות משניים ואפילו משלושה זרים בגירים. יו"ר מכבי, אבי לוזון, היה מהתומכים במהלך, שיעלה לו בקנס של עד חצי מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 3.6.19 19:30

עד כמה גדולה השפעתו של יו"ר מכבי פתח תקוה אבי לוזון על מנהלת הליגות, חרף העובדה שעבר זמן רב מאז שימש כיו"ר ההתאחדות לכדורגל? דוגמה לכך התקבלה עם ההודעה של המנהלת על המשך "רפורמת הצעירים" בליגה הלאומית בעונה הקרובה, שצפויה להביא בעונה הבאה למצב לא שיוויוני, לפיו קבוצות "עשירות" יוכלו לשחק עם שניים ואפילו עם שלושה זרים, בעוד שמרבית הקבוצות תשחקנה עם זר אחד בלבד.

כדי להבין את הסוגיה המורכבת, יש לחזור לקיץ בשנה שעברה, אז הוחלט על רפורמת "כחול-לבן" בליגה הלאומית, שמטרתה הייתה להפחית בהדרגה את מספר הזרים בליגה הלאומית ולהעלות את מספר השחקנים הצעירים. המטרה הייתה למתג את הליגה הלאומית מחדש כליגה "ישראלית", ובכך למשוך אליה ספונסרים. בעוד שתקנון ההתאחדות לא השתנה גם בעונה שעברה והמשיך להתיר לקבוצות הליגה הלאומית לצרף שלושה שחקנים זרים, קבוצות הליגה החליטו דרך המנהלת על "תמריץ" לקבוצות אשר יחתימו שני זרים בלבד וייצרפו לסגל שישה שחקנים מתחת לגיל 23. קבוצה שרצתה להחתים בעונה שעברה זר נוסף, שלישי, הייתה צריכה לשלם קנס בגובה 300 אלף שקלים, אשר מתחלק בין שאר קבוצות הליגה. בעונה שעברה אף אחת מ-16 הקבוצות לא צירפה זר שלישי ושילמה את הקנס.

בעונה השנייה לרפורמה, כלומר 2019/20, אמור היה לרדת מספר הזרים לאחד בלבד, ומספר השחקנים הצעירים היה אמור לעלות לשבעה. אלא שמספר קבוצות בליגה הלאומית, בראשן מכבי פתח תקוה, התנגדו למהלך, עד שהובאה היום לאישור הצעה חדשה, שאושרה ברוב מוחץ, כולל של שתי הפתח תקוואיות.

על פי המתווה שסוכם, קבוצה שתצרף לשורותיה שחקן זר אחד תזכה להקצבה של חצי מיליון שקלים. בנוסף, תוכל הקבוצה לצרף שחקן זר משנתון 2000 או 2001, בתנאי שהוא שיחק בישראל בעונה שעברה או מיועד לשחק בעונה הבאה גם בקבוצת הנוער של המועדון. קבוצה שתרצה להחתים שני זרים בגירים, תיקנס ב-200 אלף שקלים, וקבוצה שתרצה להחתים שלושה זרים בגירים, תיקנס בכל סכום המענק – חצי מיליון שקלים.

ארמנדו קופר וגידי קניוק לאחר הירידה. צילום: שרון בוקוב

ארמנדו קופר וגידי קניוק לאחר הירידה של מכבי. צילום: שרון בוקוב

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ כי הוא מתפטר מתפקידו. אחד הטריגרים למהלך היה ההתנגדות לרצונו לבטל לחלוטין את שיתוף הזרים בליגה לנוער על מנת לקדם ככל האפשר את השחקן הישראלי. יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אמנם הכריז כי הוא "מברך על כך שפורום של קבוצות הליגה הביע אמון בתכנית המנהלת לקדם את השחקנים הצעירים הישראלים, תוך מתן במה נאותה בליגה הלאומית ובכך תהפוך לליגה המבוססת על כישרונות כחול-לבן", אבל בבדיקה נוספת של "ספורט מלאבס" הובהר כאמור כי למעשה אין כל שינוי במצבת הזרים, אלא בגודל התמריץ. המשמעות: מותר לשתף עד שלושה זרים, אך תמריץ כספי מלא יינתן מהמנהלת למי שתשתף לכל היותר זר אחד פלוס זר מהנוער על פי התנאים שנקבעו. על פי ההערכות, הקבוצה היחידה, פרטי למכבי פתח תקוה, שעשויה לשלם את הקנס ולשתף מעל לזר אחד בגיר, היא בני סכנין.

מי שייצגו את קבוצות הליגה הלאומית הם יושבי הראש של הפועל קטמון והפועל נצרת עילית, אורי שרצקי וגיל ברעם. "אין עם ההחלטה שום בעיה, שהקבוצות העשירות ישלמו כסף", הצדיק ברעם את ההחלטה בשיחה עם "ספורט מלאבס". "למכבי תל אביב יש תקציב של 120 מיליון שקלים והיא שולטת בליגת העל ופה זה אותו דבר. יש לך כסף? תשלם את הקנס. מכבי פתח תקוה, לצורך העניין, יכולים להביא איזה שחקן ישראלי שהם רוצים. זה נכון שיש הבדל משמעותי בין שלושה זרים לזר אחד בלאומית, אבל צריך לזכור שרוב הקבוצות שירדו מליגת העל גם חזרו יחסית מהר, ככה גם יהיה כנראה עם מכבי פתח תקוה, אלא אם תהיה הפתעה. אי אפשר להתחרות עם הכסף הגדול".

"לדעתי אין פה משהו לא ספורטיבי", אמר מנכ"ל הפועל פתח תקוה, רועי אלרום, שהצביע גם הוא בעד המתווה היום בישיבת המנהלת. "ההחלטה על המהלך התקבלה כבר בעונה שעברה בפורום של קבוצות הליגה הלאומית, שהלכו על עניין הקנסות כדי לתת תמריץ. יש פה מהלך של שנתיים, שייבחן באפריל בעונה הבאה, בתקווה שעד אז המנהלת תצליח להביא ספונסרים לליגה הלאומית. למען האמת, יש צדק בטענות של אבי לוזון, שמבחינתו יש לו 5-6 זרים מהעונה שעברה".

אמאדו סוקונה חוגג. צילום: זאב שטרן

אמאדו סוקונה. צילום: זאב שטרן

אלרום מבהיר כי נכון לעכשיו, אין בכוונת הקבוצה לשלם קנס: "אם נצרף זר נוסף מעבר לאמאדו סוקונה הוא יהיה זר צעיר. קיבלנו החלטה מערכתית ללכת על זר אחד בלי קשר להחלטה היום, מכיוון שאנחנו חושבים שהסיכוי 'לפגוע' בשחקן זר משפיע, שיהיה מעל הליגה, הוא נמוך, ומביא איתו עלויות גבוהות. יש לנו זר אחד שהוא מעל הליגה, אבל אם נראה בהמשך הדרך שיש הזדמנות יוצאת דופן שהעלות-תועלת שלה תשתלם לנו, אז יכול להיות שנקח את זה בחשבון".

אבי לוזון מסר בתגובה: "אי אפשר למנוע שיתוף של שלושה זרים כי זה תקנון ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לא משנה את התקנון". האם יש קשר בין ההחלטה הנוכחית להתנגדות ולרצונו של לוזון לשוב לליגת העל בהקדם האפשרי? תשפטו בעצמכם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר