דניאל שוורצבוים. צילום: זאב שטרן
דניאל שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

"החלום שלי הוא לשחק בליגת העל עם הפועל פתח תקוה". דניאל שוורצבוים בראיון

בשנה וחצי שלו בכחול עבר הקשר בן ה-25 כמעט הכל. משכורות שלא שולמו עד היום, פירוק ובעונה האחרונה גם קפיצת מדרגה כשהפך לאחד מעמודי התווך במסע ההישרדות של הקבוצה. כשעתידו לקראת העונה הבאה עדיין לא ברור, אומר הקשר בראיון ל"ספורט מלאבס": "רק הרווחתי מההגעה להפועל"

פורסם בתאריך: 6.6.19 13:03

אחת ההפתעות הנעימות בהפועל פתח תקוה מודל 2018/19 היא יכולתו המשודרגת של הקשר דניאל שוורצבוים, שהפך לבעל הבית במרכז השדה הכחול ככל שהתקדמה העונה. השחרור המפתיע של סימון פאמבו עם פתיחת חלון ההעברות בינואר העניק רשמית את המושכות לשוורצבוים, שחתם עונה נהדרת עם ארבעה שערים ותשעה בישולים. “קשה לסכם עונה כזו כי התחלנו מאוחר אחרי כולם עם תקציב לא מהגבוהים והכל נעשה תוך כדי תנועה, אבל אני שמח שבסופו של דבר אפשר להגדיר אותה כמוצלחת”, פותח שוורצבוים בראיון ל"ספורט מלאבס". "המפרק נתן לנו שקט, אבל ברור שבהמשך העובדה שההנהלה התחלפה והקהל חזר לתמוך עזרה לנו מאוד וזה עשה טוב לכל הצדדים. בשורה התחתונה נשארנו בליגה עם מינוס 11 נקודות ואחרי שכולם הספידו אותנו עוד לפני שהתחילה העונה. אסור לשכוח שהמחזור הראשון ועד ה-37 והאחרון אתה נלחם בכל משחק על החיים שלך ונגד הירידה. זה לא היה פשוט, אבל הפכנו את זה למתוק".

דניאל שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

"הפכנו את זה למתוק". שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

כאמור, התפנית החיובית ביכולת קיבלה גושפנקא באמצע העונה, אז ביסס את מעמדו כשחקן הרכב מוביל לצדו של קפטן הקבוצה רם לוי. "הרגשתי טוב ושמחתי לקבל את המושכות במרכז השדה יחד עם רם, השותף המושלם שמהר מאוד הרווחתי גם כחבר לחיים. לא היה לי ספק שיצליח ואין ראוי ממנו להיות כבר בגיל צעיר קפטן במועדון גדול כמו הפועל פתח תקוה", מפרגן שוורצבוים. "חיברנו את כולם בעונה מאתגרת מאוד, בקבוצה שרובה צעירים ובכל משחק אתה צריך לא רק להרים את עצמך מחדש אלא לדאוג שגם השאר יעשו את זה. אין זמן לטעויות ובכל משחק חייבים לצבור נקודות. זה נתן לי הרבה ביטחון וניסיתי לעזור לשחקנים מסביבי, אם בשיחות חטופות, אם בטלפון, אם רק להקשיב להם ואם תוך כדי תנועה במשחקים עצמם. זה תמיד עוזר ומשפר, בטח כשרובם לא התמודדו עם מאבקי ירידה ולחצים של תחתית וגם אני אף פעם לא מתבייש לקבל עצה מחבר לקבוצה. מינוס 11 נקודות? אף אחד לא באמת יכול להכין אותך לדבר כזה. לשמחתי, קיבלתי פידבקים חיוביים מהחבר’ה, מהצוות המקצועי שמגיעות לו מילים חמות על ההישג האדיר – מהמאמן מסאי דגו, דרך עוזרו רן קוז’וק ועד האפסנאי ומאמן השוערים, וגם מההנהלה. תמיד השתדלתי לתת הכל ולהיות שם עבור כולם ואני שמח שראו את זה".

דניאל שוורצבוים ורם לוי. צילום: עזרא לוי

השותף המושלם. שוורצבוים עם רם לוי. צילום: עזרא לוי

בעונת בלהות בה נבנתה הקבוצה מאפס, לא הרבה זוכרים ששוורצבוים היה כאן גם במאבקי התחתית בעונה שעברה, בה לא שולמו משכורות לשחקנים תחת הבעלים לשעבר, דורון גלנט. אורן קריספין ופרדי דוד פתחו עבור שוורצבוים את הדלת אי שם בנובמבר 2017 כשהיה שחקן חופשי והוא אף שותף במשחקי אימון מול רמת השרון ומכבי הרצליה, אך בשל המצוקה הכלכלית צירופו התעכב ונגרר עד הרגע האחרון של חלון ההעברות, אז כבר עברו הרבה מים בנהר ועל הקווים עמד דני גולן, שהוחלף בהמשך בתומר קשטן. "עד עכשיו לא קיבלנו את אותן משכורות", מעדכן שוורצבוים. "ידעתי לאן אני נכנס כי אני מכיר טוב את עומר ורד ודניאל כהן, אבל מצד שני תמיד כששיחקתי נגד הפועל פתח תקוה הקהל הלהיב אותי ומשך אותי. רציתי לתת לזה צ'אנס ועם כל הבלגן שהיה אני לא מצטער לרגע ורק הרווחתי מזה שהגעתי להפועל".

"שייע תמיד אומר שאני לא מצטרף מספיק להתקפה"

דניאל שוורצבוים יחגוג בקיץ יום הולדת 25 ומתגורר ברמת גן. בחמש השנים האחרונות חובק את הצמודה גל. מגיל 6 החל לשחק כדורגל, תחילה בחוג ולאחר מכן בבית הספר לכדורגל של מכבי תל אביב, שם שיחק עד גיל 19 וזכה באליפויות וגביעים בגילאים הצעירים, כולל אליפות עם הנוער. "כשאתה במכבי אתה לא כל כך סופר תארים", הוא אומר בחיוך. "מה שכן, אני יכול לספור על כף יד את הפעמים בהן לא לקחנו תואר כזה או אחר". בשנתון שלו שיחקו בין היתר גאל מרגוליס ועומרי אלטמן. בנערים א' הוקפץ לנוער יחד עם אקס נוסף של הפועל וחבר קרוב, דניאל גרץ, ומחזיק הגביע הטרי מבני יהודה, דור ג’אן. בין השאר שיתף שם פעולה עם דור מיכה, רוסלן ברסקי, מושיקו לוגסי ומואנס דאבור. רוב הזמן תופקד כקשר אחורי ומדי פעם הוסט לעמדות הבלם והמגן הימני. בבוגרים שיחק בליגה א' במדי הפועל הרצליה ושיכון המזרח, ובלאומית עבר בבית”ר תל אביב רמלה ובמכבי הרצליה בטרם נחת בקבוצתו הנוכחית.

דניאל שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

עבר בליגה א'. שוורצבוים. צילום: עזרא לוי

הצצה לייחוסו המשפחתי לא השאירה מקום לספק באשר לתחום בו יעסוק. דניאל הוא בנו של שחקן ומאמן העבר אשר שוורצבוים ואילו האב הוא אחיינו של חלוץ ומאמן עבר ופרשן לאומית בהווה, שייע פייגנבוים. "ברור שהייתה דחיפה, אבל בסופו של דבר זו הייתה בחירה שלי. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה ולא רואה את עצמי בלי הכדורגל", אומר דניאל בחיוך. "בבית כל הזמן מדברים וחיים כדורגל. יש ביקורות לטוב ולרע, אני אוהב את זה ויודע שתמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם. גם שייע תמיד אומר את מה שהוא חושב ודואג לתת טיפים – הוא תמיד טען שאני לא מצטרף מספיק להתקפה. השנה, יחד עם ההנחיה של הצוות המקצועי זה השתלב טוב והביא תוצאות. בנוסף הוא תמיד מייעץ לי להיות חוצפן חיובי במגרש. הוא בעל ידע נרחב ואני נהנה להקשיב לו וללמוד ממנו".

דניאל שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

"בבית כל הזמן חיים ומדברים כדורגל". שוורצבוים. צילום: זאב שטרן

אחד הדברים שהפכו העונה לסימן ההיכר של שוורצבוים הוא הקרנות המסובבות והסופר מסוכנות. במשחק החוץ מול כפר סבא כבש היישר מנקודת הקרן, במשחק הבית מול אותה קבוצה ובמשחק נוסף מול מרמורק נבלם במשקוף. "הצוות המקצועי אימץ תרגיל שבקרנות מצד שמאל השחקנים עומדים על קו השער בניסיון להפריע להגנה ולשוער להגיע לכדור במטרה להסיט אותו פנימה", הוא משתף. "הכוונה היא יותר לבשל ושאחרים יכבשו וגם בזה הצלחתי עם בישולים משני הצדדים, אבל כמובן כשזה מצליח ישירות מהקרן זה כיף ומדהים. פה ושם קיבלתי הערות על הדמיון לאיציק זוהר, אבל אני צריך עדיין לעבוד קשה לפני שישוו אותי לשחקן כזה או אחר".

צריך עוד לעבוד קשה. שוורצבוים עם החברים בהפועל. צילום: זאב שטרן

צריך עוד לעבוד קשה. שוורצבוים עם החברים בהפועל. צילום: זאב שטרן

שאלת השאלות נוגעת כמובן להמשך דרכו של שוורצבוים בהפועל. "עדיין לא ישבנו וצריכים לראות איך אנחנו מתקדמים", הוא מעדכן. "אני מאוד אוהב את המועדון, מרגיש פה בבית ואין ספק שלהפועל פתח תקוה יש אצלי עדיפות, בטח ובטח בליגה הלאומית, אבל צריך לחכות ולראות מה יהיה".

אחרי העונה המרשימה שעברת, אתה מרגיש בשל לליגת העל?
"כן, אני מרגיש בשל והשאיפה היא להיות שחקן לגיטימי בליגת העל. החלום שלי הוא לשחק שם עם הפועל פתח תקוה ובהמשך להגשים חלום נוסף ולצאת לאירופה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר