דורון גלנט. צילום זאב שטרן
דורון גלנט. צילום זאב שטרן

שת"פ עם ברצלונה: כך ניסה דורון גלנט לנתק את מחלקת הנוער של הפועל פ"ת מהמועדון

בשנת 2017, בזמן שניהל משא ומתן עם עמותת הכחולה, ניסה הבעלים לשעבר להוביל מהלך לפיו מחלקת הנוער ובית הספר לכדורגל של המועדון יעברו לידיו של אליעד כהן, אביו של שחקן קבוצת הנוער. על פי טיוטת הסכם שהוצגה לאחרונה בבית המשפט, המטרה היייתה לרקום שיתוף פעולה עם האלופה הספרדית. "גלנט הוזה הזיות, לא היה שום הסכם", הגיב כהן

פורסם בתאריך: 23.7.19 11:56

תקופת בעלותו של דורון גלנט בהפועל פתח תקוה, שהסתיימה לבסוף בפירוק, כללה לא מעט פרשיות ואירועים שונים ומשונים. אלא שעל פי המסמכים שאנחנו חושפים כאן, גלנט היה קרוב לקבל החלטה קריטית נוספת לגורלו של המועדון, ניתוק של מחלקת הנוער ובית הספר לכדורגל מהמועדון, על ידי העברת הזכיינות על פעילות המחלקה ובית הספר לכדורגל לידיים פרטיות.

האיש לו שאף גלנט להעביר את הזכיינות הוא אליעד כהן. כהן הוא אביו של שחקן קבוצת הנוער של המועדון בעונת 2017/18, מיכאל כהן. במסגרת שתי תביעות שהגיש אליעד כהן כנגד גלנט, המתנהלות בימים אלו בבית המשפט השלום בפתח תקוה, נחשף הקשר בין השניים, שכלל הלוואות שסיפק כהן למועדון, מימון הוצאות שונות של הקבוצה, סיוע בהחתמת שחקנים זרים, וכאמור מגעים להעברת הזכיינות על מחלקת הנוער ובית הספר של האגודה לידיו של כהן והוצאתם משליטת המועדון.

מתוך טיוטת ההסכם

מתוך טיוטת ההסכם

כהן הגיש כנגד גלנט תביעה על סך 258 אלף שקלים בגין שתי הלוואות שנתן לטענתו למועדון. האחת בגובה 180 אלף שקלים, שניתנה ב-5.7.17, אותה המועדון אמור היה להחזיר בעשרה תשלומים של 18 אלף שקלים (כאשר גלנט ערב, לטענת כהן, אישית). לטענתו של כהן, מחצית מהסכום לא שולמה בסופו של דבר, עקב כך שהצ'קים לא כובדו בבנק בגלל שחשבון הקבוצה היה מוגבל. ההלוואה השנייה, בגובה 140 אלף שקלים, שניתנה ב-21.7.17, לא הוחזרה כלל לטענתו של כהן. בתביעה השנייה שהגיש כהן, על סך 70 אלף שקלים, טוען כהן כי העביר למועדון הלוואה נוספת של 70 אלף שקלים, אך הצ'קים שהעביר גלנט עבור ההחזר לא כובדו גם הם.

מיכאל כהן ודורון גלנט חותמים על החוזה לפני שנתיים. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מיכאל כהן

מיכאל כהן ודורון גלנט חותמים על החוזה לפני שנתיים. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מיכאל כהן

בכתבי ההגנה שהגיש גלנט, טען הבעלים לשעבר כי התמורה עבור הלוואותיו של כהן ניתנה באמצעות פרסום בשטח המגרש בזמן משחקי הקבוצה. עוד טוען כי כהן בעצם שימש כסוכן שחקנים של הקבוצה וסייע בהבאתם של שחקנים מברזיל, וגם כי נערך איתו חוזה בנוגע להעברת הזיכיון במחלקת הנוער לידיו. יש לציין כי בתביעה הגדולה שהגיש כהן נדחתה בקשת הרשות להגן של גלנט, כאשר בידיו של הבעלים לשעבר עדיין אפשרות לערער. בתיק הקטן יותר הצדדים מנסים להגיע בימים אלו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט.

סניף של ברצלונה

במסגרת כתב ההגנה שהגיש גלנט, צירף הבעלים לשעבר כנספח טיוטת הסכם, שעל פי גלנט נשלחה על ידי כהן, להעברת הזיכיון במחלקת הנוער ובית הספר של המועדון לידיו של כהן. במסגרת ההסכם, צוין כי בכוונתו של כהן להתקשר עם בית הספר לכדורגל של ברצלונה לצורך הפעלת אקדמיה לכדורגל.

טיוטת ההסכם להעברת הזיכיון במחלקת הנוער

במסגרת ההסכם, מצויין כי העברת הזיכיון מגיעה בעקבות כוונתו של כהן להתקשר בהסכם עם FC Escola Barcelona, בית הספר לכדורגל של ברצלונה הספרדית. לבית הספר לכדורגל של ברצלונה יש שלוחות בספרד וברחבי העולם, בהן מפתחים ילדים וילדות בגילאי 5-12, שחלקם ממשיכים ל-"לה מאסיה", מחלקת הנוער המפוארת של הקטלונים. ההסכם אמור היה לכלול ארבע תקופות של שלוש שנים החל מעונת 2018/19, כאשר בסיומה של כל תקופה, הייתה באפשרותו של כהן להאריך את ההתקשרות בשלוש שנים נוספות.

על פי ההסכם, הייתה אמורה הפועל להתחייב להעמיד לרשותו של כהן את מתחם המגרשים שמספקת לה העירייה בסירקין. על פי ההסכם, כהן התחייב להעמיד לפחות 10 קבוצות רשומות בליגות של ההתאחדות לכדורגל, בנוסף לבית ספר לבנים ולבנות תחת השם FC Escola Barcelona. על פי ההסכם, כל ההכנסות וההוצאות של האקדמיה ינותקו מפעילות המועדון, וכי לאקדמיה תהיה אפשרות לחתום הסכמים עם שחקנים. עוד נכתב, כי כל תגמול כספי או אחר בגין מכירה או השאלה של שחקנים מהאקדמיה יועבר לכהן וכי להפועל לא תהיה כל טענה בנושא. בהמשך צוין כי "הסכם הזיכיון בין המפעיל (אליעד כהן, ל"ס) לבין FC Escola Barcelona טרם נחתם והוא תנאי למימוש ההסכם בין המפעיל לעמותה".

המגרש הסינטטי בסירקין. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול

"היה שלב מסויים שדורון גלנט פנה אלי", סיפר אליעד כהן בשיחה עם "ספורט מלאבס". "בשלב מסויים של ההיכרות שלנו היתה חברות מסוימת, נעתרתי לעזור לו ונתתי לו הלוואה עליה הוא חתם באופן אישי, כי אמרתי לו שאני לא מלווה כסף להפועל פתח תקוה. אין לי שום דבר עם המועדון הזה ואני לא בונה על המועדון הזה שיחזיר לי".

על החוזה בנוגע להעברת הזכיינות במחלקת הנוער אמר כהן: "זה סתם קשקוש בלבוש. גלנט הוא טיפוס שממציא המצאות, הוזה הזיות, לא היה שום הסכם ושום דבר. אני ומיכאל חיינו בהונג קונג הרבה שנים, וכשהוא היה ילד הוא שיחק שם בשלוחה של ברצלונה. סיפרתי על זה לדורון, על כמה שהפרוייקט מרשים ועל זה שיש להם עוד הרבה בתי ספר בעולם, והוא כבר לקח את המחשבה הזאת כמה צעדים קדימה. זה מצחיק, כאילו אני המנהל של ברצלונה ויכול להביא אותה לפתח תקוה. הוא היה אז במשא ומתן עם הכחולה ורצה שנעשה הפרדה בין מחלקת הנוער לבוגרים".

"אני לא איש כדורגל ולא איש שמנהל מועדונים", הוסיף כהן. "נראה לך באמת שברצלונה יעשו אקדמיה לכדורגל בהפועל פתח תקוה? מועדון כמו ברצלונה ירצה לקשור את השם שלו עם הפועל פתח תקוה? באותה תקופה הבן שלי היה בקבוצת הנוער, מכיוון שאני לא פילנתרופ והאמת שבכלל הייתי שיחקן של מכבי פתח תקוה עד גיל 20. זה אפילו לא עזרה, אלא הלוואה עסקית לכל דבר. באותו זמן חשבתי שהוא אדם שאשר לסמוך עליו. היו הרבה הורים אז שנעתרו לבקשות שלו ועזרו, חוץ מההלוואות עשיתי שני מנויי זהב ועזרתי בכמה עשרות אלפי שקלים, אבל הסכומים הגדולים היו מגובים בהלוואה".

תגובתו של דורון גלנט לדברים לא התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר