רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

יו"ר עמישב לגרינברג: "למה אתה לא אומר שכל הקיצוץ הזה הוא בשביל הפועל?"

סערה ספורטיבית בעיר בעקבות ההחלטה לקצץ מההקצבות של המועדונים מהשכונות בעיר, ולהוסיף להפועל ולמכבי. ראש העיר בישיבת המועצה: "מי שהגדיר את הקריטריונים מלכתחילה עשה טעות ונוצר עיוות"

פורסם בתאריך: 28.8.19 08:45

לא בכל יום מפרסמות הפועל ומכבי פתח תקוה הודעת תמיכה פומבית בראש העיר רמי גרינברג. הסיבה: שינוי התבחינים – קריטריונים על פיהם נקבעות ההקצבות העירוניות – שיובילו לכך ששתי הקבוצות הבכירות בעיר ייהנו מהקצבות גדולות יותר למען עידוד הישגיות. מאידך, הנפגעות מהמהלך הן נציגות ליגה ב', הפועל מחנה יהודה ומכבי עמישב, שמתקציבן העירוני יופחת ב-50% הסעיף שמוגדר כ"תקציב שכונות" – קיצוץ של כ-50 אלף שקלים בשנה לכל אחת מהקבוצות. עוד שינוי נעשה בדמי השימוש של האצטדיון, כאשר הפועל ומכבי ישלמו 35 אחוזים מהתעריף (11,200 שקלים) עבור דמי שימוש למשחק באצטדיון, במקום 50 אחוזים (16,000 שקלים) שהן שילמו עד היום. מדובר בהטבה שצפויה לחסוך להפועל ומכבי כמאה אלף שקלים בשנה, לכל אחת.

"בסופו של יום אנחנו רוצים לראות שהילדים שעוסקים בספורט בפתח תקוה יקבלו את המענה", הסביר ראש העיר, רמי גרינברג, בישיבת המועצה שנערכה בראשון השבוע, וציין כי גם נערים ממחנה יהודה ועמישב משחקים במכבי או הפועל. "במהלך השנים יצרו בתבחינים כל מיני דברים שלא באמת טובים יותר מבחינת השירות, אלא מחזק או מחליש אחרים. מי שהגדיר את זה מלכתחילה עשה טעות ונוצר עיוות – קבוצות קטנות, שמטפלות בכמות מסוימת של נערים וילדים בפתח תקוה, מקבלות כמעט כמו קבוצות אחרות שמטפלות בכמות של פי חמש ושש. זה לא יוצר שוויוניות ומעודד הקמה של גופים שמביאים לפיזור הכספים ולא מביאים תוצאות אמיתיות. משהו פה לא עובד ואין הישגים בלשון המעטה. המטרה היא ליצור איחוד קבוצות איפה שאפשר מתוך רצון ליצור קבוצה חזקה או שתיים בכל ענף שתזכה לתקציב ראוי ותוכל להגיע להישגים משמעותיים ולהיות שם דבר בעיר".

גרינברג עם אנשי הכחולה בפגישה בשנה שעברה

גרינברג עם אנשי הכחולה בפגישה בשנה שעברה

חברת המועצה, עידית ישראלוב לוין, שמשמשת גם כיו"ר חוג האוהדים של מחנה יהודה, טענה כי "מדובר בנושא מאוד גדול ומצריך לדעתי בחינה קצת יותר לעומק מאשר לבוא ולחתוך בבת אחת 50% לקבוצות, שזה הורג אותן. כולנו בעד ייעול ואם צריך לצמצם ולתת יותר לקבוצה כמו הפועל פתח תקוה, זה בסדר והגיוני, אבל בבת אחת להוריד? אנחנו בתחילת עונה וזה אומר שנגמר להן החמצן".

בהמשך הישיבה התפרץ יו"ר עמישב, גולן שטרית, כלפי גרינברג והטיח בו בצעקות כי "זה פשוט להוריד 50 אלף שקלים. למה אתה לא אומר שכל הקיצוץ הזה הוא בשביל הפועל פתח תקוה שאתה אוהד אותה? אנחנו סוגרים את המועדון. באת מהשכונות, השכונות עשו אותך ראש עיר, אבל אתה הראשון שפוגע בשכונות. אנחנו מקבלים 400 אלף ומתוך זה אתם לוקחים 150 אלף חזרה דמי שימוש במגרש. תתביישו לכם".

חשוב לציין כי העובדות מראות על השקעתו הרבה של גרינברג במתקנים, אם זה בשיפוץ הנרחב במגרש המיתולוגי במחנה יהודה, ואם במגרש הראשי בסירקין המשמש את עמישב, בו שופץ כר הדשא והוקמו יציעים חדשים. גולן שטרית סירב להתייחס לפניית "ספורט מלאבס" בנושא ורק ציין כי הוא צפוי להיפגש עם גרינברג בנושא מחר (חמישי). יו"ר הפועל מחנה יהודה, ירון גרייה, מסר כי היום מתוכננת ישיבת חירום של ההנהלה ולאחריה תצא הודעה מסודרת מטעם המועדון.

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ראש העיר רמי גרינברג, מהרגע שנכנס לתפקידו, דאג לתחום הספורט בעיר ועל אף התקציב הגרעוני ההקצבות לתמיכות היחידות שעלו הן לספורט והיתר קוצצו לאור הגרעונות. בנוסף, ראש העיר גרינברג, ביצע מהלך חסר תקדים וקיצץ ממשכורתו 10% אותן תרם לטובת ההקצבות לספורט. כמו כן, התקיימו דיונים עם כל אגודות הספורט, דבר שלא היה מעולם, וכל חודש התקיים כינוס יחד עם כל אגודות הספורט. במהלך השנה האחרונה הושקעו מיליונים בהקמת מתקנים חדשים, פריסת דשא סינטטי, שיפוץ והשקעה של מיליונים בכל המגרשים של כל קבוצות הספורט, בניית אולמות חדשים ועוד. מעבר לכך, במגרש של מכבי עמישב נפרס דשא סינטטי חדש בעלות של מיליון וחצי שקלים לעונה זו".

בנוגע להקצבות אמרו בעירייה: "לגבי התבחינים, לאחר שנים בהן תקציבי ספורט הופנו באופן לא שוויוני למועדונים שונים בעיר, ביניהם מועדונים שכונתיים, מתקיים תיקון לעיוות והעוול והתחום מוסדר. בעבר היה מצב לא שוויוני שילד אחד קיבל פי שניים מילד אחר רק בגלל שם קבוצתו ולכן כעת דאגנו שהתבחינים יהיו שוויוניים ושכל ילד יקבל את המרב וכל מועדון יקבל ע"פ מספר הילדים בו ולא ע"פ חלוקה לשכונות. התקציבים כעת יחולקו נכון ובהתאם לפעילות ובעצם נשקיע במועדונים ע"פ גודלם ומספר הילדים המשחקים בהם, ומועדונים שאליהם מגיעים ילדים מכלל שכונות העיר ומגדלים שחקנים ברמה הגבוהה ביותר יקבלו תקציב בהתאם. לא ייתכן שמועדונים קטנים שפועלים בתוך השכונות יקבלו את אותו התקציב כמו מועדון שמשחק בליגת העל ומכשיר שחקנים אליו מגיעים ילדים מכל העיר. מעתה התקציב יחולק נכון ובאופן צודק".

ישיבת המועצה מיום ראשון (הדיון בנושא הספורט מתחיל מדקה 14:30, ההתפרצות של שטרית מ-01:03:49):

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה יורק לבאר ששתיתה ממנה פגיעה בקבוצות "הקטנות" תפיל אותך.מה שווה ההשקעה במיגרש אם לא יהיה ניתן להחזיק מאמנים ולשלם לכם בכבוד ולהשקיע בילדים שיגיעו לעמישב ומחנה יהודה שגם כך קשה לעודד ילדי מחשב להגיע אלינו וכולם רוצים הפועל ומכבי פ"ת.מר רמי גרינברג החזקתי ממך חבל.

  2. תושב שמתגורר בנוה גן

    במקום להתעסק בעיקר רמי גרינברג מתעסק בתפל, למה לא ממשיך את פרוייקט האגם האקולוגי שהתחיל קודמו בתפקיד,
    ומשאיר את הפסולת מול הפרצוף של התושבים בשכונת נוה גן.
    התושבים בחרו בו כדי לחולל שינוי .הארנונה גבוהה מאד .כנראה שיותר מקדנציה הוא לא יחזיק,התושבים הם אלו שיחליטו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר