רם לוי, דור חוגי. צילומים: זאב שטרן
רם לוי, דור חוגי. צילומים: זאב שטרן

הדרבי חוזר. רם לוי: "לא אכפת לי מה יהיה עם הקבוצה השנייה", חוגי: "לא רואה תסריט שאנחנו מפסידים"

ארבע וחצי שנים ללא דרבי בפתח תקוה יסתיימו ביום חמישי. לפני הקרב על היוקרה העירונית, שוחחנו עם הקפטן של הפועל שבכלל התחיל את דרכו במכבי ואת החלוץ של מכבי שהיה חלק מהפועל בדרבי האחרון בין הקבוצות

פורסם בתאריך: 24.9.19 16:38

לראשונה מאז מרץ 2015, ייפגשו בליגה ביום חמישי (19:00) הפועל ומכבי פתח תקוה לדרבי הגדול של העיר, שחוזר העונה במהדורת הליגה הלאומית. שתי הקבוצות יודעות שמעבר לשלוש הנקודות שיעזרו מאוד לכל אחת מהקבוצות, לא מעט מוטל על הפרק, בעיקר מבחינת אוהדי שתי הקבוצות שרוצים להחזיק ביוקרה העירונית. רגע לפני, שוחחנו עם הקפטן של הפועל, רם לוי, שגדל במכבי, ועם חלוץ מכבי, דור חוגי, שבכלל גדל בהפועל.

רם לוי (22), בלם/קשר אחורי. גדל במכבי, כיום קפטן הפועל

"שיחקתי במכבי עד נערים ג' ומאז אני כל כולי בהפועל. אחרי הדרבי בגביע הטוטו זה יהיה דרבי הבוגרים הראשון שלי בליגה. חשוב מאוד לשמח את הקהל האדיר שלנו, שתמיד יעשה את ההשוואה מי הקבוצה הכי טובה בעיר. אני בטוח שהאוהדים שלנו יגיעו בכמויות גדולות, מינימום 3,500 איש, וזה ייתן לנו עוד אקסטרות ואנרגיות להיכנס לאווירה ולתת להם לחגוג ניצחון בדרבי. נעשה הכל כדי להביא את הגאווה והיוקרה העירונית להפועל. בתור ילד קטן אני זוכר שתמיד היה בבית הספר את הפילוג של מכבי והפועל וכולם תמיד התעניינו בתחרות הבלתי נגמרת בין הקבוצות".

רם לוי. צילום: זאב שטרן

רם לוי. צילום: זאב שטרן

"דרבי זכור?", המשיך לוי. "היה את הדרבי שהפועל ניצחה 0:1 מפצצה לחיבורים של ארמון בן נעים. ישבתי כילד במחלקת הנוער בקהל של הפועל וממש התרגשתי. כולנו ראינו אז את הבוגרים כאלילים והיה מדהים לראות את כל הקהל המדהים שלנו קופץ לשמיים. בשנה השנייה שלי בנוער אני זוכר דרבי בו שיחקתי לעיני אלף איש בסינטטי ליד אצטדיון ראש הזהב. אורן קריספין אימן וניצחנו 0:2. כמות כזו למשחק בליגה לנוער זה טירוף ובטח לא משהו רגיל. אין הבדל בגישה של המועדונים, שמגיעים שניהם עם רצון גדול מאוד לנצח בדרבי ולהיות הכי טובים בעיר, אבל את ההבדל הגדול עושים האוהדים שלנו שהם הקהל הכי טוב בארץ. עברנו תקופה לא כל כך נעימה וברור שהדרבי חסר לכל אחד בעיר שמתגעגע לאקשן ולתחרותיות. האמת שמבאס שגם כשהדרבי חוזר אחרי ארבע וחצי שנים זה קורה בליגה הלאומית, אבל כל עוד אנחנו נפגשים יהיה כיף גדול לנצח את מכבי. אני מקווה שבעתיד הקרוב זה יקרה בליגת העל ומאמין שהפועל תחזור לשם כמה שיותר מהר, לא אכפת לי מה יהיה עם הקבוצה השנייה. אנחנו מצפים שיגיעו כמויות לא רגילות של אוהדים לליגה הלאומית וכשאתה רואה כל כך הרבה אנשים שמעודדים אותך ואוהבים את הקבוצה יש צמרמורת בגוף, משהו מטורף. אתה רק רוצה לתת את כל כולך ולהחזיר להם, אי אפשר להסביר במילים עד שלא חווית את זה. יגמר 0:1 קטן ומתוק, ואני מקווה מאוד להיות חתום על שער הניצחון".

דור חוגי (24), חלוץ. גדל בהפועל, כיום משחק במכבי

"התחלתי בילדים בהפועל, עברתי עונה אחת בנערים למכבי, משם המשכתי למכבי חיפה ובבוגרים חזרתי להפועל ושוב למכבי. דרבי זה דרבי, ברור לכולם שזה לא עוד משחק ויש פה את הכבוד של העיר פתח תקוה ורצון להיות הקבוצה השולטת. לא גדלתי בפתח תקוה ואני גר בעיר בארבע השנים האחרונות, אבל כילד אני זוכר מחברים ששיחקתי איתם סיפורים על יריבויות גם בבתי הספר, מי ניצח ומי מלכי הכיתה, שטויות של ילדים שהיו אז חשובות ומשמעותיות. יש חשיבות גדולה של דרבי עבור המועדונים. להפסיד דרבי זה דבר נוראי, לא עוד הפסד ליריבה בליגה שמתמודדת בצמרת. אסור להפסיד דרבי ואם חס וחלילה זה קורה אתה מתבאס וכמובן מקבל בראש. ברור שגם לנו וגם להם יש אובר מוטיבציה ומדובר במשחק שונה".

דור חוגי. צילום: זאב שטרן

דור חוגי. צילום: זאב שטרן

חוגי המשיך: "דרבי זכור? לך תזכור מה היה במחלקת הנוער, אבל אני זוכר את הדרבי בעונה הראשונה שלי בבוגרים בהפועל, כשלירוי צעירי נתן צ'יפ מעל צחי גיגי וניצחנו 1:2. לא שיחקתי, אבל אני זוכר שהיה משחק חם מאוד עם כניסות חריפות ואווירה נפלאה של 6,000 איש ביציעים. מבחינת הגישה של הקבוצות אין הבדל גדול, שתיהן מגיעות בשיא הטירוף – שחקנים, הנהלה וקהל, במטרה לנצח. אני יכול לתת את הקלישאה שלדרבי חוקים משלו, אבל זה סתם. האמת היא שאין יותר מדי מה לדבר, כי ברור לכולם מה צריך לעשות. אין ספק שיש התרגשות גדולה, במיוחד אחרי כמעט חמש שנים שלא היה דרבי בפתח תקוה. בכל עיר זה מבאס מאוד וחסר כשאין דרבי. זה משחק שהוא חלק בלתי נפרד מכל עיר ובאותו יום כולם מתאחדים סביבו ורק מחכים לשריקת הפתיחה. כשחקן אני יכול להגיד שלא משנה אם יש יותר או פחות קהל לקבוצה היריבה, בכל מקרה אתה נכנס לטירוף. אפילו רונאלדו אמר שהוא נחוש יותר כשמקללים אותו אוהדי היריבה וגם שחקני מכבי יכולים לקבל אנרגיות חיוביות מהקהל של הפועל. כמה יגמר? לא יודע תוצאה, אבל אני לא רואה תסריט שאנחנו מפסידים בדרבי. ניצחון למכבי, ובעזרת השם אכבוש את השער המכריע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר