אצטדיון ראש הזהב. צילום: זאב שטרן
אצטדיון המושבה. צילום: זאב שטרן

איצטדיון "ביטוח"? לא בבית ספרנו: על ההחלטה השגויה של גרינברג

במקום להנציח את המורשת הספורטיבית של פתח תקוה ולתת כבוד לכאלו שהבקיעו כאן גול או שניים, החליט רמי גרינברג העומד בראש עירייה עם תקציב שנושק לשני מיליארד שקלים, למכור את שם האיצטדיון בעבור חופן שקלים

פורסם בתאריך: 26.11.19 11:14

"מזל טוב לחברת שלמה ביטוח אשר מצטרפת היום לעיר כנותנת החסות של אצטדיון המושבה", אמר ראש העירייה, רמי גרינברג. "אני שמח וגאה על כך שמספר רב של חברות עסקיות, מהמובילות במשק, התעניינו במכרז", אמר לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה.

# # #

אז מה זה באמת? שמחה? גאווה? מזל טוב? לא. ממש ממש לא. זהו רגע מביך מאוד עבור ראש עירייה שבמקום לקחת את האיצטדיון הזה, חלון הראווה של הספורט הפתח תקוואי, ולהנציח בו את המורשת הספורטיבית של העיר, בחר למכור את שם האיצטדיון עבור כמה מאות אלפי שקלים לשנה.

# # #

במשך שנים קראו רבים להנציח באיצטדיון העירוני את זכרו של גדול ספורטאי פתח תקוה, ואת מי שהיה מגדולי הכדורגלנים של הפועל פתח תקוה, נבחרת ישראל והכדורגל הישראלי, נחום סטלמך ז"ל. ההצעה שהעלו רבים הייתה לקרוא לאיצטדיון ראש הזהב, הכינוי לו זכה סטלמך בזכות משחק הראש המשובח שלו, שאחד משיאיו היה אותו שער שכבש ברמת גן לרשתו של לב יאשין, שוער נבחרת ברית המועצות אז.

הדרישה הזו של אוהדי הפועל הולידה דרישה נגדית של אוהדי מכבי, שדרשו לקרוא לאיצטדיון על שמו של שמואל בן דרור ז"ל. רועי פן, כיום חבר מועצה, אז בעל טור במדור הספורט של מלאבס, ותמיד אוהד מכבי פתח תקוה, הציע לקרוא לאיצטדיון לב הזהב על שם בן דרור, שהיה שחקן מכבי פתח תקוה, הקפטן הראשון של נבחרת מדינת ישראל וממייסדי עמותת "אדי" לקידום השתלת איברים.

ראש העירייה אז, איציק אוחיון, החליט לבחור בשם איצטדיון המושבה. אם המושבות – המושבה. לא הייתה כאן הנצחה, ולדעתי האישית ראש הזהב היה שם ראוי יותר, אבל תודו שיש משהו חינני בשם איצטדיון המושבה, שנקלט היטב בכדורגל הישראלי. אוהדי הפועל דואגים להזכיר את השם איצטדיון ראש הזהב בכל הזדמנות. השם המושבה עוד עבר איכשהו. אבל איצטדיון שלמה ביטוח? לא עובר.

# # #

למשפחות סטלמך או בן דרור או רצבי, ועוד משפחות רבות של ספורטאי עבר מפוארים שהביאו הרבה כבוד לעיר הזו, אין כנראה מאות אלפי שקלים לשלם עבור שם האיצטדיון, למשפחת שמלצר יש. ומאחר והעירייה בהחלטה מביכה החליטה למכור את שם האיצטדיון לכל המרבה במחיר, זכתה בו משפחת שמלצר. אז העירייה כנראה תציב שלט חדש באיצטדיון בקרוב, ויהיה כתוב עליו את שמה של החברה שהציעה הכי הרבה כסף במכרז. מביך ומבייש.

אז האם זו שמחה או גאווה? ממש ממש לא. זהו רגע מביך מאוד עבור פתח תקוה. עיריית פתח תקוה, עם תקציב שנתי שנושק לשני מיליארד שקלים, יכולה הייתה להעניק הרבה כבוד לעיר ולמורשת שלה, בעיקר הספורטיבית. במקום להנציח את המורשת הספורטיבית של פתח תקוה ולתת כבוד לכאלו שהבקיעו כאן גול או שניים, החליט רמי גרינברג, העומד בראש עירייה עם תקציב של מעל מיליארד שקלים, למכור את שם האיצטדיון בעבור חופן שקלים.

ואנחנו? עבורנו במלאבס האיצטדיון יהיה המושבה או ראש הזהב, אנחנו לא נקרא לו איצטדיון ביטוח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    בושה!
    נתניהו מכר את הבריאות.שלנו לטייקונים (ראה ערך אסדות, גז, בנזן, רעלים, קונדנסט, מוות, מחלות) ואתה לשלמה ביטוח. תתבייש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר