מגרש 2 בסירקין. צילום: זאב שטרן
מגרש 2 בסירקין. צילום: זאב שטרן

הבית של הפועל פ"ת בסכנה: מה יהיה גורלו של מתחם סירקין?

לפני כחודש אושרה תכנית הבנייה באזור סירקין, במסגרתה צפוי להיהרס המתחם המשמש את כל קבוצות המועדון, מבלי שנראית חלופה באופק. בוועד הפעולה בסירקין טוענים כי אזור המתחם יהיה מהראשונים להיהרס, אך בעירייה טוענים: "זה צפוי לקרות בעוד למעלה מחמש שנים, כאשר יש תכנון למגרש חלופי"

פורסם בתאריך: 12.12.19 18:26

לצד הקשיים המקצועיים, אחת הסוגיות שמטרידות במיוחד את שנתם של אנשי המועדון, הוא עתידו הלא ברור של מתחם סירקין. הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ”ל) אישרה לפני כחודש את תכנית מחנה סירקין המשתרעת על שטח של 2,500 דונם וכוללת רובע מגורים חדש ובו 8,500 יחידות דיור, לצד 270,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. המשמעות היא ברורה, כאשר במסגרת התכנית ייהרס מתחם האימונים של המועדון, שכולל גם את משרדי הקבוצה ומשמש את כלל קבוצות המועדון. יש לציין כי השטח בו נמצא המתחם נמצא בבעלות מנהל מקרקעי ישראל, והועבר לשימוש זמני לעיריית פתח תקוה לפני מספר שנים. באפשרות משרד התחבורה לפנות את המתחם בהתראה של 60 ימים בלבד.

יו"ר ועד הפעולה בנושא פרויקט סירקין, משה פישר, טוען כי אזור המתחם של הפועל יהיה מהראשונים שייהרס במסגרת התכנית, ייתכן כבר בשנה הבאה, בעוד בעירייה טוענים כי מדובר על לפחות חמש שנים. "בתוך שבוע כנראה תוגש על ידנו עתירה מנהלית בנושא הפרויקט", אמר פישר. "במידה והעתירה תדחה אנחנו נשקול ללכת לבג"צ, במידה והיא תתקבל אז זה יעכב את סיום ההפקדה של התכנית. אם המאמצים שלנו יכשלו אז יכול להיות שכבר בסוף 2021 או בתחילת 2022 יתחילו העבודות, והמתחם יהיה בין הראשונים שייהרסו כי הוא נמצא בלב אזור ההתארגנות". בתכנית שפרסמה העירייה לשכונה שתקום באזור, מוקצה שטח של 12 דונם למגרש כדורגל (מגרש אחד), כאשר כיום כולל המתחם ארבעה מגרשים, המשמשים גם את מכבי עמישב פתח תקוה ואת בית"ר פתח תקוה. יש לציין כי בתקופה הקרובה יבנה מגרש סינטטי ממול למגרש מספר 1 במתחם, אשר ישמש לאימוני מחלקת הנוער של הפועל.

במצב שבו מתחם סירקין נמצא על זמן שאול וללא פתרון אחר שנראה באופק הקרוב, עלולה הפועל להישאר שוב ללא בית עבור קבוצת הבוגרים ומחלקת הנוער שלה, בדומה למצוקה שחוותה עם הריסת מגרשי הנוער הסמוכים לאצטדיון האורווה, ולאחר מכן עם הריסת האצטדיון עצמו. תקווה קטנה נוגעת למכרז שפרסמה עיריית פתח תקוה להקמת שני מגרשי דשא סינטטי נוספים בשטח האצטדיון. למרות זאת, גם בהנחה ששני המגרשים הללו ישמשו את בלעדית את מחלקת הנוער של המועדון, המונה מאות ילדים, קבוצת הבוגרים תישאר ללא מגרש דשא רגיל להתאמן עליו. אם לא די בכך, על פי הודעת העירייה, כלל לא נראה כי המגרשים ישמשו את הפועל: "עם סיום העבודות, המגרשים יושכרו לקבוצות חובבים, מקומות עבודה וקבוצות חברים. הקמת המגרשים נותנת פתרון עירוני לביקוש הגדול של תושבי העיר למגרשי דשא לכדורגל וכן מהווה פתרון אזורי לחובבי המשחק".

"ממה שאני יודע, הצפי לגבי הריסת מתחם סירקין הוא כחמש שנים", אמר מנכ"ל הפועל רועי אלרום. "עוד לפני שהכחולה רכשה את המועדון, פעלנו כדי למצוא חלופה למתקן שישמש כבית קבוע להפועל. לאחר שרכשנו את הקבוצה ונכנסתי לתפקיד, פעלנו מול עיריית פתח תקוה ובשיתוף פעולה עם רמי גרינברג, שפועל בכל הכח בנושא, כדי למצוא את השטחים החלופיים. המטרה שלנו כעמותה וכמועדון היא למצוא את השטח הדרוש ולפעול בסופו של דבר להקים בית קבוע להפועל פתח תקוה".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען מתחם האימונים לא מתוכנן להיהרס, בטח שלא בשנתיים הקרובות. ככל שהדבר ייקרה במסגרת תכנית סירקין, זה צפוי להיות רק בעוד למעלה מחמש שנים, כאשר כבר היום יש תכנון למתחם חלופי אשר יקום במקביל להתקדמות הפרוייקט. נכון לעכשיו הרשות פועלת בהנחיית ראש העיר רמי גרינברג לפיתוח המתחם הקיים ולראיה בוצע במקום שידרוג כולל של החלפה בדשא סינטטי, הקמת מושבים חדשים וכן שידרוג הגדר וקירוי המתחם. לצד אלו הרשות מקימה מגרש אימונים נוסף לרווחת השחקנים והמועדון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונה

    המגרש באברבאנל , האורווה , בית הפועל בוולפסון עכשין סירקין ואפילו קולנוע אורון , מה נשאר להם ???

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר