עומר ורד. צילום: זאב שטרן
עומר ורד. צילום: זאב שטרן

עומר ורד הודיע על פרישה: "דברים היו יכולים להיראות אחרת אם הייתי נשאר בהפועל"

המגן הימני, שמצא את עצמו מחוץ למועדון לאחר שלוש שנים בהן הפך לאחד מאהובי הקהל, תולה את הנעליים עוד לפני גיל 30. בראיון פרישה הוא מספר על הרגע השמח ביותר שלו במועדון, המועקה שנשארה מההתנהלות מול ניב טל בקיץ והסיכוי לקדנציה נוספת במועדון, בכובע אחר

פורסם בתאריך: 13.1.20 18:52

אם הייתם שואלים את עומר ורד לפני חצי שנה לגבי התכנון שלו להמשך הקריירה, פרישה עוד לפני שחצה את גיל 30 בוודאי לא הייתה נמצאת באפשרויות. אלא ששרשרת של אירועים, יחד עם בחירה אישית שהבשילה לצאת לדרך חדשה, הובילו את המגן הימני שגדל במכבי תל אביב והפך לאחד מאהובי הקהל ב"ראש הזהב" בשלוש השנים האחרונות, לתלות את הנעליים.

"אני לא עצוב, אלא שלם עם ההחלטה. זה משהו שהתבשל אצלי לא מעט זמן", מספר ורד בראיון פרישה ל"ספורט מלאבס". "נתתי העונה צ'אנס נוסף בליגה א' כדי לנסות ליהנות מכדורגל, אבל זה לא היה זה. קיבלתי הצעות אחרי שעזבתי את כפר שלם, אבל זה כבר היה מאוחר מדי מבחינתי".

כדי להבין את הסיבות לפרישה המוקדמת של ורד, צריך לחזור אל הימים שלאחר סיום עונת 2018/19. פגישה שקיים עם המנהל הספורטיבי ניב טל הובילה אצלו לתחושה שהוא לא רצוי במועדון בו רשם 71 הופעות. "דברים היו יכולים להיראות אחרת אם הייתי נשאר בהפועל", אומר ורד. "מחשבות פרישה ממש לא היו לי בראש בתחילת הקיץ, אבל אז הגיעה ההתנהלות של ניב טל ולאחר מכן התנהלות גם של כל מיני קבוצות אחרות שהיו רלוונטיות מבחינתי ואז משם התחלתי להתגלגל. פתאום החיים בלי הכדורגל היו לי סבבה, דבר שלא קרה לי בשנים קודמות. פתאום נדלקה אצלי נורה אדומה".

"פתאום נדלקה אצלי נורה אדומה". ורד. צילום: זאב שטרן

"פתאום נדלקה אצלי נורה אדומה". ורד. צילום: זאב שטרן

בפועל, ישנה אכזבה מאיוש עמדת המגן הימני בקבוצה העונה. נראה שההחלטה שהתקבלה בנוגע אליך בקיץ לא הביאה שדרוג למועדון.
"זה הכל אגו. אני יכול לספר שאחרי כל הסיפור שהיה, לפני כמה חודשים כשהפועל הייתה בתקופה לא טובה והיה עליהום מהקהל, ניסיתי להגיע לניב כדי לחזור למועדון. אני הורדתי מהאגו שלי. אבל כשאנשים מונעים מאגו זה הדבר הכי גרוע, בטח בקבוצת כדורגל. הם ידעו כבר מזמן שהם לא מרוצים מהמגן שהביאו ואני הייתי פנוי ומאוד רעב לחזור, אבל הם מבחינתם סגרו את הדלת הזאת ולא היו מוכנים להודות בטעות".

בתור שחקן שעבר שלוש עונות מוצלחות במועדון, קיבלת הסבר מסודר מדוע הוחלט שלא להמשיך איתך?
"שום דבר, מעולם לא קיבלתי הסבר. אני לא רוצה לחשוב ככה, אבל אחד השחקנים בהפועל דיבר איתי לפני כמה חודשים ואמר לי שאולי ניב נבהל מזה שבאחד הראיונות שעשיתי אמרתי שאני רוצה לקבל תפקיד מקצועי בהפועל אחרי הפרישה, וזה יהיה על הראש שלו. אני מנסה לחשוב על סיבה אחרת שבגינה יכול היה להיות האיקס הזה עלי ואני לא מצליח".

ניב טל. צילום זאב שטרן

ניב טל. צילום זאב שטרן

בהפועל אומרים שביקשו ממך לחכות שימונה המאמן, ולאחר מכן תתקבל החלטה.
"נכון, זה נושא שעלה בשיחה שלי עם ניב, אבל הוא גם הדגיש שהוא לא בטוח לגבי התרומה המקצועית שלי. אז הפועל הייתה בלי כיוון למאמן, הוא ציפה שאני אחכה שייבחר מאמן, ידברו איתו על עומר ורד ואז רק אם יהיו בעניין ידברו איתי? גם אם זאת באמת הסיבה, זאת הזיה. אמרתי לניב באותו רגע שאני מכבד את הדעה שלו, אבל כשהוא אומר לי דבר כזה הוא לא יכול לצפות שאני אשב ואחכה. כשניב רצה שחקנים בתחילת הקיץ הוא לא חיכה למאמן ואיתי זה היה אחרת. חד משמעית, זה היה בשביל להראות לי את הדרך החוצה. אני לא טיפש והבנתי לאן זה הולך".

ניב טל מסר בתגובה לדברים: "קודם כל אאחל לעומר בהצלחה באזרחות, חשוב לציין שאף אחד, לא אני ולא עמיר, לא פעלנו מאגו, הייתה לנו דעה מקצועית שלעומר היה קשה לקבל ובמקום להוכיח על המגרש שטעינו, הוא כל הזמן ניגח את ההחלטה דרך התקשורת וממשיך לעשות כך. זאת זכותו אבל זאת לא הדרך להשתלב חזרה, ויש שחקנים שלא החתמנו שאנחנו כן שוקלים להחזיר במידה ותהיה לנו האפשרות הכלכלית לעשות כך".

הרגשה של בית

בעוד שבועיים יחגוג עומר ורד יום הולדת 30. לאחרונה סיים תואר שני בניהול ספורט באוניברסיטת מדריד, וכעת ישקיע את כל המאמצים בקריירה החדשה. ורד גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ורשם 33 הופעות בקבוצה הבוגרת, כולל באירופה. בהמשך שיחק בסקציה נס ציונה, בני יהודה, הפועל חיפה ומכבי נתניה, עד שנחת בעונת 2016/17 בהפועל, במדיה רשם שלוש עונות ו-71 הופעות, עם גיחה קצרה להפועל רעננה בתחילת העונה שעברה. הבשורה על פרישתו לוותה בלא מעט פידבקים מהחברים בהפועל, כאשר בין האנשים ששלחו הודעות היו מאמן הפועל בעונה שעברה מסאי דגו, השחקנים רם, בן ואיתי לוי, ירין חסן, גל לוי, שגיא דרור, גל צרויה והרשימה עוד ארוכה.

"ברור שמכבי תל אביב זה המועדון שאני הכי מחובר אליו", אומר ורד. "זאת קבוצה שגדלתי בה מגיל חמש ומבחינתי לשחק בקבוצה הבוגרת של מכבי, לזכות איתה באליפות ולהבקיע נגד דינאמו קייב במסגרת אירופית זאת הגשמת חלום. אבל מהרגע שהגעתי להפועל פתח תקוה גם האוהדים וגם המועדון נתנו לי הרגשה של בית, הרגשתי כמו שחקן בית שעולה מהנוער, ביחד עם מכבי זאת התקופה הכי יפה שלי".

ורד בתקופה במכבי תל אביב. צילום: ניר קידר

ורד בתקופה במכבי תל אביב. צילום: ניר קידר

מה הרגע הכי יפה שלך בהפועל?
"אני חושב שהמשחק נגד הפועל תל אביב לפני שנתיים (הפועל ניצחה 0:1, ל"ס), עם הגול שבישלתי לגל צרויה והבעיטה שלי שהייתה סנטימטר מלהפוך לשער העונה. זה היה משחק שהיה בו משהו מיוחד, הייתי אווירה של ליגת העל. הקהל של הפועל היה אדיר והיה לי כיף. בעונה שעברה היה ניצחון 2:3 על אחי נצרת שהרגשתי ממש טוב עם היכולת שלי והייתה מן אווירה מיוחדת כזאת".

ורד בעונתו הראשונה בהפועל. צילום: זאב שטרן

ורד בעונתו הראשונה בהפועל. צילום: זאב שטרן

עברת בהפועל גם כמה חוויות לא פשוטות. חודשים ארוכים לא קיבלתם משכורות, ציפיות שהתנפצו לא מעט פעמים.
"הגעתי להפועל לפני שלוש שנים כשהקבוצה הייתה במשבר, אמנם לא הגענו למצב של להתמודד על עלייה אבל סיימנו את העונה בצורה מרשימה. העונה אחריה התחילה עם הרבה ציפיות והבטחות לעלות ליגה, ברור שבסוף מבחינה מקצועית זה היה כישלון כשלסיפור המשכורות כמובן שהייתה חשיבות, אבל בסוף איכשהו הצלחנו לעשות פלייאוף תחתון טוב. זאת עונה שהוכתרה ככישלון אבל היו שם רגעים של אופי ונחישות. החצי שנה בעונה שעברה הייתה מדהימה מבחינתי, לבוא לקבוצה שאף אחד לא חשב על לחתום בה תחת מפרק, כשגם כלכלית אתה יודע שאתה לא יכול להשתכר ברמה גבוהה. אבל ברגע שמסאי דיבר איתי ידעתי שאני רוצה לחזור ולעזור להפועל להישאר בליגה. ומי יודע, אולי תהיה קדנציה נוספת בכובע אחר, הלוואי שזה יקרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר