אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

לתשומת ליבם של חברי הוועד המנהל: מיזם הכחולה זקוק לריסטארט. דחוף

הקונספט אליו הלך הוועד המנהל של הכחולה במינוי בעלי התפקידים, לא הצליח. רגע לפני שכל המיזם הנפלא של הכחולה יקרוס, זה הזמן לשנות כיוון. ניהול מועדון כדורגל בסדר הגודל הזה הוא לא משחק ילדים ולא מפגש חברים

פורסם בתאריך: 14.1.20 13:32

1. במהלך יום ראשון השבוע, דיברתי עם מספר חברים אוהדי הפועל. הם יודעים שאני תומך נלהב במיזם הכחולה, ושדעתי היא שבלעדיו לא בטוח שהפועל פתח תקוה הייתה ממשיכה להתקיים. אמרתי להם שבתחום האחריות הכלכלית אני מרגיש שיש על מי לסמוך. שבתחום של קידום ושיפור מחלקת הנוער יש על מי לסמוך. שבכל העניין הקהילתי המבורך והחשוב יש על מי לסמוך. אמרתי שבתחום המקצועי, התחושה שלי שונה. שם אני לא בטוח. למה? בגלל שורה של החלטות מקצועיות שהתגלו כלא ממש מוצלחות. אין לי עניין להעליב אף שחקן, ולכן לא אנקוב בשמות.

עבר יום והתברר לי שטעיתי. לא רק בעניין המקצועי, אלא גם בניהול הכלכלי יש בעיות. לא היה אמור להיות גירעון בהפועל. אמור היה להיות סכום מסוים לשיפור הסגל בינואר, לתיקון הטעויות המקצועיות שנעשו כאן.

2. הקונספט אליו הלך הוועד המנהל של הכחולה קרס. יש קו מחבר ברור בין לא מעט מהלכים שנעשו כאן: המנכ"ל היה פעיל בכחולה. המנהל הספורטיבי היה פעיל בכחולה. המאמן חסר ניסיון, והוא בתחילת הדרך. יו"ר הוועד המנהל היה חבר בדירקטוריון, מונה בשלב מסוים ליו"ר זמני של הדירקטוריון, ופרש (מהדירקטוריון) בעקבות הפיצוץ עם גבע מרקוס. דירקטוריון חזק של אנשים חזקים בעלי יכולות ניהוליות מוכחות, אנשים שיהיו משמעותיים בניהול השוטף של הקבוצה, מעולם לא הוקם כאן, ונראה שהאנשים שהובילו את הקבוצה מעולם לא התכוונו לכך. אז מה יצא מכך שגורמים בוועד המנהל הובילו את הקבוצה? קבוצה שמדשדשת מקצועית, גירעון של מאות אלפי שקלים, והדירקטוריון שאמור היה להיות גורם משמעותי מאוד בניהול הקבוצה, מפורק. שני חברים יש שם בסך הכל. עצוב ומביך.

3. אז מה עושים? החברים בוועד המנהל שאולי חשבו משום מה שהם יעשו את זה יותר טוב מכולם ולא צריך אנשים בעלי ניסיון, צריכים להודות שזה גדול עליהם, לפני שיהרסו את המיזם שעל הקמתו הם ואחרים עבדו כל כך קשה. הוועד המנהל צריך להתוות דרך, חזון, לתת מטריה ולהשגיח. הקבוצה זקוקה לאנשים בעלי ניסיון ויכולות ניהוליות, כי כפי שחצי השנה האחרונה לימדה, לנהל מועדון כדורגל בסדר גודל כזה, זה לא משחק ילדים ולא מפגש חברים. לא צריך לפטר אף בעל תפקיד ניהולי בהפועל, בטח לא במהלך העונה. אבל צריך לעשות למיזם הזה ריסטארט. להקים מחדש דירקטוריון משמעותי, לא לחשוש מאנשים חזקים ודומיננטיים, בתנאי שיהיו טובים למערכת. אני שומע על כל מיני מחשבות לגבי שינוי הפורמט הניהולי. מהלך כזה צריך כמובן לעלות להצבעה.

4 ומה עושים בטווח המיידי? מצרפים עוד ועוד חברים לעמותה שהיא הדבר הכי טוב שקרה להפועל בשנים האחרונות, וכמובן תורמים, כל אחד לפי יכולתו ורצונו ל"גיוס ינואר" – לחיזוק הקבוצה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן

    לא יעזור כלום אם רוצים להגיע לטופ צריך בעל בית אחד רציני ואמיד .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר