הדרבי הראשון העונה. צילום: זאב שטרן
הדרבי הראשון העונה. צילום: זאב שטרן

המפתח של הפועל בדרבי / הטור של יוסי שושני

בשביל לאזן את היתרון המקצועי של מכבי, נוסבאום ושחקניו יצטרכו לצופף את המשחק, להשיג שליטה במרכז השדה ולנצל את חוליית ההתקפה האיכותית שלהם

פורסם בתאריך: 26.1.20 17:08

1. אין ספק שהפועל מגיעה לדרבי הזה בעמדת נחיתות מקצועית לעומת מכבי. מרכז השדה של גיא לוזון דומיננטי מאוד, מעביר כדורים במהירות לחלק הקדמי, עם אגפים מצוינים והתקפה טובה, ברמה של ליגת העל. בהפועל, עד היום, ההתקפה עובדת בשביל ההתקפה וההגנה בשביל ההגנה, ומרכז השדה לא מצליח להשתלט על השטחים האדירים שנותרים פנויים.

כדי להצליח להתמודד עם היתרונות של מכבי, הפועל צריכה לצופף את מרכז השדה, כדי להקשות על יריבתה את המשחק. מכבי תרצה לשלוט במשחק, לזה היא רגילה, ומשחק צפוף של הפועל יקשה עליה. אם הפועל תצליח לחטוף כדורים באמצע, יש לה עם מי לצאת קדימה ולהבקיע שערים, במיוחד עם חזרתו הצפויה של עוז פרץ. ההגנה צריכה לדחוף למעלה, ברק לוי צריך לדחוף את השחקנים החוצה ולשחק כמעין ליברו או בלם שלישי, שיתמודד עם ההתקפה המהירה וכדורי העומק של מכבי. אם הדברים האלו אכן יקרו בפועל, אני מאמין שהפועל בהחלט יכולה להפתיע.

2. בעיה לא פשוטה איתה צריך להתמודד עמיר נוסבאום היא החיסרון בחוליית ההגנה. לטעמי כדאי למאמן לפתוח עם שני בלמים ולא עם שלושה. אמנם חוליית הגנה מעובה יותר נותנת עוד זוג רגליים לעצור התקפות ולהרחיק כדורים, אבל מביאה איתה חיסרון במרכז השדה. הדומיננטיות במרכז השדה היא שתכריע את המשחק, לכן חבל לאבד עוד שחקן במרכז. נגד קטמון מערך שלושת הבלמים עבד יפה, אבל תמיד בלם אחד יצא קדימה, בניגוד למה שצפוי לקרות בדרבי הזה, שהפועל לא תרשה לעצמה לעשות את זה.

3. כמובן שאי אפשר להתייחס לדרבי מבלי לדבר על הקהל. אמנם הקהל של הפועל לא מגיע בכמויות גדולות בשבועות האחרונים, אבל הוא יודע להיות דומיננטי בכל כמות, ובטח בדרבי. התמיכה של האוהדים תתן דחיפה גדולה לשחקנים. אני מאוד מקווה שהיתרון הזה יצליח לאזן את יחסי הכוחות על כר הדשא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר