אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

סוג של "החלטות גלנט": מה עוד צריך לקרות כדי שבוועד המנהל יבינו שזה גדול עליהם?

הפועל הולכת ומתדרדרת ניהולית ומקצועית והחשש הגדול הוא שאלו שעבדו קשה על הקמת המיזם הנהדר של הכחולה ורכישת הבעלות על הקבוצה, הם גם אלו שיביאו לקריסתו. ארבע הערות על הדרבי ותהיות גדולות לגבי עמדת המאמן

פורסם בתאריך: 29.1.20 14:51

1 להתפלל זה טוב, אבל תפילות לא יכולות להיות אסטרטגיה במשחק כדורגל, בטח לא תכנית משחק. באמת שהייתי רוצה לדעת מה הייתה אמורה הפועל לעשות בדרבי. מה הייתה תכנית המשחק, איך הקבוצה אמורה הייתה להתמודד עם הלחץ הגבוה של מכבי? האם השחקנים היו אמורים לצאת למתפרצות? איך? עם מי? לי זה נראה כאילו הפועל מתגוננת בקו ה-20-30 מטר מברק לוי ומתפללת. אני זוכר הרבה עונות חלשות, אני זוכר הרבה עונות שפערי היכולת היו גדולים, לא זוכר שהפועל עלתה לדרבי עם גישה לוזרית כזו, ובפעם השנייה העונה. האמת? הסגל של הפועל לא נבנה טוב. הוא למשל לא מאוזן בכלל בקישור (ההחתמה של שוורצבוים היא כמובן תוספת לקישור). אבל בדרבי ריחמתי על השחקנים. חבורת שחקנים טובה יותר או פחות, לא יכולה לעלות למגרש ולעשות יש מאין. וכך זה נראה בדרבי: חבורת שחקנים אומללה ללא שום השפעה ונוכחות של מאמן. בשורה התחתונה: הפועל צריכה למנות עכשיו את המאמן שהיא רוצה שיוביל אותה בעונה הבאה במאבק על העלייה לליגת העל. ואני חושב שכולם כבר מבינים, שבשלב הזה בקריירה שלו, זה לא יכול כנראה להיות עמיר נוסבאום.

2 למינוי המאמן, כמו גם החלטות אחרות, היה שותף גם הוועד המנהל של הכחולה. אז מה עוד צריך לקרות כדי שהוועד המנהל ישלים עם זה שניהול הקבוצה גדול עליו? שצריך כאן לפחות בחלק מהעמדות הבכירות אנשים מנוסים יותר ועם יכולות גבוהות יותר? שההחלטה ללכת על דירקטוריון שאין לו משמעות בניהול השוטף ובקבלת ההחלטות החשובות הייתה שגיאה? אני תומך גדול במיזם הכחולה אבל כשאני רואה מה קורה ניהולית ומקצועית, את החלטות והמהלכים, את ההתעקשות הזו שלא לשנות, אני מרגיש שאין על מי לסמוך. ואני חושש שאלו שעבדו קשה על הקמת המיזם הנהדר הזה, הם גם אלו שיביאו לקריסתו.

3 ההחלטה על מינוי נוסבאום היא מבחינתי סוג של "החלטת גלנט" (הסבר: החלטה שגם דורון גלנט, שלא ייזכר כאן בזכות הניהול המופלא שלו, יכול היה לקבל בקלות). ההחלטה על רכישת בר ירוחם במיוחד לאור היכולת החלשה שלו והתרומה המועטה לקבוצה, ובהתחשב בכך שהקופה לא מי יודע מה מלאה: "החלטת גלנט". ההחלטה על מכירת סוקונה בפחות ממחצית סעיף היציאה שלו (ובסכום דומה למחיר הרכישה של בר ירוחם): "החלטת גלנט". ויש עוד. בקיצור: להזיז את הוועד המנהל מהניהול השוטף של הקבוצה זה לא פחות דחוף מהחלפת מאמן וחיזוק הסגל. ניהול מועדון כדורגל בסדר הגודל הזה הוא לא משחק ילדים, ולצערי מתברר שזה גדול עליהם. אני מקווה שיו"ר הוועד המנהל יפנים את זה בטרם ייגרם נזק נוסף להפועל פתח תקוה ולמיזם הכחולה.

4 "בוקר טוב … ביום שני הקרוב יתקיים בערב משחק דרבי בשעה 19.00 באצטדיון המושבה. הכניסה בחינם לכל המשפחה והחברים משער 1. חובה להגיע! המאמנים יחכו לכם בכניסה …". כבר יותר מ-25 שנה מנהלת משפחת לוזון את מכבי פתח תקוה. בשנים האלה הם בנו מחלקת נוער מפוארת והפכו את הקבוצה לקבוצת ליגת על יציבה יחסית רוב הזמן. אבל באחד הפרמטרים המרכזיים הם נכשלו: הקהל לא מתחבר למועדון שהם יצרו. מכבי הגיעה לדרבי הזה מהמקום הראשון, ביכולת טובה, עם עליונות בולטת על הפועל, בדרך הבטוחה לליגת העל. ולמרות זאת, ולמרות ההנחיה המפורשת לילדי מחלקת הנוער להגיע (ואם אפשר אז בבקשה עם המשפחה…) היציע של מכבי פתח בקושי גירד את האלף. אז מה שלא קרה ב-27 שנים כנראה שכבר לא יקרה. כדורגל בלי קהל זה סוג כאילו. ומכבי תישאר כנראה לעד מועדון קטן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונן

    כל הכבוד לכחולה על קרש ההצלה שהצלו את הפועל אבל צריך משהו רציני ואמיד שיצעיד אותנו קדימה כמו שקרה עם הפועל ב"ש .אם לא חבל הזמן.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר