שחקני הפועל. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה
שחקני הפועל. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

השינוי של דגו, הפתרון של בוארון והיעד שהפועל חייבת להשיג / הטור של יוסי שושני

את השיפור ביכולת של הפועל מאז חזרתו של המאמן קשה לפספס. עומר בוארון צריך להבין שהדרך שלו למעלה תלויה בעבודה קשה. אם הפועל לא תצליח להגיע לפלייאוף העליון, מדובר ללא ספק בכישלון

פורסם בתאריך: 24.2.20 16:10

1. אין ספק שבמשחקים האחרונים רואים קבוצה אחרת בהפועל פתח תקוה. מאז שמסאי דגו חזר לקבוצה, יש שינוי ורואים קבוצה מאומנת. זה נכון שהסגל שודרג במספר שחקנים ושעדיין יש מקום לשיפור, אבל היכולת היא אחרת לגמרי. הפועל עומדת נכון במגרש והשחקנים סוגרים מרחקים, נקודה שבלטה לרעה בתקופתו של עמיר נוסבאום. בגלל המרחקים האדירים שהיו בתקופתו של המאמן הקודם, לא הייתה אפשרות לעשות לחץ אפקטיבי בחלק הקדמי וגם לא הייתה אפשרות להניע כדור לאחר חטיפה, כי השחקנים פשוט לא היו קרובים אחד לשני. נושא שעדיין לא טופל הוא הכושר הגופני, אפשר לראות נפילה משמעותית ביכולת במחציות השניות.

מסאי דגו. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

מסאי דגו. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

2. נקודה בולטת נוספת היא ההחמצות של השחקנים בחלק הקדמי, כאשר במשחק האחרון ובלא מעט מחזורים העונה, מדובר בעיקר על עומר בוארון. כשיש שחקן בחלק הקדמי שלא מגיע למצבים זה מדאיג, אבל מצד שני כשהשחקן כן מגיע למצבים, הוא חייב לדעת לסיים באחוזים גבוהים אם הוא רוצה להיות שחקן משמעותי. אצל בוארון בולט שהוא איבד את הביטחון לחלוטין, רואים את זה גם בהחלטות "הפשוטות" שלו, זה מה ששפת הגוף שלו משדרת. הפתרון פשוט: בסוף כל אימון, אחרי שכולם הולכים, בוארון צריך לתרגל פעם אחר פעם מצב של אחד על אחד מול שוער, וכך בפעם-פעמיים שהוא יגיע למצבים האלה במשחק, הוא יידע לסיים טוב יותר. יש חלוצים שהדברים האלה באים להם בקלות, ועם בוארון זה כנראה צריך לבוא דרך עבודה קשה.

עומר בוארון. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

עומר בוארון. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

3. נקודות נוספות שהפועל צריכה לשפר, מעבר לאחוז ניצול המצבים, הן המסירה האחרונה, ההצטרפות מהקו השני והתנועה לעומק. בפעם היחידה שבוארון עשה את זה מול סכנין, הוא קיבל כדור מדניאל שוורצבוים מול השוער, אחרי שכל ההגנה התפרקה. שחקני הקו השני של הפועל חייבים לעשות את התנועה לעומק, זה מהלך שמפרק הגנות.

4. צריך להגיד את האמת, אם מסתכלים על העונה בכללותה, לא מגיע להפועל להיות בפלייאוף העליון. מעבר לתוצאות ולקלישאה המוכרת על כך שהטבלה לא משקרת, היכולת עד כה העונה לא מספקת ולא שווה מקום בין שמונה הראשונות. אם אכן הפועל לא תצליח לעמוד ביעד הזה בסיום העונה הסדירה, מדובר חד משמעית בכישלון מקצועי. לא בונים קבוצה ומביאים רכש בינואר בשביל להיות בפלייאוף התחתון של ליגה כל כך בינונית. גם עם תנאי הפתיחה הלא פשוטים שהיו, היה יכול להיות טוב יותר. כמובן שמדובר באחריות מערכתית, שכן דגו הגיע רק לאחרונה ומצידו מעוניין קודם כל לייצב את ההגנה ולהטמיע שיטה. עכשיו הגיע הזמן, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, להתחיל לנצח. בשישי מחכה להפועל משחק לא פשוט, מול הפועל רמת גן. זה משחק שבו נרצה לראות את הפועל מתפוצצת, אחרי השיפור שראינו במשחקים האחרונים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר