שחקני מכבי. צילום: זאב שטרן
שחקני מכבי. צילום: זאב שטרן

במכבי פ"ת בטוחים: "אף אחד לא יבטל לנו את העלייה, אולי נשחק עץ או פאלי על הגביע"

עמי פאן מסרב לוותר על ההישגים של מכבי גם אם הליגה לא תחודש. לליאל עבדה ביטלו את הבגרות באנגלית ובספורט והשגרה היחידה של ארד בר היא בבסיס. בצל הקורונה, במכבי פתח תקוה מתרגלים למציאות חדשה שיש בה הכל, חוץ מספורט

פורסם בתאריך: 19.3.20 15:25

פגרת הקורונה הכפויה תפסה את מכבי פתח תקוה לא מוכנה. במועדון, מטבע הדברים, העסקים לא כרגיל, אם תרצו דממת אלחוט. בימים שבת וראשון תוכנן חופש עוד קודם לכן, אבל מוליכת הלאומית שעלתה לחצי גמר הגביע ונמצאת בתקופה נהדרת, לא שבה לאימונים סדירים ביום שני ובשלישי קיבלו ראשיה החלטה להוציא את המועדון, כולל קבוצת הבוגרים, לחל"ת. "זו המציאות בה אנחנו חיים", אמר יו"ר מכבי, אבי לוזון. "המועדון שובת מפעילות – נוער ובוגרים – אז יוצאים לחל"ת עד שיאשרו לנו להתאמן ולשחק".

אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

"אנחנו מחכים להנחיות מפורטות יותר של מה אמור להיות באימון. אם אין מגע, אפשר ללכת לשחק טניס", אמר מנהל הקבוצה הוותיק, עמי פאן. "יש חששות וכנראה שלא מדברים סתם, אז קודם כל אנחנו מאחלים לכולם בריאות. לגבי הכדורגל, אני לא חושב שזה ייגמר בשבועיים האלה ופוחד שהליגה לא תמשיך". במצב כזה, עלולים בהתאחדות להכריז על הקפאת העולות, מה שיפגע קשות במכבי, שנמצאת העונה בכמה דרגות מעל הליגה. "אנחנו נעלה ליגה בטוח ואין מצב שימנעו או יבטלו את זה", מבהיר פאן. "לא עבדנו לחינם כל השנה. אפשר לעשות ליגה של 16 קבוצות וכבר קרו מקרים כאלה. מה שכן, יהיה חבל לי מאוד אם העונה תיגמר, כי חשבתי שהשנה אניף גביע. אם לא תהיה ברירה, אולי נשחק עץ או פאלי על התואר".

גם מחלקת הנוער התכולה, שעובדיה הוצאו כאמור לחל"ת, נמצאת בשביתה שלא מרצון ועל כן קיבל כל שחקן תכנית עבודה אישית-ביתית. "אנחנו חייבים להישמע להוראות ולשמור על בריאות השחקנים שלנו", אמר מנהל מחלקת הנוער, אופיר לוזון. "לכן בתקופה הקרובה נעבוד מהבית, בצורה עצמאית, למקרה שהליגה תחזור בתקופה הקרובה. אנו סומכים על השחקנים שלנו שגם מהבית יעבדו כמו שצריך. הם גדלים למקצוענות".

שחקני קבוצת הנוער של מכבי. צילום: עזרא לוי

שחקני קבוצת הנוער של מכבי. צילום: עזרא לוי

ויש כמובן את אלה שנמצאים במסגרות נוספות, דוגמת תלמיד כתה י"ב בבית הספר "ברנר", ליאל עבדה. "השבוע היו צריכות להיות לי בגרויות באנגלית ובספורט, אבל דחו הכל ואני לא יודע מה יהיה בכל מה שקשור לבית הספר", אמר חלוץ מכבי. "האווירה מבאסת, בטח כשאנחנו בתקופה מצוינת ורוצים כבר להשלים את משימת העלייה, אבל הבריאות חשובה יותר. בינתיים אנחנו מנסים לשמור על כושר בבית, וחלק מהשחקנים מתאמנים בחדר הכושר של המועדון. אני מקווה שנעבור את זה הכי מהר שאפשר ובינתיים יש זמן לסוני, פיפ"א וחברים".

ליאל עבדה. צילום: שרון בוקוב

ליאל עבדה. צילום: שרון בוקוב

בניגוד ללימודים, מסגרת שאינה ניתנת לביטול היא זו הצבאית, וכך מצא עצמו קשר מכבי ארד בר שומר על סוג של שגרה בשירותו בבסיס תל השומר. "מנצלים את הזמן בצבא לחופש מנטלי מהכדורגל. אתה מתכונן למשחק, ופתאום הכל מבוטל בבום", הוא אומר. "זה ממש מבאס כי עכשיו יתחילו להתעסק בכן או לא לגבי העולות והגביע. מנסים לשמור בינתיים על כושר עם תכנית אישית, אבל זה קשה וממש לא דומה לאימונים קבוצתיים. אנחנו במצב מעולה ופתאום קוטעים הכל. כשזה מגיע אליך אתה מקבל את ההלם האמיתי, אבל מקבל הזדמנות לחזק את הקשר עם החברים ולהשקיע יותר בחברה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בר

    אסור להמשיך את הליגות במצב כזה ולבטל את משחקי הגביע..אין עולות ואין יורדות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר