חצי גמר גביע המדינה הפועל תל אביב נגד מכבי פתח תקוה. צילום רועי פן
חצי גמר גביע המדינה הפועל תל אביב נגד מכבי פתח תקוה. צילום רועי פן

אני מבטיח לאכול את הכובע, גיא | הטור של אלמוג אופיר

אם וכאשר, רגע אחרי ההנפה המרגשת, אחרי שלא חסכתי ביקורת נוקבת במשך שנה שלמה מגיא לוזון, אני מבטיח לאכול את הכובע

פורסם בתאריך: 10.6.20 13:14

 

1 אז מאיפה מתחילים? עוד לפני ההתרגשות, למדתי שבעיתונות צריך קודם כל להיצמד לעובדות, אז נפתח עם אחת חשובה במיוחד: מכבי בגמר!!! כן כן, מה שאתם קוראים, ולראשונה אחרי 19 שנה. הקבוצה שנהנו לחבוט בה אחרי ירידת הליגה, בעטה חזק בישבן של זו שהורידה אותה ללאומית. איך שגלגל מסתובב. פרגון גדול מעומק הלב למאמן הגדול שלנו, גיא לוזון, ששיחק לקלינגר בראש במסיבת העיתונאים והמשיך ישירות לנוק אאוט על המגרש. לא משחק גדול, אבל מסודר ובעיקר תכליתי – בדיוק מה שצריך בגביע.

2 בכנות, לא האמנתי שיהיה לנו כל כך קל. ועוד כשכל כך הרבה תותחים על הספסל – מתאי בריבו ודור חוגי, דרך אלי בבייב ועד עידו דוידוב. לידור כהן, שדווקא פתח, נתן משחק חלש, אבל את מכבי הווינרית של השנה זה לא מעניין. תנו כבוד לאור בלוריאן, צעיר תוצרת בית ומספר 1 בהגנה, כשגם לדניאל פלשר וארד בר היה משחק מצוין. כשמאחוריהם יוסי גינזבורג שקט ובטוח בין הקורות, הפועל תל אביב כמעט לא יצרה הזדמנויות. בצד השני, תסמכו על הסילונים אור אינברום וליאל עבדה, שיחד עם המנהיג בהתהוות גיא חדידה, עקצו בתחילת כל מחצית ובמקביל הוציאו את העוקץ מהבלון האדום הנפוח, שסופו – כמו כל בלון – להתפוצץ.

3 מה שלומכם, עומרי אלטמן ומאור בוזגלו? סיפרו לנו שאתם שחקנים של משחקים גדולים, אז לא ברור איך דווקא במעמד כזה עשיתם במכנסיים. כנראה שאת מכבי חיפה ובית"ר ירושלים אתם מסוגלים לתפור בליגה רק כשאין על מה לשחק. עומר דמארי, כידוע, כבר עייף מדי עבור מעמדים כאלה. היחיד שכן הגיע היה אוראל דגני, אבל התביישתי בשבילו כשדיבר אחרי המשחק על לחץ בעקבות הפיגור המוקדם כי יש להם הרבה שחקנים צעירים. מר דגני, אם לא גילו לך, התפקיד שלך ושל חבריך הוותיקים הוא גם לדרבן, וממקום מושבי נראה שדווקא אתם הייתם לא פחות לחוצים. השאלה היא רק למה? מהיציעים הריקים, או מהיריבה שמורכבת רובה ככולה מחבר'ה "ותיקים" – מי בצבא ומי שעדיין לא סיים תיכון. גם לתרץ צריך לדעת.

4 ואם כבר שמחה לאיד, אז למה לא להזכיר את הקבוצה מספר 2 בעיר, ששקועה למטה איפשהו באזור של אחי נצרת ואום אל פאחם. תודה רבה על גיוסו של דניאל גולאני לצד הנכון של פתח תקוה. הילד צובר דקות בקצב מרשים וממשחק למשחק מראה עוד ועוד ניצוצות. שאפו גדול לאופיר לוזון על זיהוי מוקדם של עוד כישרון בשרשרת ארוכה, ובהפועל מוזמנים – שוב – לאכול את הלב. מי יודע, אומרים שיש סיכוי טוב לקבל בגמר דרבי נגד המפרק שלהם. יהיה מעניין.

5 אז מכבי רחוקה 90 דקות מלעשות היסטוריה, וצדק גיא כשאמר שאם לא נזכה בגביע לא עשינו כלום. אחרי העונה האדירה הזו, עם העלייה שבדרך והשבחתם של כל כך הרבה צעירים מוכשרים, אם יש בצדק בכדורגל – הגביע צריך להיות שלנו, כי הכי מגיע לנו. אם וכאשר – רגע אחרי ההנפה המרגשת, גיא, ואחרי שלא חסכתי ממך ביקורת נוקבת במשך שנה שלמה, מבטיח לאכול את הכובע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר