אבי יחיאל מנכ"ל הפועל פתח תקוה. צילום באדיבות הפועל פתח תקוה
אבי יחיאל מנכ"ל הפועל פתח תקוה. צילום הפועל פתח תקוה

בבחירה בין גירעון לירידה לליגה א', ההחלטה שלי ברורה | הטור של מתן ציוני

חלון ההעברות בחודש זה הוא ההזדמנות האחרונה לחזק את הקבוצה ועם הסגל שיהיה בסוף החלון נצטרך להילחם עד הסוף. במידה ולא נשכיל לחזק את הקבוצה בלפחות ארבעה שחקנים מוכחים, אני מתקשה להאמין שיחול שינוי

פורסם בתאריך: 5.1.21 21:57

מבחינתי ומבחינת אוהדים רבים, זוהי קריאה אחרונה בהחלט.
גם ותיקי הפועל פתח תקוה אינם יכולים לזכור עונה כל כך חלשה ומתסכלת כמו זו הנוכחית. האנמיות בהתקפה, הסגל החלש, טעויות השחקנים וכמובן הבנייה הלקויה שמצדיקה ועדת חקירה בפני עצמה, כל אלה משתקפות מדי מחזור לעיניהם הדומעות של אלפי אוהדי הפועל. זו עונה שוברת שיאים, אבל לא מהסוג שהיינו רוצים לראות. למעשה מדובר בעונה הכי חלשה של הפועל מאז ומעולם בליגה השנייה.
נקודת השוואה מעניינת היא בין מצבנו הנוכחי לאותה נקודת זמן בעונת הפירוק האחרונה:
העונה לאחר 18 משחקים השיגה הפועל 13 נקודות. היא ניצבת במקום ה-15, במרחק של חמש נקודות מחוף מבטחים.
בעונת הפירוק האחרונה: בחלוף 18 מחזורים גם כן עמדו לזכותנו 13 נקודות (כמובן שהן שקולות ל-24 בלי מינוס ה-11) וגם אז ניצבנו במקום ה-15 ובמרחק של חמש נקודות מחוף מבטחים.
המצב זהה לכאורה, אבל אז הייתה קבוצה טובה בהרבה. עם אמאדו סוקונה, גל לוי, שגיא דרור ועומר ורד, היינו אופטימיים בהרבה בכל הנוגע להישארות בליגה. והעונה? אפילו אחרון האופטימיים בקרבנו מתעורר בלילה כשהוא שטוף זיעה קרה מאימת הנשירה לליגה השלישית. בחצי ממשחקיה הפועל לא הצליחה לכבוש וכשזה המצב קשה להאמין שהמצב יכול להשתפר.
עד כאן תמונת המצב העגומה.
השבוע התבשרנו על פגישה בין מועדון המאה למנכ"ל הפועל, אבי יחיאל, בנוגע למצב הקבוצה ואפשרות לחיזוק בחלון ההעברות הקרוב. לאחר מכן יצאה הודעת מועדון ובה הוחלט על שחרורם של מספר שחקנים. אין ספק כי נדרשת מהפכה של ממש בסגל הקבוצה, בתקווה שהמהלך יביא למפנה חיובי ולמסע התאוששות. אין ערובה שמאמצים אלו ישאו פרי אבל הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא לא להרים ידיים ולהמשיך להילחם עד לתום העונה.
אחד העקרונות המרכזיים של הפועל פתח תקוה בראשות עמותת הכחולה הוא תקציב מאוזן והימנעות מחריגה וגרעון. כעת הוועד המנהל וחברי העמותה נדרשים לשאלה: האם יש לשמור על עקרון זה גם אם המשמעות היא ירידת ליגה? אמנם התנהלות חסרת אחריות בעבר היא הסיבה המרכזית לכך שאנו נמצאים במצב הזה כיום, אבל לעניות דעתי המשמעות של ירידה היסטורית לליגה א' תהיה למכת מוות של ממש הן לעמותה והן להפועל.
דעתי האישית היא שצריך לבצע חריגה מבוקרת בתקציב, כמובן באישור רוב של חברי העמותה, וזה חייב לקרות לאלתר. חלון ההעברות בחודש זה הוא ההזדמנות האחרונה לחזק את הקבוצה ועם הסגל שיהיה בסוף החלון נצטרך להילחם עד הסוף. במידה ולא נשכיל לחזק את הקבוצה בלפחות ארבעה שחקנים מוכחים, אני מתקשה להאמין שיחול שינוי.
אין טעם בהמשך משחק ההאשמות בשלב זה, יתכבד מי שמעוניין ויעשה זאת בתום העונה. גם אם יש בינינו חילוקי דעות, בנושא אחד ישנה תמימות דעים והוא הרצון המשותף להשאיר את המועדון בליגה. כל עוד יש זמן לעשות ולתקן, אני קורא לכולם לתת כתף אחת לחיסון ושנייה להפועל. זוהי קריאה אחרונה בהחלט: הניחו את הדגל הלבן בצד ובואו נסיים את השנה הנוראית הזו מעל הקו האדום.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שימי

    אין עתיד לקבוצה בלי בעלים ,כסף זה שם המשחק ,אין לנו נוער משובח כמו מכבי פתח תקווה ,כדי לשמור על האיזון מביאים שחקנים ליגה ז ,אז לכו לשמיר ותבקשו סליחה על העוול שנעשה לו .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר