מימין אבי יחיאל, אייל ברקוביץ' ושגיא שיינר במסיבת העיתונאים צילום מדף הפייסבוק של הפועל

המשבר והחלון של הפועל: לא לקסמים האלה ציפינו

הפועל נכשלה עד עתה בניהול המשבר העמוק אליו נקלעה, וגם מה שקרה בחלון ההעברות לא מבטיח שיפור משמעותי בקבוצה. וגם: על ההחתמה של הבן של, שמחזירה את הפועל כמה שנים אחורה, על המאזן בששת המשחקים האחרונים ועל לוח השידורים של ערוץ הספורט

פורסם בתאריך: 11.2.21 20:55

1. אז מה היה לנו כאן? עזבו / שוחררו בר ירוחם, דניאל שוורצבוים, דור מוסקוביץ, גל צרויה. צורפו: שגיא דרור, ענר שכטר, יה יה מלדג'ה, עידן וינטראוב, וגם דודו אלטרוביץ' וליאור ברקוביץ.

הפרידה משוורצבוים, ירוחם ומוסקוביץ הייתה צפויה ומתבקשת. הפרידה מצרויה הייתה מפתיעה ובעיתוי רע, יממה לפני תום חלון ההעברות. צרויה עזב בגלל הצעת עבודה שחשובה לעתיד הכלכלי שלו ושל משפחתו. התחליף שהובא פחות טוב. אין להפועל חלוץ שהיא יכולה לסמוך עליו אם חלילה משעלי ייפצע שוב, או יורחק, או סתם יהיה צורך להחליף שחקן עייף בשחקן טרי.

לא עשיתי חשבון במחשבון וגם נתוני השכר של השחקנים אינם חשופים בפניי, אבל כשמסתכלים על אלו ששוחררו ועל אלו שהוחתמו, עושה רושם שהדברים מתקזזים. כלומר, אני לא רואה כאן איזו הוצאה דרמטית על חיזוק בחודש האחרון.

הצירוף של שגיא דרור הוא חיזוק חשוב. יה יה מלדג'ה יהיה סימן שאלה עד שיתחיל לשחק ויתאקלם. צריך לקוות שעידן וינטראוב יהיה אלטרנטיבה ראויה לשולמייסטר שמקפיד לבשל מצב הבקעה ליריבה כמעט בכל משחק. ענר שכטר היה שחקן ספסל בנס ציונה שלא ממש הירבה להבקיע העונה. דודו אלטרוביץ' הוא העברה תמוהה: השאלה עד תום העונה מהפועל חיפה של שחקן כנף צעיר שלא שיחק העונה, דקה וחצי אחרי שברקוביץ מספר שהוא מאמין בשחקני בית. וזה לא מסתיים באלטרוביץ'. כמה שעות אחרי זה בא הצירוף של ליאור ברקוביץ, שמעמיד באור לא חיובי, בלשון המעטה, את כל הסיפור הזה של השידוך בין אייל ברקוביץ להפועל. תדמיתית זה רע להפועל. אם מיזם הכחולה לקח את הפועל קדימה מבחינת תרבות ניהול בתחילת דרכו, ההחתמה הזו של הבן של, לוקחת את הפועל חזרה אחורה. העניין הזה של בן משפחה שלו שמצטרף להפועל הפתיע אפילו אותי במהירות שבה זה קרה. שורה תחתונה: השילוב בין אייל ברקוביץ להפועל פתח תקוה צריך להיות נקי. בלי משפחה. בלי הבנים, בלי האח. ומי שצריך לדאוג שכך יהיה, אלו המנכ"ל ואנשי הוועד המנהל. עליהם האחריות לתקן את הטעות הזו

2. הפועל במשבר קשה. כל מחזור שעובר הפועל מתקרבת יותר לירידה לליגה א', שלך תדע איזה נזק תגרום למיזם הנהדר הזה של הכחולה. במה שקרה בחלק הראשון של העונה אשם אדם אחד: מסאי דגו, ששחרר שחקנים טובים, וצירף שחקנים פחות טובים בהרבה, שפירק קבוצה סבירה מאוד שהייתה זקוקה להשלמות ובנה קבוצה רעה מאוד. אבל אחרי שהיה ברור מה קרה, צריך היה לנהל את המשבר כמו שצריך כדי לצאת ממנו לפני שיהיה מאוחר מידי. והאחריות על ניהול המשבר היא על המנכ"ל אבי יחיאל, על חברי הדירקטוריון, ועל הנציגים הנבחרים של הבעלים, אלו שבאו מאהבה טהורה לקבוצה ועושים ימים כלילות בהתנדבות למען הקבוצה, חברי הוועד המנהל. ובינתיים למרבה הצער ניהול המשבר רע, על גבול הכישלון. מאז החליף חיים שאבו את דגו הפועל צברה שתי נקודות מ-18, עם בונוס של הפסד בגביע, והבקיעה בליגה אם אני לא טועה שני שערים, שניהם של אביב סאלם שלא שיחק דקה משום מה במשחק השבוע בעילוט. ושימו לב לכוכבית: גם אם שאבו יוחלף בהמשך, הוועד המנהל צריך לדאוג ששם משפחתו של המחליף לא יהיה ברקוביץ'.

3. הפועל מקבלת מחר את הפועל רמת גן שעשתה חיזוק משמעותי הרבה יותר. היא מקבלת את רמת גן לאחר הפסד ביתי להפועל כפר שלם. אף אחד משחקני החיזוק לא יכול להיות חלק משמעותי מהמשחק, מצד שני גל צרויה יחסר כבר במשחק הזה. הפועל מנוהלת רע השנה, ונוהלה רע בחלון ההעברות הזה, בו הניהול המקצועי כבר היה בידיים של אייל ברקוביץ. הפועל תזדקק להרבה מזל  כדי להישאר בליגה הלאומית, כי כל הפסד יכול להפוך את הפער מהמקום שבו נשארים בליגה, לבלתי מחיק.

4. בתחילת העונה הפועל עשתה את הכל נכון, אבל על המגרש זה היה כישלון עצום. בניהול המשבר הפועל עשתה כמעט את הכל הכי לא נכון שאפשר. האם על המגרש התוצאה תהיה הפעם אחרת? הלוואי.

5. ובשולי המשחק בעילוט: חלק מהעניין של להיות קבוצה בליגה לאומית אלו השידורים הישירים בערוץ הספורט. באתר ערוץ הספורט נכתב כי המשחק של הפועל משודר בחמש לייב. כך היה גם כמה דקות לפני תחילת המשחק. לא מעט אוהדים של הפועל הזמינו את הערוץ, אבל כמה דקות לפני תחילת המשחק גילו שהוא משודר בערוץ חמש סטארז ונאלצו להזמין ערוץ נוסף. פנינו לערוץ הספורט בעניין ובתגובה נמסר לנו: "המשחק בין אחי נצרת להפועל פתח תקווה תוכנן להיות משודר בערוץ 5 לייב וקודם בהתאם. מטבע האופי הדינמי של שידורי הספורט ובשל אילוצי לוחות שידורים הוחלט לשדר את המשחק בערוץ 5 סטארז בהתאם, שונו ועודכנו מבעוד מועד הקידומים של המשחק ולוח השידורים שבערוצים. בשל תקלה טכנית לוח השידורים באתר האינטרנט של הערוץ עודכן רק בסמוך לשעת המשחק ואנו מתנצלים על כך בפני צופינו. בנסיבות אלו, ככל שקיימים צופים אשר הסתמכו על אתר האינטרנט של הערוץ ורכשו את ערוץ הלייב ביום המשחק לצורך הצפיה במשחק הם מוזמנים לפנות למייל הערוץ [email protected] עם כל הפרטים והאסמכתאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר