עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה
עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

הקיבעון, הפחדנות וקבלת ההחלטות: הכישלון של עופר טסלפפה בהפועל

חשבנו בהתחלה שהגיע להפועל מאמן התקפי, יוזם, חדשני, מעודכן. אז חשבנו. המציאות בדיוק הפוכה

פורסם בתאריך: 3.1.22 21:44

המשחק של הפועל נגד א.ס. אשדוד מסמל את כל מה שרע אצל מאמן הקבוצה העונה עופר טסלפפה, ויש הרבה רע מקצועי אצלו. הוא פתח את המשחק עם מערך פחדני, עם גישה הגנתית, עם שלושה בלמים, עם שני קשרים אחוריים, ועם קשר קידמי שבא פחות לידי ביטוי בתפקיד הזה. אז הוא פתח עם שני חלוצים. אז מה.

וכשטסלפפה פותח ככה, אז אנחנו כבר יודעים, הרי הספקנו להכיר אותו, שצריכים לקרות דברים דרמטיים באמת, כדי שהוא, למשל, ישנה מערך. למה? כי הוא מקובע על התבנית שלו, שלא ממש מביאה הצלחות העונה. כי הוא מגיב מאוחר. כי החילופים שלו לא מביאים שינוי. כי כנראה שאין לו באמת את היכולת לעשות מהלכים שישנו משחק. הוא מסתפק בדרך כלל בחילופי שחקן במקום שחקן בדיוק באותו תפקיד, בלי לסטות מהשבלונה המייאשת שלו. וגם בחילופים האלה של שחקן במקום שחקן, הוא לא ממש מבריק. כי אם אתה בפיגור יש יותר היגיון בהשארת אביב סלם בכנף שמאל מאשר חיים איצרין. אבל ההיגיון של טסלפפה אומר אחרת. ואם אתה מכניס חלוץ, יש יותר היגיון בהכנסת אופק אושר: אתלטי, פיזי, מהיר, עושה הרבה תנועה. אבל ההיגיון המוזר של טסלפפה אומר אחרת: למה להכניס את אופק אושר או אריאל לזמי, אם אפשר להכניס את ניר שרון, שחקן סטטי, לא אתלטי, חסר יכולת לצאת למיאוץ קדימה, לא מתאים לליגה הלאומית. אבל ההיגיון המוזר של טסלפפה אומר אחרת.

וכן, הוא עושה תמיד את השיחות המזורות האלה לפני הירידה לחדר ההלבשה בהפסקה, והפועל בדרך כלל פותחת רע את המחצית השנייה.

קבוצה בינונית מאוד, עם תקציב דל וסגל בינוני, מאמן טרי שלא אימן עד העונה הנוכחית, עשתה לטסלפפה בית ספר טקטי, הוא נשאר בשלו. שחקן במקום שחקן באותו תפקיד, חילופים שהחלישו את הפועל ולא בפעם הראשונה. מתי הוא נזכר לשנות מערך? בערך בדקה ה-80. זה היה מעט מידי ומאוחר מידי.

אז בהתחלה חשבנו, כי ככה סיפרו לנו (גם הוא עצמו …), שהגיע להפועל מאמן התקפי, יוזם, חדשני, מעודכן, שיטתי, כזה שיקדם גם שחקנים צעירים שיש להם פוטנציאל. לא נהנינו יותר מידי ממאמנים כבר לא מעט שנים, פרט לפרקי זמן קצרים פה ושם. חשבנו שהשנה זה יהיה שונה. אז חשבנו. המציאות לגבי טסלפפה הפוכה  לחלוטין.

 

 

נכון, הייתה תקופה שלהפועל היה משחק הגנה טוב, עם יכולת מצוינת של פישלר וואתורי. אבל עושה רושם שהתקופה הזו מאחורינו. הפועל פתחה נורא את העונה בעשרת המחזורים הראשונים. אחר כך בא שיפור והפועל השיגה 11 נקודות מ-15. אבל מסתבר שזו הייתה הבלחה עם נגיעה של מזל. הפועל צברה בארבעת המשחקים האחרונים שתי נקודות בלבד מ-12, ובדרך גם היה הפסד בגביע נגד קבוצה במשבר. הפועל ברוב משחקיה הייתה מבורדקת, לא מתואמת, לא קומפקטית, לא מאומנת.

הכישלון הזה הוא על עופר טסלפפה, המאמן המקובע שמקבע את הפועל בפלייאוף התחתון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר