שחקני הפועל חוגגים את השוויון נגד אחי נצרת, צילום עדי ברקוביץ הפועל פתח תקוה

הפועל צריכה להעז ולכוון גבוה | הטור של מתן ציוני

עם 1,500 אוהדים ביציע, מחצית שנייה מצוינת נגד אחי נצרת, קצב צבירת נקודות טוב מאז המחזור ה-11, וליגה צפופה, הפועל, שלא נופלת מאף קבוצה בליגה הזו, חייבת להעז

פורסם בתאריך: 8.2.22 16:33

סיום המשחק הביתי נגד אחי נצרת אמש בתוצאת תיקו, התקבל ברגשות מעורבים. מצד אחד בתחושת החמצה חמצמצה לאור איבוד שתי נקודות שלחלוטין הגיעו להפועל, אך מצד שני בהרגשה אופטימית לאור יכולת הקבוצה, בעיקר במחצית השנייה. מאמצי השיווק של המועדון נחלו הצלחה והפועל רשמה שיא עונתי בכמות הקהל שהגיע ליציעי ראש הזהב, כש-1,500 כחולים גדשו את יציעים 4 ו-5 ונתנו אווירה תוססת ורועשת. אם בהפסקה עוד חששנו לרגע שדווקא מול כמות גדולה של אוהדים הפועל יאכזבו, אז אחרי מחצית שנייה מצוינת של הכחולים התפוגגו החששות. שחקני הפועל שטפו את הדשא, כבשו וכמעט הפכו את התוצאה. היו לא מעט אוהדים שהגיעו אחרי תקופה ממושכת ואני מקווה שהיכולת והאווירה אמש החזירה להם את החשק לחזור ליציעים.

היחסים בין קהל הפועל למאמן עופר טסלפפה הפכפכים לאורך מרבית העונה, כשלא פעם שר קהל הפועל לעומתו "עופר, עופר תתעורר". יש סיבות ברורות ושקופות לרוב החלטותיו של המאמן שנובעות בעיקר מפציעות ועומסים על שחקני הקבוצה. טסלפפה, שירד למחצית בפיגור, הגיב במחצית עם חילוף משולש אשר שינה לחלוטין את המשחק במחצית השנייה. עידו דוידוב, מוחא באדיר ועוז פרץ החליפו את ירדן כהן, פיטר אוניקצ'י ורם לוי ומאותו רגע הייתה קבוצה אחת על המגרש.

כמיטב המסורת בזבזו שחקי נצרת את הדקות בניסיון לשמור על יתרונם, אך באו על עונשם ובצדק. אחרי החטאות רבות ותלישת שערות ביציע, הגיע עוז פרץ, המצטיין במגרש, וכבש את שער השוויון המיוחל. לא פחות מ-7 כחולים היו ברחבת האורחים וניסו להבקיע עד שהכדור הגיע לפרץ, שדחק אותו פנימה. שערו השלישי של עוז פרץ העונה בחמישה משחקים מאז חזר למועדון. בזמן החגיגות היה זה מוחא באדיר שרץ לחדש את המשחק ושחקני הפועל שרצו להשלים את המהפך המשיכו לתקוף. חרף המאמצים ודחיפת הקהל, סיימה הפועל רק בשוויון אך עם הרבה מקום לאופטימיות.

 

למי ששכח, הפועל התחילה את העונה אחרי כל הליגה ולמרות שניצחה את בני יהודה במשחק הפתיחה, לקח לה זמן להשיג את הפער בכושר הגופני ובגיבוש התלכיד ולהיכנס לליגה. במחזור ה-10, סיימה הפועל בהפסד והייתה עם שלושה שערי זכות בלבד. הפער מהראשונות צמח ל-9 נקודות והחשש מהסתבכות קשה בתחתית החל לבעבע. מאז ועד היום צברה הפועל יותר נקודות מכל קבוצות הליגה (23). אגב, מאז המחזור ה-11 הבקיעה הפועל בכל משחק למעט ההפסד לאדומים אשדוד (וגם ספגנו בכולם למעט בשניים).
הפועל אם כן במגמת שיפור לאורך כל שלבי העונה. מאז המחזור ה-11 ועד אתמול הפסידה הפועל רק פעמיים, לצד 6 ניצחונות. אם תשכיל הפועל להמשיך בקצב צבירת הנקודות הזה, היא תהיה בוודאות בפלייאוף העליון ובצמרת הגבוהה ביותר. הפועל צוברת בחמשת המשחקים האחרונים 11 מ-15 נקודות, בדיוק כפי שעשתה במחזורים 11-15. נקווה שההמשכיות הפעם תהיה טובה יותר, היות ולאחר הפעם הקודמת הגיעו שני הפסדים ותיקו.

מי שמחפש עוד מקום לאופטימיות יכול להסתכל על שאר קבוצות הליגה ולהבין שהרמה של כולן כמעט זהה לחלוטין. מהמקום הראשון ועד למקום ה-10 מפרידות 6 נקודות בלבד. אין אף קבוצה, כולל הראשונה, שהבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון והדבוקה הצפופה הזו תמשיך לרוץ ממש עד לסוף העונה הסדירה. לכן, הפועל צריכה ואולי גם חייבת להעז ולשאוף גבוה ככל האפשר. הפועל פתח תקוה לא נופלת מאף קבוצה בליגה הזו.

אמנם קורץ מאוד להסתכל על המקומות הראשונים אבל נדמה שהדעה הרווחת היא שכרגע צריך לשאוף להבטיח את הפלייאוף העליון. בשנים האחרונות היה צריך בממוצע 40-41 נקודות כדי לתפוס מקום בפלייאוף הצמרת. להפועל כרגע 33 נקודות, כשנותרו עוד 7 משחקים. אם תמשיך ביכולת הטובה ובקצר צבירת הנקודות הנאה, הפועל תוכל לחזור לפלייאוף העליון לראשונה מזה 5 שנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר