החגיגה של הפועל בסיום המשחק נגד עכו, צילום עומר יצחקי

משחק של פעם בחיים | הטור של מתן ציוני

ה-די.אנ.איי של הפועל איוב, הידוע לשמצה, מתרחק ואופי חדש של פייטרים, של ווינרים, קורם עור וגידים. הגיע הזמן להעלות עוד הילוך ולהאמין. אחרי אתמול, אין שום סיבה שלא

פורסם בתאריך: 16.2.22 10:07

בבוקר שאחרי המשחק, קמתי ומיד רצתי לפתוח את אתרי הספורט כדי לבדוק שמאורעות אמש קרו באמת ולא היה בגדר חלום מתוק. קשה להגזים בסופרלטיבים ובקלישאות בנוגע למהפך יוצא הדופן שהתרחש אתמול באצטדיון ראש הזהב. נסו להיזכר בכל המהפכים הדרמטיים שאתם זוכרים, במשחקי הפועל פתח תקוה בפרט ובכדורגל ככלל, ואני מבטיח לכם שלא תמצאו משחק שדומה לזה של אתמול. לא מדובר רק במהפך בדקות הסיום אלא בשילוב של נסיבות שרק מעצימות את החוויה לה זכו אתמול כ-1,500 מאוהדי הפועל.

המשחק התחיל בצורה די רגילה שלא יכלה לרמז על הבאות. אחרי מחצית בינונית בשליטת הפועל ירדו הקבוצות בשוויון ללא שערים להפסקה. היה זה משחק לא טוב של חיים איצרין, אך המאמן עופר טסלפפה החליט להמתין עם החלפתו ולא לעשות זאת בתחילת המחצית השנייה. שמונה דקות חלפו ואיצרין ביצע עבירה גסה שלא מחויבת המציאות אשר זיכתה אותו באדום ישיר. אחרי ויכוחים רבים המשחק חודש ועוד לפני שהגנת הפועל הספיקה להסתדר, כדור ארוך חתך את ההגנה וחלוץ עכו שעט לבדו לשער. רן ואתורי דהר אחריו ולאחר מגע קל ביותר בין השניים השופט שרק לפנדל והוציא אדום נוסף. הרחקה שנייה העונה לבלם הפועל ופנדל שני ברציפות שנשרק לחובתו.

בתוך פחות מ-5 דקות נשארה הפועל ב-9 שחקנים לעיני הקהל ההמום. כארים אבו באקר האורח ניגש לבעוט אך עומר כץ עם הדיפת פנדל מבית היוצר של ג'יאנלואיג'י בופון השאיר את הפועל במשחק. חרף המצב הקשה והבלתי אפשרי, הדיפת הפנדל של שוער הפועל הרימה את הקהל באוויר והשאירה בו שביב של אמונה. הפועל פתח תקוה של השנה כבר הוכיחה שהיא לא נשברת כשחזרה ב-5 משחקים מפיגור, אבל ב-9 שחקנים מהדקה ה-60? בשלב זה היה מוגזם ואף חצוף לצפות ליותר מ0-0 הרואי.

המאמן עופר טסלפפה זוכה לביקורות רבות מהיציע וברשתות וגם במשחק זה נשמעו מחאות קולניות מאוד בנוגע לניהול המשחק שלו. רגע לפני הפנדל, ובפיגור שני שחקנים, הוא ביצע חילוף משולש. עוז פרץ, ירדן כהן ורועי זכרי יצאו, פיטר אוניקאצ'י, ויקי כחלון ורם לוי נכנסו. שחקני עכו ניצלו את יתרונם המספרי, הניעו כדור מצד לצד וניסו להתיש את הגנת הפועל. הקהל הכחול הפתיע בגדול כשלא הסכים להיכנע, תמך בשחקנים ועודד גם במצב הביש בו הייתה הקבוצה.

תשעת הלוחמים בכחול שנשארו על המגרש עשו כל שבכוחם לעצור את ניסיונות האורחים אך בדקה ה-80 הגיע השער. כדור קרן עלה לרחבה ולאחר ניסיון הרחקה שלא צלח, כבש מקרוב מחמיץ הפנדל, אבו באקר.

נדמה היה ששער זה חרץ את גורל המשחק. מספר אוהדים העדיפו לצאת לביתם עוד לפני סיום המשחק וכנראה שלא ישכחו את ההחלטה הזו לעולם. 6 דקות חלפו והפועל הצליחה להשיג כדור קרן. אביב סאלם הרים לרחבה ולאחר ניסיון נגיחה של אוניקאצ'י, פגע הכדור בידו של אחד משחקני ההגנה. פנדל לטובת הפועל! מוחמד באדיר לקח מיד את הכדור וכדי למנוע ויכוחים מיותרים, הפקיד אותו בידיו של חלוצה הזר של הפועל.

אוהדי הפועל עצרו נשימתם. על פיטר אוניקאצ'י עוברת תקופה לא טובה, במהלכה הוא ירד לספסל ולא הציג יכולת טובה. דווקא הוא ניגש לבעוט את הפנדל, אבל עשה זאת מצוין כששלח את הכדור שמאלה ואת השוער ימינה. שוויון מרגש של הפועל, שחוזרת מפיגור של שער אחד ושני שחקנים! טסלפפה ביצע חילוף אחרון כשהוציא את מוחמד באדיר והכניס את אילי טמם. שופט המשחק הוסיף 7 דקות והקהל כולו ספר לאחור במטרה לשמור על השוויון היקר שהושג. האורחים שצעדו ביתרון של שני שחקנים היו המומים משער השוויון וניסו להחזיר לעצמם את הניצחון אבל נתקלו בהגנה כחולה עיקשת ובשוער מחונן.

דקה אחרונה של תוספת הזמן החלה. כשכולם חושבים רק על הגנה, ויקי כחלון חטף כדור באגף ימין ומסר לדוידוב, שנכנס דקות לפני כן. הקשר העביר מסירה נוספת לאוניקאצ'י, שהרים את הראש ומסר לאילי טמם, שבעט ישירות מ-25 מטרים כדור שעשה את דרכו לפינה השמאלית ופנימה! 2:1 בלתי נתפס להפועל! שחקני הפועל והקהל לא ידעו את נפשם מאושר ושאגו באקסטזה. עוד בזמן החגיגות שופט המשחק שרק לסיום ונתן את האות לחגיגות גדולות של הקהל, שחלק גדול ממנו נשאר ביציע עד כחצי שעה לאחר המשחק ולא רצה ללכת הביתה.

 

 

עד כמה העונה הזו של הפועל יוצאת דופן? זו פעם 6 העונה שהפועל חוזרת מפיגור ופעם רביעית בששת המשחקים האחרונים. זהו מהפך שני של הפועל בבית בדקות הסיום, אחרי שלפני פחות מחודש ניצחה 2:1 את נס ציונה. הפועל כבר ניצחה העונה כשהייתה בפיגור שחקן, בניצחון 2:1 על בית"ר ת"א, אבל לנצח ב-9 שחקנים החל מדקה 60 ולבצע מהפך? כזה דבר עוד לא קרה.

הפועל השיגה העונה 25 נקודות בבית. (מקום שני בליגה), כשבכל העונה שעברה, כולל הפלייאוף, השיגה רק 20. הניצחון אמש פתח פער של 4 נקודות מהמקום ה-7, בו נמצאת הפועל, למקום ה-9. כשנותרו חמישה משחקים לתום העונה הסדירה, הפועל קרובה להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון לראשונה מזה 5 שנים.

5 נקודות מפרידות בין הפועל לכפר קאסם, מהמקום השני, אותה תפגוש בשישי הקרוב.

אין ספק שעוברת על אוהדי הפועל פתח תקוה עונה מרגשת במיוחד השנה. אפשר לבקר, לעתים גם בצדק, את מאמן הקבוצה אבל אין ספק שלעופר טסלפפה חלק גדול מאוד בבחירת שחקנים עם הרבה אופי ואמונה, שבאים לידי ביטוי לאורך כל העונה. המוטיבציה, הנחישות וההקרבה של השחקנים מחלחלת לקהל ומביאה אותו במספרים יפים ולהתרגשות גדולה. יש רוח חדשה בהפועל. הדי אן איי של הפועל איוב, הידוע לשמצה, מתרחק ואופי חדש של פייטרים, של ווינרים, קורם עור וגידים. הגיע הזמן להעלות עוד הילוך ולהאמין. אחרי אתמול, אין שום סיבה שלא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר