עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה
עופר טסלפפה צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

תכירו: עופר טסלפפה, מאמן בינוני |הטור של אייל יצחקי

אז מה יש בו בטסלפפה? האמת שלא הרבהה. חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי מאפיין. טסלפפה בעיני מאמן בינוני, הפועל קבוצה לא מאומנת מספיק

פורסם בתאריך: 18.2.22 17:11

אחי נצרת בבית, רמת השרון במגרש ניטרלי בלוד עם יתרון עצום של אוהדי הפועל ביציע, הפועל עכו בבית, כפר קאסם "בחוץ", בראש הזהב עם יתרון של אוהדי הפועל ביציע. מחצית איומה נגד אחי נצרת, משחק חלש מאוד נגד רמת השרון, משחק חלש נגד עכו אבל קאמבק מהסרטים עם הרבה אופי ולא מעט מזל, ויכולת מחפירה נגד כפר קאסם. 4 נקודות מ-12.

וב-24 שעות הקרובות, אולי קצת  אחרי, בטח יעמוד שוב עופר טסלפפה מול המצלמות (של הפועל) ויספר סיפורים. כמו למשל כאשר אחרי שני משחקים ברציפות שהפועל ספגה בדקה החמישית, הוא אמר ש"צריך לתת על זה את הדעת". אז מה קרה אחרי שהוא "נתן על זה את הדעת"? הפועל ספגה בדקה השמינית. ויש לו את הקיבעון המעצבן הזה על משחק עם שלושה בלמים, והקיבעון המעצבן הזה על איצרין ככנף ימין במערך של שלושה בלמים, שמקצועית זה משהו לא ברור, על גבול ההזוי. וההססנות בחילופים, והחילופים השגויים ועוד ועוד ועוד. רב השלילי על החיובי במאמן הזה, ובפער גדול.

אז בטח ב-24 השעות הקרובות, אולי קצת אחרי, יעמוד טסלפפה מול המצלמות (של הפועל) ויספר סיפורים. יתחנף לקהל, יגיד שיש דברים ש"צריך לתת עליהם את הדעת". האמת היא שאני סקרן. כי מה כבר נשאר לו לספר אחרי יכולת קבוצתית מחפירה כזו, כשהחילוף הראשון שלו הוא קורסיה במקום רבינוביץ בפיגור כפול? זה נראה יותר כמו חילוף כדי לא לספוג את השער השלישי מאשר לנסות לחזור למשחק. ואפשר לחשוב מול מי. ומה קרה? הפועל ספגה את השלישי. אז נכון, העונה הזו הרבה  יותר טובה מהקודמת, והפועל בכלל התחילה את ההיערכות לעונה כקבוצת ליגה א'. אבל מאז עבר לא מעט זמן, קרו הרבה דברים, והסגל של הפועל לא רע בכלל, אפילו טוב. המאמן פחות. ואם הוא היה דואג לחזק את הקבוצה בינואר בעוד שחקן התקפה, והיו להפועל אופציות לא רעות בכלל, המצב היה אפילו טוב יותר.

אז מה יש בו בטסלפפה? אני מנסה למצוא מה מאפיין אותו כמאמן. מה הדרך שלו? מה האג'נדה שלו לגבי כדורגל? באיזה כדורגל הוא מאמין? מה השיטה שלו? מה האסטרטגיה שלו עם הקבוצה שהוא מאמן. אני מחפש ומחפש ולא מוצא, ובטח לא קונה את סיפורי המעשיות שהוא מספר למצלמות (של הפועל). מה שעצוב בכל הסיפור הוא שטסלפפה מאמן בינוני. אין לקבוצה שלו הנעת כדור מהירה. אין לה סגירה טקטית מתוחכמת ויוצאת דופן. אין לה משחק לחץ מתואם. אין לה התקפות מעבר מתוכננות. נכון, הוא עשה כאן כמה החלטות מצוינות בצירוף שחקנים בתחילת השנה. נכון, יש לה אופי, וללא ספק יש לו חלק בכך. יש לה פה ושם פרקי זמן שהיא משחק במערך התקפי (בדרך כלל המאמן טסלפפה עושה את זה רק כשאין ברירה) ואז רואים כדורגל טוב ומבינים שיש פוטנציאל בסגל הזה. אבל זה קורה ממש מעט ורק כשלמאמן אין ברירה.

אז מה יש בו בטסלפפה? האמת שחיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי מאפיין. טסלפפה בעיני מאמן בינוני, הפועל קבוצה לא מאומנת מספיק. יותר מזה: הפועל קבוצה שההחלטות, המערכים, ההססנות והקיבעון של המאמן שלה מונעים ממנה לממש באופן מלא את פוטנציאל השחקנים שלה. חבל, כי העונה הזו היא הזדמנות שלא תחזור. הוא  הצליח עם נס ציונה שהייתה אנדרדוג, נכשל ברמת גן ובראשון לציון. והפועל מפספסת בגללו הזמנות נדירה בליגה בינונית לעלות לליגת העל, או לפחות להיות במאבק עד השריקה האחרונה.

אבל בקרוב יעמוד טסלפפה מול המצלמות של הפועל ויספר סיפורים. שיהיה ברור: אני לא מצפה בראיון מטעם הקבוצה לשאלות קשות. מצד שני לא קונה שום סיפור או אמירה שלו בראיונות האלה. למה? כי אני רואה איך נראית הקבוצה על המגרש. לא מאומנת. אני רואה את הקיבעון וההססנות שלו, את החילופים המוזרים לפעמים.

ושיהיה ברור: אין לי ביקורת על המראיין או על צוות המדיה של הפועל. להיפך: אני חושב שהם עושים עבודה מצוינת, וברמת המדיה הפועל קבוצת ליגת על, בטח מאז הצטרף לירון סובול, לגביו אני משוחד (והנה הגילוי הנאות) מאז עבודתנו המשותפת במלאבס.

טסלפפה הוא כבר סיפור אחר. לא צריך לפטר אותו העונה חלילה, אבל בעיני הוא כנראה לא האיש שאיתו אפשר לכוון גבוה יותר משולי הפלייאוף העליון של הליגה הלאומית. אז אחרי שהפועל תבטיח את מקומה בפלייאוף העליון, בתקווה שזה יקרה, צריך להתחיל לחשוב על העונה הבאה. גם על עמדת המאמן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר