הפועל נגד בני ריינה, צילום עומר יצחקי

בלי פחד גבהים | הטור של מתן ציוני

אחרי הניצחון על בני ריינה אפשר בהחלט לומר: בליגה הזו אף פעם לא ניתן לדעת ואם הפועל תצליח לחבר בשבוע הבא ניצחון שלישי רצוף - הכל אפשרי

פורסם בתאריך: 18.3.22 22:43

לאחר הבטחת המקום בפלייאוף העליון ועם חיסורים למכביר, חשבתי לתומי שהפועל לא תצליח לעמוד במשימה מול הקבוצה הטובה בליגה, שגם מובילה אותה בצדק. לשמחתי טעיתי בגדול. הפועל פתח תקוה של העונה הזו מפתיעה בכל פעם מחדש, מגלה אופי ומשכיחה לחלוטין את "הפועל איוב" של פעם. למן הרגע הראשון עלו שחקני הפועל נחושים, נמרצים ואגרסיביים והציגו יכולת טובה לאורך כל 90 הדקות.
הקהל (כ-1,300), באווירה פורימית ולאחר ההפנינג שלפני המשחק, נהנה ממשחקה של הפועל ועודד את השחקנים בכחול נמרצות. אחרי מחצית טובה ומאופסת עלו שחקני הפועל למחצית השנייה והמשיכו במגמה הטובה. לקראת הסיום נדמה היה ששתי הקבוצות חיות בשלום עם השוויון, אבל אז הגיעה הדקה ה-83. פיטר אוניקצ'י, שעלה כמחליף שלח כדור יפה לאגף ימין. עמית רוזנבוים, שנכנס רק חמש דקות קודם לכן, הגביה כדור טוב לרחבה. רועי זיקרי החליק עם הראש ואביב סלם, שמצא את עצמו חופשי לחלוטין, המשיך בבעיטה שנהדפה ע"י השוער. על הכדור החוזר עט זיקרי ושם אותו ברשת!

האורחים שלחו את כל שחקניהם במטרה להשיג את השוויון, אבל היה זה ליאור ברקוביץ', עוד מחליף, שקיבל הזדמנות פז לכבוש שער. הקשר, שחזר אחרי 4 חודשים, חטף כדור מהבלם, עבר את השוער והוכשל. אוניקצ'י ויתר עבורו על כדור העונשין אבל ברקוביץ' בעט רע למרכז השער ונעצר. השופט כלל לא חידש את המשחק לאחר הבעיטה והפועל השלימה ניצחון מתוק על מובילת הטבלה.

שתי ההגנות הטובות בליגה הלאומית נפגשו ואין זה מפתיע שהמשחק היה נטול שערים עד לדקות הסיום. שלישיית ההגנה של הפועל – גושה, ואתורי ופישלר, נטרלה לחלוטין את שלישית ההתקפה הטובה בליגה (קוקו, מסיקה וסזאר) וגם כשנכנעה, היה שם עומר כץ הנפלא להציל מספיגת שער. מי שהיה מצטיין המשחק היה עומר קורסיה הצעיר, שנעשה לו הרבה עוול כשנכנס במחצית השנייה בתבוסה מול כפר קאסם וחווה משחק חלש. בהיעדרם של רם לוי ומוחמד באדיר, הייתה הרבה אחריות על קורסיה כקשר אחורי והוא עשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. עילי טמם פתח גם הוא והיה מהטובים במגרש ועומר כץ? נדמה שכבר אין מילים לתאר את השוער הכי טוב של הפועל מזה שנים.

 

זה משחק רביעי ברציפות שהפועל לא סופגת שער. העונה זה עוד לא קרה וגם אם זה נראה לא הגיוני בעליל, בפלייאוף של העונה שעברה הפועל שמרה 5 פעמים ברציפות על שער נקי. הפועל, שצברה 21 נקודות בסיבוב הראשון עם יחס שערים של 10-10, עשתה בסופו של דבר סיבוב שני מוצלח יותר והשיגה 23 נקודות בסיבוב השני, עם מאזן שערים של 16 – 15 (1+).

הפועל מסיימת את העונה הסדירה במקום ה-4, לראשונה מאז עונת 2015/6 אז הייתה במקום ה-3. קצב צבירת הנקודות גם הוא טוב בהרבה יחסית לעונות הקודמות, שני רק לעונת הפירוק, אותה פתחה הפועל עם מינוס 11 נקודות ובתום 30 מחזורים השיגה הפועל סה"כ 45 נקודות (34 לאחר הפחתה) הפועל משיגה ניצחון בית 8 העונה והיא אחת מקבוצות הבית הטובות בליגה הלאומית. תרומתו של הקהל הכחול שדוחף את הקבוצה ומעודד לאורך כל המשחק ניכרת וגם היא נדבך חשוב בצבירת הנקודות המרשימה בראש הזהב.
לאחר הניצחון, הפועל מצמצמת את הפער מכפר-קאסם ל-6 נקודות ו-7 מבני ריינה. ביום שישי הבא תארח הפועל את בני יהודה, שהשתחלה למקום ה-8 ולפלייאוף העליון רק בדקה ה-99. מה לגבי ההמשך? בליגה הזו אף פעם לא ניתן לדעת ואם הפועל תצליח לחבר בשבוע הבא ניצחון שלישי רצוף – הכל אפשרי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר