שמחת הניצחון של אוהדי הפועל בגרין נגד בני ריינה, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

עוברים לפרק הבא בעונה המדהימה הזו | הטור של מתן ציוני

ההגדה של הפועל פתח תקוה: מה נשתנתה העונה הזו מכל העונות? שבכל העונות, הפועל הייתה בועטת בדלי בדקה האחרונה

פורסם בתאריך: 19.4.22 21:52

המשחק הזה היה אגדי ואת העונה הזו נזכור עוד שנים רבות. לצופה מהצד, בסיפור של אתמול בערב באיצטדיון גרין בנוף הגליל, הפועל הייתה שחקנית משנה בלבד. מוליכת הטבלה, בני ריינה, שהייתה יכולה לרשום עליית ליגה היסטורית, כבר ציננה את השמפניה וחימשה את זיקוקי הדינור לקראת יום חג. הצהובים כחולים הגיעו במספרים יפים ומילאו את היציע באוהדיהם ובתומכיהם. עד אתמול בערב הפסידה ריינה רק פעם אחת בשלושה חודשים – להפועל, ובמשך כל השבוע קיבלה זרקור ענק בתקשורת הספורט, שטחנו עד דק את סיפור הסינדרלה התורני. כולם רצו לפרגן, ויש לומר גם בצדק, להפתעה של הליגה הלאומית, אבל שכחו לקחת בחשבון מועדון גדול הרבה יותר, שמגיע לו הרבה יותר.

לאוהדי הפועל היה הרבה זמן להתכונן למשחק. מאז הניצחון במחזור הקודם על אום אל פאחם, עסקו רוב השבוע אוהדי הקבוצה בחישובים מתמטיים של תרחישים וסיכויי עלייה, אבל ידעו שכל אובדן נקודות יהווה אבן נגף שתעצור את המומנטום הנפלא של הקבוצה. החל משעות אחה"צ המוקדמות החלו מכוניות בצעיפים כחולים עושות את דרכן צפונה. החשש מפקקי התנועה הביא לכך שמאות אוהדי הפועל הגיעו כבר שעה לפני השריקה וחיכו בתורים ארוכים לכניסה ליציע. אני לא זוכר כמות כזו של אוהדים ביציע (ועוד במשחק חוץ), עוד לפני שהשחקנים עצמם עולים להתחמם.

היציע הכחול בגרין נגד בני ריינה, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

המתח וההתרגשות עלו ועלו עם כל דקה שחלפה. אוהדים רבים הגיעו לשריקת הפתיחה כבר די צרודים, והיציע געש ושצף בעוצמות אדירות. דיברנו בינינו לפני המשחק, כנראה בניסיון להוריד את הדופק, שגם אם לא ננצח – אנחנו כבר גאים בקבוצה של העונה. קיבלנו כל כך הרבה רגעים שמחים השנה, אחרי מאורעות העונה הקודמת כשכל דבר נוסף הוא רק בונוס. את האמת, שפשוט פחדנו לומר בקול רם את מה שטמון בסתר ליבנו – שאנחנו רוצים את הכל, חולמים לנצח ומשוועים לעלות ליגה.

המשחק נפתח עם התלהבות רבה של הפועל. בקושי חמש דקות של משחק חלפו ואופק אושר חילץ כדור כ-25 מטרים משער היריבה. אושר מסר לדוידוב, שהמשיך שמאלה לעוז פרץ. הרמה אלכסונית טובה והתרוממות יפה של אוניקצ'י, שנגח היטב לפינה השמאלית של השוער. 1-0 מהר ומדהים להפועל! השחקנים בלבן הבהירו כבר למן הפתיחה שהם לא באו להיות ניצבים הערב. הפועל המשיכה להיות דומיננטית וטובה יותר גם בהמשך. עוז פרץ קיבל כדור נפלא ברחבה, מצא את עצמו מול השוער ובמקום להוסיף שער לבישול מלפני רגע, בעט חלש.

אוהדי הפועל מחבקים את עומר כץ, צילום סער כרמלי הפועל פתח תקוה

אוהדי הפועל ביקשו לשמוע את שריקת הסיום כבר לאחר רבע שעה אבל הדקות חלפו לאט. הזדמנות נוספת להפועל נעצרה במשקוף השער, מסוג ההחמצות שעליהן הומצאו הקלישאה "עוד נתחרט עליה בהמשך". עד המחצית היו חניכיו של טסלפפה טובים ונחושים יותר וירדו ביתרון של שער אחד בלבד, למרות שבהחלט היו שווים עוד אחד או שניים.
את המחצית השנייה פתחה הפועל הרבה פחות טוב. הזדמנות של יניב בריק נעצרה ע"י עומר כץ ממש בתוך דקות ספורות ואותתה על הבאות. חוליו סזאר, אחד השחקנים הלוהטים בליגה נשמר מצוין לאורך כל המשחק ע"י מתן גושה, הגיע להזדמנות מצוינת כשנגח לבד לגמרי מכמה מטרים החוצה. מהצד השני הזדמנות נוספת של עוז פרץ, ממש שני מטרים מהשער, הלכה מעל למשקוף. ריינה הגבירה קצב וריח של שער שוויון עלה באוויר. בדקה ה-68 זה אכן קרה ועוד בצורה הכי ביזארית ועצובה. עומר כץ קרא לא נכון את כדור השוער שנבעט, שחלף מעליו וננעץ מקרוב ע"י חוליו סזאר. שער שובר לב לשוער המצטיין של הפועל, שחדר כמו חץ בלב בליבותיהם של כלל אוהדי הפועל.

במשחק המקביל עלתה נס ציונה ליתרון מול כפר קאסם והתרחקה מהפועל. ריינה לחצה עוד מספר דקות לאחר השער ונדמה היה שהפועל תצא בקושי עם נקודה. זיקוקי דינור נורו בטרם עת מיציע האורחים. כנראה שהאורחים עוד חדשים בענייני הכדורגל ולא שמעו על תופעת "המנחוס". שחקני הפועל לקחו אוויר ועמדו בהתקפות הצהובים. טסלפפה הגיב בחילוף אחרון כשהכניס בדקה ה-81 את ירדן כהן במקומו של רבינוביץ'. הדקות נקפו וניכר כי שחקני ריינה החליטו שתיקו מספיק להם. השוער אבו ניל ויעקב אבבה החלו לבזבז זמן, סזאר האורח קיבל אדום בדקה ה-85 והזמן הלך ואזל.

 

שופט המשחק הוסיף רק 4 דקות ובדיוק כשנראה היה לכולם שהמשחק יסתיים בתיקו מאכזב, זה קרה שוב בעונה הנדירה הזו. ירדן כהן כמעט איבד כדור אבל לקח אותו בחזרה. הכדור הגיע מאביב סאלם לטמם, שהעביר אותו לויקי כחלון. האחרון ניער את השומר שלו ומסר לירדן כהן בתוך רחבת היריב. כהן, עם חוכמת משחק והרבה ניסיון, ניסה והצליח לסחוט כדור עונשין. אחרי שאגת שמחה של שניות בודדות, שקט מקפיא פשט ביציע. אוהדי הפועל לא הצליחו לנשום, כיסו ראשיהם בצעיפים, עמדו מחובקים והתפללו.
הרי זה כ"כ אופייני להפועל של פעם לתת וולה לדלי עם החמצה בדקה ה-94. לא להפועל של העונה הזו.

לא לירדן כהן, שבפעם השנייה ברציפות כובש מהנקודה הלבנה עם עצבים מברזל. בפעם השנייה העונה הפועל מנצחת בשנייה האחרונה והשופט אפילו לא טורח לחדש את המשחק. השמחה ביציע הכחול התפרצה בבת אחת עם הבקעת הפנדל ונתנה דרור לחגיגות של למעלה מחצי שעה לאחר שריקת הסיום. אנשי האצטדיון לא ידעו איך לגרום לקהל החוגג לצאת ואפילו כיבו את האור על האוהדים שביציע, שבתגובה הדליקו את פנסי הניידים והמשיכו לשיר. את החגיגות אי אפשר היה להפסיק והן עברו החוצה, שגם השחקנים נישאים על כתפיים. רק 45 דקות אחרי הסיום התחילו האוהדים את הדרך הארוכה הביתה.

בתחילת המשחק הניפו ביציע האורחים שלט: "הסינדרלה של המדינה". אין קבוצה בהיסטוריה שהמליכה יותר סינדרלות מהפועל פתח תקוה אבל כמו שאיוב כבר לא גר כאן יותר, גם סינדרלה נזרקה בבושת פנים מטקס העלייה של עצמה. כי למי ששכח, הפועל פתח תקוה היא הגיבורה של הערב הזה והיא השחקנית הראשית. עם כל הכבוד לאגדות על סינדרלה, הפועל פתח תקוה רשמה עוד פרק בהגדה על שמה.

עם כל הפירגונים לשחקני הקבוצה, שלגמרי מגיעים להם, צריך שוב ושוב לזכור להודות גם למאמן הקבוצה עופר טסלפפה. אפשר להגיד בעגת הכדורגל שיש לו "תחת" או שיש לו הרבה מזל, אבל כשפעם אחר פעם הקבוצה מגלה אופי ומנצחת, זה הרבה מעבר לזה. כמו שבשבוע שעבר לא הבנו מדוע ביצע את החילופים וקיבלנו מהפך וניצחון, גם הערב מרבית הקהל לא הסכים עם החילופים שערך. לטסלפפה, שאכל מאוהדי הפועל לא מעט מרור בחלקים מהעונה, מגיע את כל הקרדיט והמחמאות. המאמן והצוות שלו עושים פשוט עבודה נפלאה ומעמידים קבוצה מלוכדת, לוחמת וכן, גם ווינרית!

הפועל משיגה ניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים ועולה למקום ה-3 בפעם הראשונה מאז המחזור הראשון ורגע לפני שלושת מחזורי הסיום. הפועל תארח את כפר קאסם ביום ראשון הקרוב, כשבין שתי הקבוצות מפרידה רק נקודה אחת בלבד. נס ציונה תארח את אדומים אשדוד, שאולי שומרת על פרופיל נמוך, אבל גם היא עוד יכולה תיאורטית לעלות ליגה. ריינה יתארחו אצל בני יהודה ויוכלו לרשום עלייה גם במשחק הזה. עם הציפייה וההתרגשות לקראת המשחק הקרוב יצטרכו במועדון להתמודד ולהכין את השחקנים לקראת פרק נוסף ומותח בעונה הפנומנלית הזו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר