אופיר ליבוביץ
אופיר ליבוביץ

מי אמר שלימודים שווים הצלחה בחיים?

אני לא אומר לכם להפסיק ללמוד, אבל אני משוכנע שאפשר להצליח בגדול גם בלי לימודים

פורסם בתאריך: 23.5.18 17:16

 

מתנערים. ראלף לורן צילום AP

 ראלף לורן צילום AP

כמה פעמים שמעתם מההורים שאם לא תשקיעו בלימודים לא תצליחו בחיים? אני די בטוח שלא פעם ולא פעמיים. אני משוכנע גם שזה מה שתגידו גם לילדיכם. אבל מאיפה באה האמרה הזו? מי מבטיח שאם נלמד כפי שמתבקש נקבל תפקידים בכירים בחברה כזו או אחרת?
בתקופה האחרונה יצא לי להרהר לא מעט בשאלה, האם אנחנו כנערים עם פוטנציאל באמת צריכים את המסגרת החינוכית בשביל להצליח בחיים. מי קבע שתלמיד שציוניו תמיד שואפים ל־100 יצליח בחיים יותר מחברו לכיתה שנכשל כמעט בכל מקצוע?
בסיפור "שמש הכנסייה" שכתב סומרסט מוהם, אדוארד פורמן היה שמש בכנסיית פטר הקדוש במשך 16 שנים. הוא לא ידע קרוא וכתוב, אך ידע להסתדר עם תמונות בעיתון או בעזרת אשתו המשכילה. הכומר לא אהב את זה ופיטר אותו. אדוארד לא התייאש ופתח עסק למכירת טבק ועיתונים. העסק שלו גדל והרוויח יותר מ־30,000 פאונד בעשר שנים. הישג מרשים מאוד.
זהו רק סיפור, אבל יש דוגמאות מהחיים האמיתיים: ראלף לורן, הוא ולא אחר, האיש שהקים את החברה הפופולרית בתחום האופנה, התמקד בניהול החברה בעוד שהלימודים בקולג' קראו לו, אך עליהם הוא ויתר והלך עם תחושת הלב שלו. לורן מעולם לא למד בבית ספר לאופנה, וההצלחה שלו מדברת בעד עצמה. והנה דוגמא נוספת, משלנו: טל רוכמן, ישראלי בן 18 שאובחן כחולה OCD, פרש מהלימודים בגיל 15 בעקבות מצבו הנפשי. רוכמן מצא את "הבית הבטוח" שלו בהפקת מוזיקה אלקטרונית, וכבר מגיל 7 וחצי הוא התחיל לעסוק בזה. אחרי הפרישה מהלימודים הגיע למכללת מוזיקה ושם בנה את עצמו כמפיק מוזיקה ומשנה לשנה כמות הצפיות והמעריצים גדלו. כבר בגיל 17 יצא לסיבוב הופעות בכל העולם. אפילו שלא סיים את לימודי התיכון ולא קיבל תעודת בגרות, רוכמן הוא אחד מהמפיקים המוערכים בקרב מעריצי הדאבסטפ בארץ ובעולם, עם רשימת שירים מדהימים והופעות בכל העולם, בעוד שחבריו לכיתה עוד יושבים בכיתה ולומדים משהו שישכחו בקרוב.
לסיכום, אני לא אומר לכם לוותר על הלימודים ולשרוף את בית הספר, אני אומר לכם שגם אם אתם חלשים במקצועות מסוימים, בין אם זה ספרות ובין אם זה מתמטיקה, עם או בלי תעודת בגרות, כאשר תמצאו ותעסקו במקצוע שאתם אוהבים, אתם תצליחו בו, ובגדול! והערכים שלכם וההתמדה והתשוקה הם אלו שיובילו אתכם אל ההצלחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר