צור הנדל. צילום אגף הנוער
צור הנדל. צילום אגף הנוער

בחופש הגדול אני יכול לעשות הכל

הגיע הרגע בו נשתחרר מעבדות לחירות אל העולם הגדול ונצעק מלוא גרוננו "הננו"!

פורסם בתאריך: 27.6.18 14:16

הראו לי דבר אחד שאין ביכולתי לעשות בחופש הגדול. נקבו בשמו ואצחק לבוז לכם! הכל אני יכול בחופש הגדול, הכל ומעבר לכך. לאחר שנת לימודים ועשיה מפרכת ומתישה הגענו לרגע לו יחלנו זה זמן רב, הרגע בו נשתחרר מעבדות לחירות אל העולם הגדול ונצעק מלוא גרוננו "הננו"!
חודשיים ועשרה ימים בהם אנו חופשיים, התרנו מעלינו את עול המשמעת. המשמעת הנפשעת שחייבה אותנו לעמוד בזמנים ובמטלות, המשמעת הנפשעת אשר גרמה לנו לשוב הביתה באין אונים, אל מחוז חפצנו, הכרית והשמיכה היקרים. המשמעת אשר גרמה לנו לזעוק בקול נורא, תפילה לבריאות הנפש. המשמעת, אוי המשמעת. חודשיים שאת בחופשה, מה אנחנו בלעדייך?
אם נרצה להגדיר את משמעותה של החופשה, דהיינו שנרצה להשתמש במילה "מנוחה". ולכשנרצה לבאר את המילה "מנוחה" הרי שנצטרך להגדירה בתור מעבר ממאמץ, קושי או סבל לפרק זמן בו הנפש היגעה נחה קמעה. במידה ואנו מתייחסים למשמעת בתור מאמץ, קושי או סבל, דהיינו שפרושו של אותו חופש יקר הינו המעבר מאותה משמעת ממש אל חוסר המשמעת.
האין הדבר בעייתי? הרי שתכבול כלב ברצועה לבל יתקוף חתול, הרי שסופו להשתחרר מאותה רצועה, וביתר שאת. גודל הזעם מצטבר במעי הכלב לכדי גודלו של פיל אפריקני, אותו בעל חיים עצבני במיוחד מסתובב כעת ברחובות העיר עת שבבטנו פיל אפריקני בשיא גודלו ואין מיילדת בקרבת מקום הנראה לעין. הכפילו את האנלוגיה ב־23,000 בני נוער המתגוררים בעיר פתח תקוה והרי לכם חודשי יולי אוגוסט הקרובים. ממש מתחת לביתכם!
אמנם בהתחלה בהחלט ננוח ונרגע, נצבור ונאגור כוחות חדשים, אך לאחר זמן לא רב אותה מנוחה תהפוך לחוסר מעש, שהרי מנוחה הינה המעבר ממאמץ אל הרפיה והרי שלאחר זמן לא רב אנו כבר רפויים למכביר. הוואקום שפעור אל מול עינינו הוא המקור להשתטות שסופה רע ומר, אחת שאינה קרויה בשם "חופשה" אלה בשמה השני "סכנה" בין אם היא מתבטאת בהתמכרות למסכים, פורנוגרפיה, אלכוהול, סמים וכיוצא בזה. מי הוא הגיבור שיכול באמת ובתמים לעשות הכל בחופש הגדול. הכל ללא להגיע למצב בו המנוחה הכבירה מכריעה אותו לדברי שטות ללא פשר ותכלית.
והרי שכאן הגענו לנקודה הסופית והמכרעת. היו מוכנים. אותה משמעת שוויתרנו עליה בחדווה גדולה בתחילת המאמר הינה המקור למנוחה ולהגשמה העצמית בחופש הגדול. בלעדיה מלכתחילה לא הייתה הפגרה מן הלימודים קרויה בשם "חופשה", כשם שהתוודענו לעיל. הריני להזמינכם למצוא את המשמעות שלכם לחופש המתרגש עלינו לטובה על ידי מציאת המשמעת שבו. למצוא, לכבדה ולשמרה למען יטיבון ימיכם בחופש הגדול, ולמען יתגשמו כל מאווייכם. האם אותה משמעת לובשת בגדי תנועת נוער? או שמא תחביב? עבודה לקיץ? חבר או חברה? מה היא המסגרת הכובלת אתכם בכבלי המשמעת הנהדרת? משמעת הדרושה לכל בני האדם משחר ההיסטוריה ועד קץ הימים.
מצאו אותה ותרוויחו.
שיהיה חופש נעים לכל!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר