שיר נימני
שיר נימני

אלו החלומות של ההורים או של הילדים?

הורים הרבים מכוונים את ילדיהם להגשים את חלום ילדותם

פורסם בתאריך: 18.7.18 15:59

לכולנו יש חלום. חלום זוהר שבוער בנו, חלום שאנו כל כך רוצים אך לא תמיד משיגים. אבל האם יש לחלום שלנו הזדמנות שנייה? האם הוא יכול להתגשם דרך הדור הבא?
זה סיפור שחוזר שוב ושוב אצל המון משפחות – החלום. המון הורים חלמו חלום גדול בצעירותם. להיות הייטקיסט או פסנתרן, זמרת או רקדנית, אדם מוצלח או עשיר. לכל ההורים שלנו היו חלומות, חלקם גדולים וחלקם פחות, חלקם בתחום ממוקד וחלקם בתעשייה כוללת. לא כל החלומות הללו התגשמו בצעירותם וכשגדלו החיים הובילו למקומות אחרים. אבל למה שהילדים שלהם לא יגשימו את החלום הזה? וכך זה קורה, הורים רבים מכוונים את ילדיהם לחלום ילדותם, לשאיפה שתמיד לוותה אותם. וכך יוצא שילדים רבים מובלים בדרך זו או אחרת בעקבות שאיפות ההורים ולא מפתחים שאיפה לפי תחומי העניין שלהם. מדובר בהורים שכבר מגיל צעיר רושמים את ילדיהם לחוגים בתחום, דוחפים להצלחה על חשבון הזמן הפנוי ומתאכזבים כשהילד אינו עומד בצפיות. אבל האם זה בסדר? לפי דעתי, לכל ילד יש את הזכות והרצון להגשים את חלומו האישי אך זה לא נותן לגיטימציה להפוך את חלום הילדות של ההורה, לחלום הילדות של הילד. לכל אדם יש זכות לממש את עצמו ואת הכישרונות שלו בתחומים השונים. לכולנו יש תחומי עניין שונים, לכולנו יש חלום שהוא רק שלנו.
ניקח דוגמה אחרת, עורך דין מצליח בעל משרד עצמאי שעבד קשה כל חייו ובנה מפעל חיים, מפעל שהוא רוצה באופן טבעי שימשיך להתקיים גם בחסרונו ולהפקיד אותו בידיים טובות שיהיו ראויות למאמץ של שנים רבות. האב ירצה שילדיו, הקרובים אליו, ימשיכו לממש את מפעל חייו וימשיכו את דרכו ואף יצמחו ממנה. אבל איפה עובר הגבול בין עידוד לקידום העסק לבין להכריח את הילד להיות עורך דין מוצלח? הדברים הללו קורים המון, בעיקר בדור של היום בו עובדים רבים מחפשים שינוי וגיוון במקום העבודה שלהם ופחות שואפים להישאר במקצוע אחד לכל החיים.
. בHOT עלתה בשנה שעברה תכנית הנקראת "פושרז". התכנית עוסקת בעיקר בהורים שדוחפים את ילדיהם להצליח בתחום קצת אחר מהדוגמה הקודמת – תעשיית הבידור. במסגרת התוכנית מראים איך ההורים דוחפים את הילד להצלחה בתחומי השירה, המשחק, הדוגמנות ועוד. מצפייה בתוכנית נראה שהרבה מהם לא עושים זאת בכלל הפוטנציאל הטמון בילד או בגלל רצונו הרב של הילד להצלחה, אלא בגלל שההורה חי באיזושהי תחושת פספוס של הגשמה עצמית בתחום. אחת הדמויות בתוכנית חלמה להיות דוגמנית בצעירותה וכיום בתה חיה תחת משטר תזונה וספורט קפדני ביותר על מנת לעמוד בסטנדרטים של אמה. בסדרה מתוארים המון סיפורים הלקוחים מהחיים האישים שלנו. כולנו לפעמים משקיעים את כל חיינו במקצוע, עבודה, או משהו שהחברה או ההורים מכוונים אליו. אבל אם אתם שואלים אותי, ההתעסקות שלנו צריכה להיות בחלומות שלנו. הרי בסך הכל, כל אדם רוצה להגשים את הרצונות שלו ואת מטרותיו לעתיד. חשוב לזכור גם אנחנו כבני נוער וגם הורינו שבסך הכל רוצים שנצליח – שיש לנו דרך ארוכה לגיבוש הזהות ואנו צריכים בסופו של דבר לקבל החלטה בשביל עצמנו. אז עיצמו את העיניים, תחשבו חזק חזק בתוך הלב האם גם לכם יש חלום חבוי בתוך המגירה? כן? אז לכו ותגשימו אותו. הרי אנחנו דור העתיד. תרדפו אחרי החלומות שלכם כי אם לא אנחנו, אף אחד אחר לא יעשה זאת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר