אלמוג צברי
אלמוג צברי

להציג בצורה כל כך שטחית את השאיפה למודל מסוים של "הבחורה הנכונה" זה מזעזע

תוכנית הריאליטי בהוט, "האיטגירלס", מרגיזה את אלמוג צברי

פורסם בתאריך: 5.9.18 13:36

כיום בישראל ובכל העולם עולה תפיסה מסוימת לגבי הגדרת "האישה הנכונה". עם עשרות מיליון עוקבים ומעריצים ורצף תמונות מושלמות בחשבונות האינסטגרם, ה"איט גירלז" הפכו לשם דבר בתעשיית הבידור, האופנה והתקשורת ומיותר לציין שלהיות "איט גירל" הפך למקצוע לכל דבר. הוט בידור ישראלי עלו עם התוכנית "האיטגרלס" שרצה כבר כמה עונות עם בחורות צעירות מעולם הדוגמנות, האינסטגרם וסתם בנות שמקושרות לתעשייה. סידרת הדוקו ריאליטי פונה לקהל יעד מאוד ספציפי ובמרכזה ארבע בנות שנחשבות "הבחורה הנכונה". הפורמט מלווה את ארבעת הבנות העוסקות באופנה, סטיילינג ושאר דברים חומריים ושטחיים, מרימות הפקות אופנה וצילומים ולפעמים גם רבות. הסדרה פונה לנערות ולקהל צעיר ומציגה את חיי הזוהר סביב עולם האופנה התל אביבי. אך כשאני- נערה בכיתה יא' צפיתי בפרק מהסדרה, לא יכולתי להתעלם מכמה עובדות:
כשצפיתי בפרק הראשון הבנתי כמה לא בסדר להראות לנערות שצופות בסדרה כמה השאיפה להיות "מושלמות" צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. ההגדרה של "הבחורה הנכונה" היא זו שמפריעה לי כצופה – מי הגדיר שהבחורה הנכונה צריכה להיות רזה, חטובה ממעמד סוציואקונומי גבוה ובעלת למעלה מ-100 אלף עוקבים ברשתות החברתיות? לדעתי בתור נערה בגיל ההתבגרות – להציג בצורה כל כך שטחית את השאיפה למודל מסוים שבו צריכה להיראות "הבחורה הנכונה" הוא מזעזע. אם נערה שצופה בסדרה אינה עונה על הקריטריונים כפי שבסדרה אז היא אינה נכונה? למה לא לגרום לנערות ללמוד לאהוב את עצמן כפי שהן, ושאין מושג כזה בחורה אחת נכונה, כולן יפות ונכונות – כל אחת בדרך שלה.
אני מבינה את העניין שיוצרת התוכנית, גם אני נערה, גם אני אוהבת אופנה ויודעת להעריך הפקת אופנה מושקעת עם רעיון ומסר. אבל הספיקה לי צפייה בשני פרקים כדי להבין שאין תוכן ערכי או מוסרי בתוכנית, שמדובר בהתעסקות שטחית ושכוכבות הסדרה מוצגות כדמויות מפונקות שחיות בבועה.
אז אולי הסטיילינג מוקפד, האיפור מושקע והשיער גולש ומסודר, אבל אני בתור צופה לא הצלחתי להתחבר לאף אחת מהדמויות, לא באופי ולא בחיצוניות. לסיכום אמליץ לסדרות שמכוונות לקהל יעד ספציפי להציג גיוון ושוויון. אפשר להכניס מעט עומק גם אם מדובר בשתי דקות בתוך פרק של חצי שעה. כל אחד מאתנו נכון ויפה בדרך שלו.
ולצופות והצופים אמליץ לזכור שמדובר בתוכנית טלוויזיה מחושבת מראש – מרמת הביגוד ועד מפגשים "אקראיים" עם סלבס ושכדי להפוך לשם דבר בתעשייה לא צריך לענות על קריטריונים מסוימים שנקבעו על ידי יוצרי התוכנית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר