יונתן פרייפלד
יונתן פרייפלד

שיעורי בית: למה רק תלמידי היסודיים קיבלו את ההקלה הזו?

יונתן פרייפלד על ההחלטה של משרד החינוך האוסרת על בתי ספר יסודיים להעניש על אי הכנת שיעורי בית

פורסם בתאריך: 20.9.18 14:55

לאחרונה פורסמה החלטה של משרד החינוך האוסרת על בתי הספר להעניש את התלמידים במידה ולא הכינו את שיעורי הבית. אתם יכולים לנחש שכל תלמיד ששמע על ההחלטה הזו "התפוצץ" מאושר. אך האושר התחלף במהירות באכזבה, כשהוחלט שסעיף זה תקף אך ורק לבתי הספר היסודיים.
אבל למה?
האם תלמיד תיכון או חטיבת ביניים לא נתון לשבועות של לחץ לפני בחינות? האם אנו תלמידי השכבות הבוגרות יותר לא נצליח ללמוד בשעות הלימודים בבית הספר בלבד?
אז אני לא מצליח להבין למה אנחנו לא מקבלים את הפריווילגיה הכל כך חשובה הזו כשאנחנו זקוקים לה הכי הרבה. למען אלה מבינכם שחושבים "למה הם בכלל צריכים את ההקלה הזו?", אענה בקצרה:
ראשית, השנה היא שנה של מיצ"ב חיצוני (מבחן גדול שקובע את דירוג בית הספר) ועלינו התלמידים בחטיבות הביניים מופעל לחץ כבד מאוד מצוות המורים על מנת שרמת בית הספר לא תיפגע. נוסף על כך, התיכוניסטים שמביננו עוברים השנה (כמו בכל שנה) סדרה של בחינות בגרות. ועל כך אינני מצליח להבין למה אותם גורמים במשרד החינוך שינו לפתע את דעתם ונתנו את הפריווילגיה הזו רק לתלמידי בית הספר היסודי!
הרי כיתות א' שהחלו השנה את מסלולם בבית הספר ייאלצו בעוד שש שנים לעשות שיעורי בית אף על פי שאינם מורגלים לכך. אני חושב שזה לא הוגן שבתי ספר יסודיים יקבלו הקלה כזאת גדולה כאשר משמיטים את החטיבות והתיכונים מאחור.
לדעתי הרעיון הכללי הוא מעולה! שיעורי בית לא מלמדים את התלמידים חומר לימוד, הם מלמדים אותם לשנוא שיעורי בית! שיעורי הבית אמורים להיות בחירה של התלמיד לעשות אותם למטרת תרגול החומר הנלמד בשעות בית הספר. אבל, אם לא מסתדר בלוח הזמנים הצפוף של אותו נער/ נערה, או שפשוט הבין את החומר במהירות ולא זקוק לתרגול נוסף, הוא לא אמור לעשות את השיעורים שלו בשעה שתיים בלילה על מנת לא לקבל הערה לתעודה.
לסיכום, אין ספק שזוהי מהמורה נוספת שגורמת לנו התלמידים לאבד את האמון בהחלטות הנוגעות אלינו ועל נושא זה יש עוד הרבה מה לכתוב. אבל לצערי הרב אין לי זמן. אני חייב ללכת לעשות שיעורי בית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר