נגה וינטר
נגה וינטר

אם שותים לא נוהגים, אבל גם לא שוחים

לנגה וינטר חשוב שתפנימו שהים הוא מקום לא פחות מסוכן מהכביש

פורסם בתאריך: 3.10.18 13:39

חשוב לי לומר לכם שלא תכננתי לכתוב דבר על הנושא הזה. אבל אז צפיתי בחדשות וראיתי כותרת של ידיעה: "צעירה טבעה למוות בחוף ליד פלמ"חים". ולאחר מכן עוד כותרת: "גבר טבע למוות באשדוד לאחר שניסה להציל אחרים". ואז עוד ידיעה: "מקרה טביעה נוסף בבריכה עירונית". ואז עוד כותרת, ועוד ידיעה, ועוד טביעה, ועוד אסון.
בעונת הרחצה האחרונה התרחשו אינספור מקרים של טביעות. למעשה, רציתי להביא מספר מדויק של מקרי הטביעה, רק כדי שתבינו את היקף התופעה, אבל כשחיפשתי מידע אודות כמות המקרים בעונת הרחצה האחרונה הצלחתי למצוא מידע שפורסם לכל המאוחר בחודש אוגוסט, והמידע הזה כבר לא רלוונטי מכיוון שמאז התרחשו טביעות נוספות. אמנם לא הצלחתי למצוא מידע סטטיסטי מדויק, אבל בדבר אחד אני יכולה להיות בטוחה: בשנת 2018 התרחשו עשרות מקרי מוות כתוצאה מטביעה. בחלק ניכר מהמקרים הללו, הקורבנות היו ילדים.

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אז בתקווה למנוע את האסון הבא, חקרתי קצת בנושא ואספתי עבורכם כמה כללים לרחצה בטוחה:
1. לים ולבריכה נכנסים רק בנוכחות מציל, ובזמן השהייה במים מוודאים שהמציל נמצא בטווח הראייה שלכם. נכון שלפעמים המציל מרגיש לנו כמו נודניק שצורח במגפון, אבל אם חס וחלילה תיקלעו לצרה במים, הנודניק שצורח במגפון הוא הסיכוי הטוב ביותר שלכם לצאת משם.
2. אל תאפשרו לילדים להיכנס למים ללא השגחת מבוגר. גם אם הילדים מצוידים בגלגל ים או במצופים, הפריטים הללו מעניקים הגנה חלקית בלבד ואינם מהווים תחליף להשגחת מבוגר.
3. אין להיכנס לים תחת השפעת חומרים משכרים! פעמים רבות אנחנו שומעים על צעירים שעושים מסיבה על החוף, משתכרים להנאתם, נכנסים לים ולא יוצאים. הים הוא מקום מסוכן לא פחות מהכביש, ואולי הגיע הזמן שנלמד מהטעויות של האנשים שמצאו את מותם כשנכנסו לים שיכורים ונחליט שמעכשיו כמו שאסור לנהוג שיכורים, אסור גם לשחות שיכורים.
4. במידה ואתם נמצאים בים, דעו שרוב הטביעות בים מתרחשות בגלל זרמי סחף – זרמים חזקים שכיוון תנועתם הוא לתוך הים. ניתן לזהות זרמים כאלו בכך שהם נמצאים באזורים שקטים יחסית בין הגלים (החוסר בגלים הוא שמושך מתרחצים להתקרב לזרם הסחף ולהעמיד את עצמם בסכנה שהם לא מודעים אליה). לפעמים גם צבע המים באזור הזרם שונה מהצבע של שאר המים בסביבה. במידה וזיהיתם זרם כזה התרחקו ממנו, ואם כבר נקלעתם אליו ואתם מרגישים שאתם נסחפים לתוך הים – אל תילחמו ואל תנסו לשחות נגד הזרם. הים הוא חזק מכם, אם תילחמו נגדו תפסידו. הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות במצב כזה הוא להירגע ולאפשר לזרם לסחוף אתכם (הוא לא ימשוך אתכם אל מתחת למים לכיוון הקרקעית, אלא פשוט ירחיק אתכם מהחוף). תוך זמן קצר הזרם ייחלש ואז תוכלו להשתחרר ממנו ולשחות אל הגלים. כן, שחו אל הגלים – הם יסחפו אתכם בחזרה אל החוף.
5. בבריכה ביתית, גדרו את הבריכה אם מסתובבים באזור ילדים. הגדר תימנע מהילדים להחליק לתוך הבריכה או להיכנס למים ללא השגחה.
6. במידה ומישהו טובע, נסו למשות אותו מהמים בתנאי שניסיון החילוץ לא יעמיד אתכם בסכנת טביעה. במידה ונשמעתם לחוק הראשון אמור להיות בסביבה מציל – ודאו שהמציל שם לב לטובע. בכל מקרה, חייגו למוקד 101 של מגן דוד אדום.
כמובן שאני לא מומחית ואני ממליצה לא להסתמך רק עלי, אלא לחקור קצת בעצמכם ולחפש כללים לרחצה בטוחה לפני הפעם הבאה שאתם הולכים לשחות.
אז שתהיה לכולם שנה טובה ובטוחה!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר