מליאת הפתיחהצילום באדיבות אגף הנוער
מליאת הפתיחה צילום באדיבות אגף הנוער

חדשות אגף הנוער: מיזם חברתי, מליאת פתיחה וביקור בכנסת

פורסם בתאריך: 7.11.18 14:36

 

השבוע שהיה

מליאת פתיחה. השבוע התקיימה מליאת פתיחת פעילות של מועצת הנוער העירונית לשנת תשעט 2018-2019. שבעים חברי מועצה מבתי הספר וארגוני הנוער השתתפו במליאה במעמד ראש העיר הנבחר, רמי גרינברג.

פרלמנט הילדים. ביום רביעי התקיימה מליאת הפתיחה לשנת הפעילות תשע"ט 2018-2019 של פרלמנט הילדים העירוני. למליאה זו הגיעו כחמישים נציגים מכל בתי הספר בעיר, מהחינוך הממלכתי והחמ"ד, והוריהם. במליאה זו הוסבר לנציגים ולהורים אודות פעילות הפרלמנט.
מיונים. ביום חמישי התקיים במרכז הצעירים החממה יום מיונים למלגת פרח, מלגה על סך 5,200 שקלים עבור חונכות לילדים הזקוקים לכך. ביום זה השתתפו כ-100 צעירים וצעירות.

יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל. ביום ראשון ציין אגף חברה, נוער וצעירים את יום השנה ה-23 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לטקס הוזמנו והגיעו בתי הספר העל יסודיים גולדה, בן צבי, אולפנית ישורון וישיבת כפר גנים. מתוך ההקשר של זכר רצח ראש הממשלה התקיימה גם פעילות בנושא המחלוקת ובדרכים להתנהלות בחברה רב תרבותית. לאורך הפעילות התלבטו התלמידים בדילמות שקשורות בצביונה של המדינה, בין יהדות לדמוקרטיה ובין רב תרבותיות לזהות קולקטיבית. לסיכום בחנו עם התלמידים מה אנו כפרטים יכולים לעשות בכדי לתרום לאחדות, להקשבה וללכידות בחברה הישראלית בה אנו חיים היום.

 חג הסיגד. כחברה ישראלית הטרוגנית ורבת תרבויות עולה צורך חשוב בהכרת תרבותו של האחר, חשיפה להיסטוריה היהודית באשר היא והכרת המנהגים התרבותיים הטמונים בו. מתוך כך, התקיים ביום שני אירוע לציון חג הסיגד במרכז הנוער נווה גן. באירוע השתתפו עשרות בני נוער ממגוון תרבויות אשר הגיעו לספר על משמעות החג, שמעו מפיהם של קייסים (רבני הקהילה) הרצאה אודות המנהגים והחשיבות של החג, טעמו מאכלים מסורתיים, התלבשו בלבוש מסורתי, ועברו פעילות חווייתית. מלבד המשמעויות הדתיות יש בחג משמעות חברתית. אגף חברה, נוער וצעירים רואה בקשר בין אנשים, נוער, ובשילוב בין תרבויות, גורם משמעותי וחשוב בחינוך הבלתי פורמאלי.

 

השבוע שיהיה

ביקור בכנסת. ביום שני ייצאו נציגי מועצת הנוער העירונית ליום למידה ודמוקרטיה בכנסת ישראל. הנציגים יכנסו לוועדות הכנסת, יפגשו עם חברי כנסת ויערכו סיור מודרך.

תנועות הנוער. השבוע מתחיל המפעל השנתי של תנועות הנוער: אריאל, בני עקיבא ועזרא, שנקרא חודש ארגון. לכל תנועה נושא המלווה את החודש בכל הסניפים בכל הארץ, גם כאן בפתח תקוה תנועות הנוער נערכות לחודש זה על ידי שימור פני הסניף, הכנות ללילה לבן ולמופעים שיתקיימו באולמות במגרשים ברחבי העיר. פעילות תנועת אריאל תתקיים בסימן 'באלה הידיים מנהיגים תנועה' – 40 שנה לתנועת אריאל. תנועת הנוער בני עקיבא תהיה בסימן "כולנו משפחה" – חיבור לשורשים, לעם, ולמשפחה האישית.

שירים מקוריים. מרכז הנוער ורבר משיק אלבום עם שירים מקוריים של קבוצת סטרס וקבוצת קלאס. בהפנינג יהיה בנוסף יריד התפתחות אישית ומעורבות חברתית.

מיזם פלוגתא. במרכז הצעירים החממה משיקים השבוע במסגרת תחום מעורבות חברתית את פלוגתא, מיזם חברתי הבא לעורר ולעודד את כולנו לקחת אחריות משותפת לגורל וליעוד שלנו כעם וכמדינה. המפגשים בין חרדים, דתיים וחילונים פתוחים לקהל הרחב ועוסקים בסוגיות הבוערות לכולנו: דת ומדינה, שבת, גיור, שוויון בנטל, יהדות ומגדר, ועוד. מטרת המפגשים היא לא בהכרח להגיע להסכמות, אלא להבין טוב יותר את הסוגיה, את עצמנו ואחד את השני. לפרטים נוספים והשתתפות, מרכז הצעירים החממה: 03-9074720.

המדור נעשה בשיתוף עם אגף חברה, נוער וצעירים בעיריית פתח תקוה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר