מדור נוער - עמית לפלר
עמית לפלר

בשביל להשפיע צריך להיות מעורב

עמית לפלר קורא לבני הנוער להיות מעורבים, לשנות ולהשפיע וגם מסביר איפה אפשר לעשות את זה

פורסם בתאריך: 21.11.18 19:18

השפעה היא היכולת לשנות. בכל אופן זו ההגדרה המילונית לערך זה. אך מה המשמעות הישימה שלו?
אני מאמין שתפקידנו כבני נוער הוא לגלות, לחקור, להתעמק, להסתקרן אבל יותר חשוב להשפיע! בשביל להשפיע צריך להיות מעורב, בשביל להיות מעורב צריך להבין כי יש צורך בשינוי והדרך הנכונה לעשות זאת היא לפעול!
כל אדם או קבוצה יכולים להוות מקור השראה, מודל לחיקוי, מוצא לשינוי.
מקומו של הנוער מתחיל בהבעת דעה מתמדת, ממשיך בהעלאת ספקות וערעור על המוסכמות – זוהי השפעה.
השאלה הבאה היא כמה: כלומר, על כמה אנשים אני צריך להשפיע כדי שתהיה לי הזכות להגיד שהשפעתי על מישהו? התשובה: אדם אחד. כן, גם אם מדובר בך עצמך, גם אם חיזקתם אצלכם תכונה או הבלטתם קו אופי אצל חבריכם, תתפלאו, זה מספיק.

נוער מתנדב אילוס אי אס אי פי

נוער פעיל צילום אילוסטרציה אי אס אי פי

כיצד אני יכול להשפיע ועל מי? אתם יכולים ומסוגלים להשפיע! מכאן והלאה מה שייקח אתכם לעמדת השפעה הוא רק הרצון. הרצון שלכם לשנות, הרצון שלכם לשפר, הרצון שלכם להוביל אותנו למקום טוב יותר.
שינוי או לפחות הצבת מטרה להגיע אליו, בין אם זהו שינוי קטן וזעום, ובין אם גדול יותר, במהותו הוא שינוי! משינוי של מועד המבחן בביולוגיה ועד הפגנה על המצב הביטחוני בדרום. לדוגמה, במסגרת מועצת התלמידים הובלתי מהלך להכנסת קפיטריה לחטיבה. כפי שניתן להבין מדובר בשינוי מינורי, אך כשחושבים לעומק גם שינוי זה הוא משמעותי.
אם כן, מהו המסר? לכו לשנות ולהשפיע!
אציע לכם מספר פעילויות בהן תוכלו לשנות דברים או לפחות לקבל בהן כלים שיעזרו לכם להשפיע בעתיד: בראש ובראשונה – מועצת הנוער העירונית ומועצת התלמידים הבית ספרית, אבל יש גם את בית ספר "חן" לשגרירים צעירים, תכנית המד"צים העירונית ועוד, ועוד.
אני יכול להעיד כי לקחתי חלק בפעילות השוטפת בכל אחד מהמקומות שציינתי לעיל ולכן יש בי מחויבות לומר שהמקומות הללו משנים חיים, מוסיפים ערכים ובכלל מקנים לנו כלים להמשך דרכינו כבוגרים משפיעים.
לסיום חברים, תעזו, תנסו, תגלו – תשפיעו.
בדקו היכן אתם יכולים לשנות או לשפר, אל תפחדו לערער על מוסכמות, בין אם זה בכיתה ובין אם זה במדינה. נכון, זה נשמע גדול, אבל תאמינו לי, מניסיון, כשתיכנסו לזה תגלו שזה קטן עליכם.
צאו להשפיע!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר