שיר נימני
שיר נימני

האם זה בילוי בקולנוע או משכנתה רצינית?

שיר נמני מבקשת מכם לדמיין מה היה קורה אם בכל יום סרט היה עולה עשרה שקלים כמו ביום הקולנוע הבינלאומי

פורסם בתאריך: 28.11.18 16:36

כל החברים רוצים לצאת לבלות וכמובן שהבילוי המושלם הוא לשבת בקולנוע ולראות את שובר הקופות החדש שיצא. אבל למה הבילוי שאמור להיות כל כך נחמד, צריך לעלות כל כך הרבה כסף?
בגלובוס מקס מחיר כרטיס בקופות עולה 39 שקלים, ובאינטרנט 44 שקלים.
ביס פלאנט מחיר כרטיס בקופות עולה 38 שקלים, ובאינטרנט 44 שקלים.
בסינמה סיטי מחיר כרטיס בקופות עולה 38 שקלים, ובאינטרנט 43.90 שקלים.
השאלה שנשאלת היא למה בילוי בקולנוע עולה כל כך הרבה כסף? הרי ממילא בתי הקולנוע משלמים כסף על חשמל, תאורה, מזגן וההקרנה של הסרט, בין אם הקולנוע מלא או לא. וגם ממילא שוברי הקופות מרוויחים רווח של כמעט 100 אחוז מההוצאות על הסרט. אז למה שגם אנחנו הצופים לא נוכל ליהנות יותר מהצפייה בסרט?
ביום חמישי שעבר היה יום הקולנוע הבינלאומי. אלפי אנשים חיכו בתורים של בתי הקולנוע כדי לקנות כרטיס בעלות של 10 שקלים בלבד. תדמיינו לכם מה היה קורה אם כל יום סרט היה עולה 10 שקלים. היינו נהנים הרבה יותר, היינו יכולים לצפות בסרטים הכי נחשבים ובעלות מזערית. משפחה של ארבעה אנשים הייתה יכולה ללכת לצפות בסרט בעלות של כרטיס אחד במקום לשלם 160 שקלים, לא כולל פופקורן ושתייה במחיר מופקע עוד יותר.
בתי הקולנוע מעלים את המחיר עד רמה כל כך גבוהה מסיבות פשוטות. פעם היה עובד אחד שעומד בקופות, גובה כסף על הכרטיסים, בודק אותם, רץ במעלה המדרגות ומקרין את הסרט מההתחלה ועד סופו. כיום הדברים שונים הרבה יותר. במקום עובד אחד שמתפעל את הכל, עובדים המון אנשים בבתי הקולנוע. כך יוצא שבתי הקולנוע צריכים להוציא המון כסף לא רק על תפקוד בית הקולנוע אלא גם על העובדים בבית הקולנוע.
אם המחירים בבתי הקולנוע היו הרבה פחות גבוהים, בית הקולנוע היה מרוויח יותר קהל, וכך גם יותר כסף. כיום, האפשרות הזולה היחידה היא לשבת בבית ולהזמין סרט בטלוויזיה. אבל אם נגיד את האמת אין כמו החוויה של צפייה בסרט טוב בקולנוע. אז עד שהשינוי יקרה נצטרך לחכות שעות בתורים, לשלם מחיר יקר מאוד על כרטיס ואחר כך לשלם עוד כסף רב על אוכל ושתייה, ליהנות מהסרט ולצאת עם חצי חיוך על הפנים וחור גדול בכיס.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר