צור הנדל. צילום אגף הנוער
צור הנדל. צילום אגף הנוער

טור פרידה מהתפקיד: הכבישים חשובים, אבל חשוב לא פחות לדאוג לאלו שיסעו עליהם בעוד כמה שנים

צור הנדל נפרד מתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית בטור מיוחד על דאגה לזולת ועם מסר לראש העירייה, רמי גרינברג

פורסם בתאריך: 26.12.18 10:52

אנחנו דוהרים בקצב עצבני ומיוזע אל עבר עידן שמקדש את ערכו של הפרט. עידן המקדש אותי ואת הצרכים האישיים והאנוכיים שלי ושלי בלבד. חדשות לבקרים נשמעת בזלזול השאלה: "ומה יצא לי מזה?". כלומר ישנה קדימות לאינטרס האישי שלי על פני הדבר לכבודו אני מטריח עצמי. לא בכדי דורי מכונה בגנאי "דור הסלפי" או בשפת הקודש "דור העצמי". לכבודו של הזמן הזה ממש נכתב משפט אחד השגור בכל פה, אחד אשר כל לשון יודעת לנגן ברינה את צליליו המרים: "אם לא אני לי מי לי". אותה לשון אינה מנגנת "אם לא אני לי אתה לי", או להבדיל "אם לא אתה לך אני לך". מנגנת הלשון לכבודו ולשבחו של אדונה בלבד.
אם נכונה הקביעה, ואכן יש דברים בגו, פירושו של אותו משפט הרה גורל מתבטא בכל ההיבטים של חיינו. החל בתרבות התיעוד העצמי וחשיבותם של חיי הפרט ושל הנאותיו האישיות על פני זולתו, וכלה בירידת האחוזים לגיוס הקרבי ובגידול הפערים הסוציו-אקונומי במדינתנו מדינת ישראל (ובמדינות רבות בעולם). כמובן שישנם היבטים רבים בהם נוגסת תרבות העצמי, אבל קצרה היריעה מלהכיל.
מאידך, ולמרות הדברים המדאיגים, לא אסתום את הגולל על הנושא כי לא בפני סיפור סדום ועמורה ניצבים אנחנו. שומה עלי לציין כי ישנה כמות נכבדה ומעוררת השראה של עמותות ללא מטרות רווח, פעילים חברתיים, ונציגי ציבור אשר פועלים ללא לאות למען קידום הצדק בחברה וקידום החברה עצמה גם יחד. אנשים טובים ורבים אשר מקדישים את חייהם למעני, למענך ולמען כולנו, אנשים אשר מבחינתם המשפט "כל ישראל ערבים זה לזה " הינו דרך חיים. אנשים אשר הם ישמשו את הדוגמה.
היות ועודני בן נוער אשמח גם לדון בבני נוער. היות ועודני משמש בתור יו"ר מועצת הנוער של עירנו "מלאבס" או יש הרוצים פתח תקווה, ארצה לדון במועצת הנוער של פתח תקווה, הבית שלי בשנה האחרונה. אמת ויציב כי ישנם גופים רבים וטובים של בני נוער שפועלים למען האחר ומקדמים את ביטול גישת ה"עצמי" וכבודם במקומם מונח גם ללא שאציין את גדולתם בכתבתי זו.
מועצת הנוער של פתח תקווה הינה הגוף המייצג הרשמי של בני הנוער בעיר. זוהי מועצה שתפקידה לדאוג לצרכיו של הנוער ולקדמו במישורים רבים ככל שיעלה בידה לעשות. במהלך כהונתי בתפקיד המועצה שמה דגש נרחב על פיתוח הנוער דרך יצירה ואמנות. קיימנו אירוע נוער קורא שהתקיים במרכז הנוער בית דני שבמהלכו החליפו בני נוער ספרים תמורת ספרים, וחלקם עלו לבמה וקראו לפני כולם באומץ גדול יצירות שכתבו. בנוסף קיימנו אירוע נוער יוצר שהתקיים במוזיאון פתח תקווה לאמנות שבמהלכו שילבנו את כל רבדי האמנות לכדי מופע אחד שלם של בני נוער יוצרים. ואלו רק שניים מהדברים שקיימה מועצת הנוער בשנה האחרונה והם מתלווים לעשיה רבה שאינה חשופה לרוב וכמובן שלעיצוב אופיים המנהיגותי של בני נוער רבים לכשעצמם.
מדוע אני טורח לספר רבות כל כך על המועצה? עוד לא שמעתם? יש בחירות! לא, לא רק של ביבי! לא רק להנהגת המדינה! אלא בחירות להנהגת הנוער! כמה שאני מתרגש!!!!. חמישה מועמדים ומועמדות, אחד יפה ומוצלח מחברו, מתמודדים היום על התפקיד הנחשק. אחד כזה ללא תשלום, ללא אפשרות לשוחד, ללא אפשרות למרמה והפרת אמונים, אחד ללא מטוסים, חליפות ומסעדות יוקרה. לא נכריז על מלחמות ולא נקבע תקציבים. נפעל למען עשיה ולמענם של חברינו הטובים והיקרים. אלו שרק אנחנו מבינים ורק אנחנו יכולים לדאוג לצרכיהם במידה המספקת, אלו שיבנו את המחר ויספרו על האתמול. אלו שישרתו בצבא ויהיו מנהיגי העתיד. הנוער! במידה וכבר הספקתם לשכוח, הכתבה מתדיינת בקידושו של הפרט על פני זולתו. וזוהי הדוגמה הטובה ביותר לקידוש הזולת שאוכל להעלות על דעתי. אז אם אתם מהקבוצה שדואגת לאחר, הזכירו לילדכם להתלבט טוב טוב לפני שהם מניחים את הפתק בקלפי כי הוא זה שיקבע את הדוגמה, הוא זה שיחל את המלחמה הרת הגורל בקידוש העצמי. בני נוער יקרים החלו בהצבעה ועברו להשפעה, דאגו לאחר בה בעת שאתם דואגים לעצמכם. למרות הדברים הקשים שנאמרו בכתבה זו הדאגה לעצמך היא לא חטא אך גם אינה העיקר.
ולסיכום, מכיוון שבזאת אני נפרד מהתפקיד החשוב. ומכיוון שראש עיר חדש מכהן בעירנו, אשמח לפנות אליך כבוד ראש העיר מר רמי גרינברג, על במה זאת קבל עם ועדה. ראשית על מנת להודות לך על הנכונות הגדולה שגילית כלפי המועצה, שהתבטאה בכך שבאת לבקרנו יום אחד לאחר כניסתך לתפקיד. אך שנית על מנת לקרוא לך לשלב את המועצה שלנו, מועצת הנוער, יותר מכפי שעשו קודמיך בתפקיד, בישיבות ואף בקבלת החלטות הנוגעות לנוער באופן ישיר או עקיף. נוצר אצלי הרושם שישנה זילות בערכם וביכולתם של בני הנוער. עם כניסתך לתפקיד אל תשכח שהכבישים חשובים, אך חשוב לא פחות לדאוג לאותם אלו שיסעו עליהם בעוד חמש שנים. וכאן מועצת הנוער באה לידי ביטוי. השתמש בה כמה שתוכל והרווח לך ולעיר לא יסולא בפז.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר