איך הפכנו לקלף מיקוח של ארגון המורים?

עמית לפלר יכול להבין את זעמם המוצדק של מורי ישראל, אבל לא את העיצומים בהם הם נוקטים

פורסם בתאריך: 26.12.18 12:14

כבר זנחתי את הרעיון שיום יבוא וכל תלמיד יאמר בגאווה שהוא רוצה להיות מורה כשהוא יהיה גדול. אבל להוציא את החשק להיות תלמיד … מישהו קצת הגזים פה.
ארגון המורים הכריז על עיצומים, ובכנות, אני יכול להבין את דרישותיהם של המורים לשכר מוצדק בשל עבודתם החשובה, לחנך את דור העתיד של ישראל. כמו כן, אני מכיר במאמץ הגדול הכרוך במקצוע וגם את הקשיים אשר מידי פעם באים לידי ביטוי בפגיעה בכבודם של המורים.
אבל, אין שום סיבה שהתוצאה הישירה של מחאת המורים תבוא לידי ביטוי בפגיעה בתלמידים. אין שום צידוק שאנחנו נסבול רק בגלל הדרך והתזמון בה ארגון המורים בחר להיאבק במשרד החינוך.
לא סביר בעליל, כי בתום המאבק של המורים יקבלו התלמידים בתמורה חמישה מבחנים בשבוע, מועדי ב' ועוד כמה בחנים על הדרך.
אני יכול להבין את זעמם המוצדק של מורי ישראל, אך מה שלא מתקבל על הדעת היא הדרך בה ארגון המורים בוחר להביע את זעמו, הכוללת בין היתר אי קיום מבחנים ובחנים במועדם.

רן ארז צילום עופר וקנין

דרך זו של מאבק המורים גורמת לפגיעה ישירה בנו התלמידים והיא מהווה סיבה לא פחות טובה לעיצומים מצידנו, משום שדחיית המועדים פוגעת קשות בזכויותינו להיבחן על פיפ תוכנית הלימודים הקבועה מראש, בפערים סבירים בין מבחנים ובחנים עליהם הסתמכנו, ולהם אנו זכאים
כן, תכננו לשנה הזאת עוד כמה דברים חוץ מהלימודים!
אני מצטט ממכתבו של רן ארז יו"ר ארגון המורים: "ההוראות שלנו ברורות: "אין לקיים מבחנים מכל סוג שהוא, כולל בחנים ומבחני מתכונת. אין לתת ציונים ולחלק תעודות…אין לענות לשאלונים… אין לעשות כל עבודה מכל סוג שהוא הכוללת השתלמויות, אספות הורים וכו' אחרי תום השיעור השמיני. אין לקבל ועדות ביקורת של משרד החינוך.."
אני שואל את רן ארז, מה ניתן להבין מהוראותיך? מה למעשה אתה אומר לי כתלמיד? תשבות גם אתה, כי ממילא לא תוכל להיבחן ולקבל תעודה כמתוכנן.
הגבול בין התנהלות שגויה של ניהול מאבק המורים מול משרד החינוך לבין פגיעה ממשית בתלמידים הוא דק ואף הוכח בימים אלו ממש כלא קיים.
מורים יקרים, אנא השאירו אותנו התלמידים מחוץ למחלוקת, כי בסופו של יום אנחנו המטרה לשמה באתם. איך הפכנו לבני ערובה של ארגון המורים?
תנאי למידה נאותים שלנו התלמידים ותנאי לימוד ראויים של המורים הינם חובה ולא זכות, בוודאי במדינה מערבית, נאורה וליברלית כמו ישראל.
אז בינתיים העיצומים הנוכחיים הסתיימו, אבל על יו"ר ארגון המורים למצוא דרכים אחרות לניהול מאבקם הצודק של המורים, דרכים שאינן כרוכות בפגיעה בנו התלמידים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר