יונתן פרייפלד
יונתן פרייפלד

לטובתכם ולטובתנו, אל תלכו בשבילי האופניים

זה מאוד מסוכן: רוכב האופניים יונתן פרייפלד מנסה לעשות סדר בתופעה מדאיגה

פורסם בתאריך: 9.1.19 14:24

מכירים את שבילי האופניים? אלה שנמצאים לצד המדרכות..? אז זהו … שבמקור השבילים נועדו לטובת רוכבי האופניים. זה היה הפתרון כדי למנוע את הסכנות הכרוכות בנסיעה על המדרכה לצד הולכי הרגל או בנסיעה על הכביש לצד המכוניות, האופנועים ויתר כלי התחבורה. אבל במציאות לא כך הדבר.
נתקלתי לראשונה בתופעה בדרכי לבית הספר: הולכי הרגל בוחרים ללכת על שבילי האופניים במקום על המדרכה ויותר מכך, ילדים רבים ממשיכים ללכת על שבילי האופניים על אף שרוכבי האופניים מזהירים אותם שזה מסוכן וכי הם עלולים להידרס.
ואני שואל אתכם, למה? כמו שלא יעלה על דעתכם ללכת על הכביש בדרך לבית הספר, אסור ללכת על מסלול אופניים או על קטע ממנו! עליכם לזכור כי אופניים הם כלי תחבורה שרוכבים בהם במהירות הגבוהה ממהירות ההליכה שלכם, שייתכן והרוכב עליהם לא רואה אתכם!
אני פונה להורים, למבוגרים האחראים, ואומר: כמו שאתם פועלים בעצמכם ומחנכים את ילדיכם לחצות כביש לאחר שמסתכלים לצדדים ומוודאים שאין רכב באזור, כך גם תפעלו במקרים של אופניים.

אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי למצולם אין קשר לכתבה

אופניים. צילום עזרא לוי למצולם אין קשר לכתבה

בתל אביב כבר אימצו את הקונספט ותוכלו לראות בהרבה מקומות שבילי אופניים שעליהם מסומנים מעברי חצייה ורמזורים מיוחדים לרוכבים. יתר על כן, רבים מהאנשים שגרים בתל אביב לא יעלו על דעתם ללכת בשביל אופניים סתם כך. למה שלא נפעל כמותם?
הדבר לא קשה. אין צורך לסמן מעברי חצייה או להתקין רמזורים. רק להסביר לילדים לא ללכת בשבילי אופניים וכמובן שלפעול כך בעצמכם. מאמץ קטן שיכול להציל לכם או לילדים שלכם את החיים.
הולכי הרגל חייבים לעשות יותר מאמצים ולדאוג לייצר לעצמם סביבה בטוחה יותר. אנחנו, רוכבי האופניים, נדאג מצידנו להיות ערניים, לשמור על כללי הבטיחות ולראות אתכם.

לקריאת כתבות נוספות של בני נוער כנסו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר