שינו זוארץ. צילום: זאב שטרן
שינו זוארץ. צילום: זאב שטרן

זוארץ: "אני צריך לחשוב, אחליט רק בתום העונה אם אעזוב את מכבי"

שמו של הספונסר ואחד האנשים החזקים במועדון עלה כמועמד לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. "ברור שאם שינו יעזוב הפגיעה במועדון תהיה הרבה מעבר לפן הכלכלי", אמרו בקבוצה

פורסם בתאריך: 9.4.18 11:11

לא בכל יום מכבי נאלצת להתחיל לדמיין את עצמה ללא הספונסר הוותיק שינו זוארץ, ששמו עלה בתחילת השבוע כמועמד לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. אז נכון שמוקדם לקבוע מסמרות בנושא, ועדיין אין ספק שבמידה ויחליט להגיש את מועמדותו מדובר במכה לא פשוטה עבור המועדון שזוארץ הפך זה מכבר לאחד מסימני ההיכר שלו. הספונסר מעוניין בתפקיד הבכיר, אך עדיין שוקל את צעדיו.

"לא קיבלתי עדיין שום הצעה וזה לא עניין פשוט. אני צריך לחשוב ולהבין עוד הרבה דברים", נמנע שינו זוארץ מלהקדים את המאוחר.

קיימת אפשרות שתעזוב את מכבי?

"אחליט רק בתום העונה".

חרף האופציה כי יהפוך לאיש החזק בכדורגל הישראלי, גורם בכיר מאוד במכבי צינן את ההתלהבות כשציין כי זוארץ מחויב בתקופת צינון מתוקף תפקידו וכי מועמדותו ליו"ר ההתאחדות כלל לא על הפרק. "השאלה היא תקופת צינון ממה", הגיב זוארץ. "אני לא מוגדר כבעלים, לא כחבר עמותה, לא כמורשה חתימה ולא שום דבר אחר. אני ספונסר ותו לא. אני לא חותם עם שחקנים ולא מחליט החלטות. אני לא יודע מה אומר החוק וצריך לבדוק את זה, אבל לפני כן בוא נראה בכלל שמעוניינים בי או מציעים אותי. מישהו זרק אבן וכולם קופצים. עוד חזון למועד וכרגע אני לא מתעסק בזה".

"בסופו של יום יש טפסים שצריך להגיש כדי להתמודד על תפקיד היו"ר עם מפרט מדויק מה צריך לעשות", מבהירים בהתאחדות לכדורגל. "השאלה אם יש צורך בתקופת צינון או לא תהיה רלוונטית רק אחרי שזוארץ יגיש את מועמדותו. יש ועדת כשירות עם הגדרות ברורות שבודקת את הדברים האלה". עוד הסבירו בהתאחדות שישנן לא מעט שאלות משפטיות עליהן תצטרך אותה ועדה לתת את הדעת – בין אם זוארץ או כל מועמד אחר. דוגמה רלוונטית היא הנתון כי זוארץ אמנם אינו רשום כבעל תפקיד לא במכבי ולא בהפועל מרמורק, אך האם הדבר עולה בקנה אחד עם ההגדרה 'אין זיקה לקבוצה מקצוענית בשנתיים האחרונות?'. מן הסתם התשובה חיובית. דוגמה להיבט משפטי נוסף היא האם "האם בזיקה שלו יש כדי להשפיע על תפקידו כיו"ר התאחדות בעתיד?", כשכאן הסברה דווקא כי התשובה שלילית.

"בדיוק בשביל זה יש ועדה סוברנית לחלוטין של אנשי משפט שבוחנת את הדברים לעומק. הכל שאלה של הגדרות משפטיות", מסכמים בהתאחדות. "שינו זוארץ בן אדם ראוי משכמו ומעלה, אבל את אותם דברים אפשר להגיד גם על איציק קורנפיין. שניהם מבינים בניהול ומגיעים מעולם הכדורגל. יחד עם זאת, אנחנו בטח לא מתרגשים מאלה שבטוחים שיו"ר התאחדות צריך להיות כדורגלן לשעבר".

המאמן שרון מימר התייחס לאפשרות שזוארץ יעזוב כשאמר: "שינו הוא נכס גדול למועדון ואני מקווה מאוד בשביל מכבי פתח תקוה שיישאר. אם יעזוב בהתאחדות ירוויחו אותו ובכל מקרה כל עוד הוא בכדורגל הענף ירוויח בגדול". גורם ותיק במכבי בטוח שבלי זוארץ מכבי לא תיראה אותו דבר. "שינו לא מעורב בניהול השוטף, אלא מביא כסף ועוזר בכל מה שצריך, אבל ברור שאם יעזוב הפגיעה במועדון תהיה הרבה מעבר לפן הכלכלי", אמר. "הוא מכבה שריפות בשקט ובכלל הוא הצד היפה של מכבי פתח תקוה. הוא האדם היחיד בעולם שאין לו שונאים ואין ראוי ממנו להיות יו"ר ההתאחדות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר