בית הספר אפק בראש העין. צילום אילן חתוכה
בית הספר אפק בראש העין. צילום אילן חתוכה

ההורים זועמים: שכבה ה' בבית הספר אפק תצטמצם לשתי כיתות

ההורים מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים לאור ההחלטה שהתקבלה במשרד החינוך. המשרד: "נבחנת אפשרות לפיצול השכבה לקבוצות למידה במקצועות שפה אנגלית וחשבון"

פורסם בתאריך: 18.7.18 13:46

בימים האחרונים התבשרו הורי שכבת ה' בבית הספר אפק, שהחל משנת הלימודים הקרובה, תצומצם השכבה משלוש כיתות לשתי כיתות בלבד. המשמעות היא שבכל כיתה ילמדו ב-40 תלמידים. ההורים מאיימים בהשבתת הלימודים עם פתיחת השנה.

ההורים זועמים וטוענים כי המהלך אינו ריאלי. לדבריהם ביום ראשון השבוע התקיימה ישיבה של נציגי ההורים עם מנהלת בית הספר, דפנה רודיק, ובה נמסר להם כי לאור השינויים הדמגורפיים בעיר, חל שינוי גם במצבת התלמידים בשכבה.

"השנה היו בשכבה שלוש כיתות, כשבכל כיתה למדו בממוצע 28 תלמידים. שני תלמידים הודיעו שהם עוזבים את בית הספר והשכבה הצטמצמה ל-80 תלמידים לכן במשרד החינוך הודיעו שלאור כך הולכים לצמצם כיתה אחת", מסבירה אחת האימהות. "ברגע ששמענו על כך הודענו להם שזה לא הגיוני. כבר היום בכיתה של 28 בקושי מצליחים ללמד. יש לנו בשכבה תלמידים עם צרכים מיוחדים, תלמידים עם בעיות לימודיות ורגשיות והם לא יצליחו לסיים את בית הספר בדרך הזו".

עוד מסבירים ההורים כי בשנת הלימודים הקרובה יערכו מבחני המיצב בשכבה, לקראת כיתה ו', ולכן מאוד חשוב ליצור עבור התלמידים אקלים מיטבי. ההורים מבקשים לציין שהם מאוד מעריכים את בית הספר ואת מידת ההשקעה שלו, אבל הפיצול יגרום לנזק לילדים.

"לטענת העירייה, משרד החינוך צריך לאשר כיתה שלישית, מאחר וזה לא בתקן", אומרת אם אחרת. לדבריה על פי משרד החינוך המטרה להוריד את מספר התלמידים ל-34 בכיתה, אך השכבה שלהם לא עומדת בשנתון. "אנחנו הודענו, שבמידה והמצב יהיה כך, אנחנו לא פותחים את שנת הלימודים הקרובה. ההורים ו-80 התלמידים נפגין ליד השער עד שתאושר כיתה שלישית".

יו"ר הנהגת ההורים, יאיר דואק: "אנחנו בשיתוף עם אגף החינוך בעירייה, מתכוונים להיפגש עם גורמים במשרד החינוך ולא לתת למהלך כזה להתרחש. יש לי הבטחה של ראש העיר שהוא איתנו במאבק הזה".

 

תגובת העירייה: "כחלק מהיערכות לשנת הלימודים הקרובה, אגף החינוך בשיתוף משרד החינוך, הפיקוח והנהלת בתי הספר בונים את הרכבי הכיתות בהתאם לרישום התלמידים. במספר בתי ספר יסודיים בעיר, חלו שינויים בהרכבי הכיתות לאור שינויים דמוגרפיים, הכוללים אכלוס מתקדם ברובעים החדשים ומעבר משפחות לשכונות אלה. מנהלי בתי הספר יעשו הכל לתת מענה הולם לתלמידים על אף איחוד הכיתות. בתי הספר יקבלו ליווי והדרכה של משרד החינוך לשיבוץ מורים ושילובם בחלק מן השעות לעבודה בקבוצות קטנות ולמתן מענה פרטני. מספר התלמידים בכיתות נקבע על ידי משרד החינוך. תוכנית הפעולה וההיערכות תוצג להורים על ידי המנהלים של בתי הספר. המפקחים של בתי הספר ילוו את הצוות החינוכי בכל עניין. אנו פועלים על מנת לבנות את הכיתות באופן המיטבי ביותר לטובת התלמידים".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר כי לא ניתן לאשר כיתה שלא עומדת בתקן, יחד עם זאת מפקחת בית הספר יידעה את ההורים כי נבחנת אפשרות לפיצול השכבה לקבוצות למידה במקצועות שפה אנגלית וחשבון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר