מתחם ירקונים צילום זאב שטרן
מתחם ירקונים צילום זאב שטרן

הפעם זה סופי: המרכז המסחרי הלא חוקי בירקונים ייסגר ב-1.1.19

בית המשפט המחוזי בלוד דחה ערעור נוסף שהגישו בעלי המתחם - עמוס לוזון, אפרים מאיר, לוי שטרית וחברת הכשרת הישוב

פורסם בתאריך: 29.8.18 10:34

בית משפט המחוזי מרכז בלוד דחה אתמול את הערעור שהגישו בעלי מתחם הפאואר סנטר שבצומת ירקונים, על ההחלטה שלא לעכב את ביצוע הצווים המורים על הפסקת השימוש והריסת המרכז המסחרי אשר נבנה באופן לא חוקי על קרקע חקלאית. סגירת המתחם תהיה ב-1 לינואר 2019.
שופטי בית המשפט, אברהם טל, זהבה בוסתן ושמואל בורנשטיין, ציינו: "אין מקום להאריך את המועד מעבר לתקופה קצרה הנדרשת להתארגנות, ואף זאת לפנים משורת הדין … הצווים יכנסו לתוקף ביום 1.1.19. אף אנו, כמו בית משפט קמא, סבורים כי הגיע העת להפעיל את המנגנון המוסכם להפסקת השימוש במתחם. ביהמ"ש סקר בהחלטתו את כל המהלכים התכנוניים וההליכים המשפטיים מאז ניתנו הצווים בהסכמת המערערים והגיע למסקנה כי לא חלה כל התקדמות אף לא באחד משני המסלולים בהם נקטו המערערים על מנת לדחות את הקץ – המסלול התכנוני ומסלול השימוש החורג. המערערים מנהלים את עסקיהם על קרקע חקלאית מוכרזת מזה כ־15 שנה. על המקרקעין נבנה מבנה בהיקף של למעלה מ־ 11,000 מ"ר, על בסיס היתר בניה שהוצא שלא כדין. בנייתו של המבנה הושלמה בניגוד לצו הפסקה מנהלי שהוצא נגדו. ההליכים הסתיימו בהסדר טיעון שעל פיו ניתנו צווי הריסה והפסקת שימוש בהסכמה תוך מתן ארכה ארוכה לביצועם. מאז תום המועד לביצועם ביום 17.7.15 חלפו שלוש שנים נוספות, וכפי שפורט לעיל ההיתר אינו בהישג יד ובוודאי שלא בהישג יד מידי. ש להדגיש כי למערערים היה זמן רב להיערך להפסקת השימוש קודם למועד עליו הסכימו, לא כל שכן לאחר אותו מועד. בנסיבות אלה אין מקום להאריך את המועד מעבר לתקופה קצרה הנדרשת להתארגנות, ואף זאת לפנים משורת הדין".
בעלי המתחם, שכוללים את אנשי העסקים עמוס לוזון, אפרים מאיר, לוי שטרית וחברת הכשרת הישוב, הורשעו בשנת 2012 בעבירות על חוק התכנון והבניה בגין בניית המתחם בשטח של כ- 11,000 מ"ר והשימוש בו בקרקע חקלאית מוכרזת. בגזר הדין השית בית המשפט על הנאשמים קנסות בסך מצטבר של 15 מיליון שקלים, וכן הורה על הפסקת השימוש במתחם החל מיום 17.7.15, ועל הריסת המתחם באופן מדורג. סמוך למועד זה, הגישו בעלי המתחם וחלק מהחנויות הפעילות בו בקשה להאריך את המועד ולאפשר את המשך השימוש במתחם. לאחר שבית משפט השלום בכפ"ס דחה את הבקשה, הגישו הנאשמים ערעור על ההחלטה, אשר נדחה כאמור אתמול על ידי בית משפט המחוזי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העירייה תשכיר את מגרש החניה כדי לשקם עברייני הבניה?

  2. יצחק זהר

    השאלה כמה מיליונים הם הפולשים הכניסו מיסים למדינה במקומות עבודה?
    כמה הם שילמו אם בכלל ארנונה?
    ואדם פשוט שפולש לשטח חקלאי נקנס
    כמה קנס הם קיבלו?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר