משרדי ההתאחדות לכדורגל. צילום: תומר אפלבאום
משרדי ההתאחדות לכדורגל. צילום: תומר אפלבאום

עדיין עם מינוס חמש נקודות: בקשת החפיפה של הפועל נדחתה על ידי בית הדין

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לא קיבל את טענת המועדון, כך שהפחתת הנקודות המקורית של המועדון נותרה על 11 נקודות: "מדובר בשני אירועים שונים בתכלית"

פורסם בתאריך: 5.9.18 15:06

בשורות רעות לאוהדי הפועל. בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בראש אב בית הדין השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, דחה היום (רביעי) את בקשת המועדון, שהוגשה באמצעות עו"ד יצחק יונגר, לחפיפה בין שני העונשים של הקבוצה (הפחתת תשע נקודות על הליך הפירוק ושתי נקודות על ההתנהלות הכספית בעונה שעברה).

המשמעות היא כי שתי הנקודות לא יוחזרו למאזנה של הקבוצה, שנותרה עם מינוס של חמש נקודות, אחרי שתי הניצחונות שצברה במחזורי הפתיחה של הליגה הלאומית. ביום רביעי הבא (20:30, טדי) תתארח הפועל אצל הפועל קטמון, למפגש בין שתי הקבוצות היחידות בליגה עם מאזן מושלם.

"לאחר ששקלנו את טענותיו המקוריות, יש לומר, של ב"כ המבקשים (עו"ד יצחק יונגר, א"ב), הגענו למסקנה כי יש לדחות את הבקשה", נכתבה בהחלטה. "ואלה טעמינו: א. לא מצאנו בתקנון או בפסיקה כל אסמכתה לכך שניתן להטיל הורדת נקודות באופן חופף. על פי המצב המשפטי כאן, חפיפת עונשים הינה אך ורק במקרים של עונשי מאסר או שמדובר על כך ספציפית בדברי חקיקה אחרים כגון בסעיף 4 (ד) לתקנון היסוד של ההתאחדות לכדורגל, אליו הפנה ב"כ המבקשים… לא מצאנו כל אסמכתה חוקית לכך שניתן להטיל את הסנקציה של הורדת נקודות באופן חופף".

בהמשך נכתב: "עם כל הכבוד לטענות ב"כ המבקשים, מדובר בשני אירועים שונים בתכלית והעובדה שאי תשלום המשכורות לעובדים נזכר בפס"ד של בית הדין המשמעתי ושל בית הדין העליון, והעובדים הם אלה שהגישו את בקשת הפירוק, אינה מצביעה על כל 'חפיפה' או 'התאמה' של אותם מקרים. כפי שצוין בבית הדין המשמעתי, הקבוצה ובעליה נתנו את הדין על כך שלא הגישו את הדוחות הכספיים כנדרש, לא שעו להתראות שנשלחו אליהם, נמנעו מלעמוד בהתחייבויותיהם הן כלפי המועדון והן כלפי עובדיו, וכיוצא באלה. לפיכך אין מדובר בזהות מקרים, כלל ועיקר. הדין המשמעתי לגבי הקבוצה התנהל על אירועים בעונת 2017/18… ואילו הבקשה לפירוק מתייחסת לעונת המשחקים 2018/19 ואין לה קשר להליכים בדין המשמעתי".

לסיום נכתב בהחלטתו של אב בית הדין השופט בדימוס אמנון סטרשנוב: "צודק ב"כ ההתאחדות בטיעוניו כי בעוד שההליך בדין המשמעתי מהווה ענישה לשמה הרי הורדת הנקודות על פי התקנון, במקביל למתן צו פירוק, איננו אמצעי ענישה אלא אמצעי לאזן את היתרון הספורטיבי של הקבוצה שהתפרקה, על פני קבוצות אחרות וככל הנראה גם לא לעודד הליך שכזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יחיאל כחול ויסוקר 54 שנה.

    על אפחם וחמתכם.הפועל תעבור את המינוס.וגם תעלה.לליגת העל.שלא תגידו שלא אמרתי.

  2. יחיאל תרם .כחול ויסוקר. 53 שנה.כחול אמיתי

    לשופט צדק.שטרסנוב.שנה טובה.והרבה בריאות

  3. יחיאל תרם .כחול ויסוקר. 53 שנה.כחול אמיתי

    לשופט צדק.שטרסנוב.שנה טובה.והרבה בריאות.זה בסדר נקזז על הדשה.הקורבן הבה קטמון

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר