מבצע מגן צפוני צילום גיל אליהו
מבצע מגן צפוני צילום גיל אליהו

"האם יאותרו כל המנהרות בצפון? אני מקווה שכן. היכולת קיימת"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם תושבי הצפון יכולים להיות רגועים בנושא המנהרות?

פורסם בתאריך: 15.12.18 17:13

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"מבצע מגן צפוני לא תפס את התושבים המתגוררים באזור הגבול בהפתעה. רבים סיפרו בעבר ששמעו קולות חפירה וזיהו את התעצמות החיזבאללה. השקט היה זמני. חיזבאללה מצויד באמצעים מתקדמים. ארגון הטרור הזה, העומד מאחורי חפירת המנהרות, ממשיך לפעול בתמיכה ובמימון איראניים כדי לבסס את פעילות הטרור שלו כנגד אזרחי ישראל. אפשר לסמוך על צה"ל ומערכת הביטחון, הם פועלים בצפון בהצלחה רבה ובשיטתיות מחסלים את המנהרות. יישר כוחם של חיילי צה"ל וזרועות הביטחון". (אבירם היא נומרולוגית).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"צה"ל נמצא ברגע כתיבת שורות אלו באמצע המבצע או המערכה לאיתור המנהרות שנחפרו על ידי החיזבאללה והשמדתן. עד עתה אותרו שתי מנהרות התקפיות כאלו שחדרו לתוך שטח ישראל והושמדו. נעשית עבודה רבה ולאורך שנים בסיכול יכולת התקפית זו, מודיעינית וטכנולוגית. המדינה וצה"ל משקיעים משאבים רבים בנושא. פותחה טכנולוגיה מתקדמת וייחודית לאיתור המנהרות ואכן לפי הדיווחים מהימים האחרונים יש תוצאות למאמצים הללו. צה"ל יצא למבצע זה ללא הגבלת זמן ועם כוונה ברורה לאתר את כל המנהרות שנחפרו בגבול הצפון ולהשמיד אותן. תושבי הצפון יכולים להיות בטוחים שהמדינה באמצעות צה"ל תבצע כל שניתן לאתר ולהשמיד את כל המנהרות שנחפרו. כל מנהרה שתאותר תושמד. אני מתרשם מהדיווחים שמושקע בנושא כל שניתן ותושבי הצפון יכולים להיות בטוחים ושקטים שמרגע שהמבצע הפך להיות גלוי יעשה הכל לאיתור והשמדת המנהרות. יש לנו צבא חזק וטכנולוגיה ייחודית לנושא שהוכיחה עצמה עד עתה. האם יאותרו כל המנהרות? אני מקווה שכן. את היכולת יש, והפעילות מתבצעת ללא הגבלת זמן". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"גם 70 שנה אחרי קום המדינה עדיין לא ניתן להגיד שאפשר להיות רגועים בארץ. לא ממנהרה שחודרת מתחת לקיבוץ בדרום, לא ממנהרה שחודרת בצפון, לא מטילים המכוונים לכל יעד בארץ, לא מגרעין אירני ולא מאיזה משוגע תורן על כדור הארץ. איום המנהרות בצפון, כמו כל איום המופנה כלפינו, זוכה למלוא תשומת הלב והטיפול נעשה רק אחרי עבודת מודיעין מדויקת. רק אחרי שידענו שניתן להגיע לפתחה של המנהרה במדויק, רק לאחר כל זה צה"ל פעל. אני בטוח שקברניטי המדינה לא יחסכו כאן שום אמצעי בכדי לתת לתושבי הצפון ולכל תושב בארץ את הביטחון והשקט האופטימליים. נכון, חלק מתושבי הצפון שמעו רעשים ונקישות חזקות, חלקם דיווח ולכולנו הייתה התחושה שצה"ל מתעלם. אבל בשקט בשקט עשה צה"ל עבודה מקיפה, מודיעין שטח, תצפיות ועוד, בכדי לקבל את תמונת המנהרות המתוכננת על ידי חיזבאללה במדויק. רק כאשר כל זה היה בידי גורמי הביטחון. הם קיבלו את האישור לפעול ולחסל את איום המנהרות בצפון. אני חושב שאפשר להיות רגועים, צה"ל מטפל במנהרות ויש עוד הרבה עבודה שם. עברנו בעבר לא מעט ניסיונות בכל דרך ובכל אמצעי, ונשארנו כאן חזקים מתמיד, אל תתנו לאף גורם לשבש את שגרת יומנו. צה"ל חזק, המדינה חזקה. כל אתגר ואיום רק מחזק אותנו". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר