אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

הכחולה בתגובה לבית המשפט: "יש לקיים דיון דחוף בנוגע לפרסום המכרז"

בתגובה שהגישה עמותת האוהדים לתגובה שהגיש עו"ד יצחק יונגר בעניין דרישתה של הכחולה לפרסם את המכרז באופן מיידי, ציינו בעמותה כי הסכימו להעלות את הצעתם ל-400 אלף שקלים: "טענת המפרק כאילו הכחולה מפעילה לחץ על ספונסרים פוטנציאליים שלא לתמוך בקבוצה הזויה", ציינו

פורסם בתאריך: 18.12.18 18:00

בתגובה שהגישה עמותת הכחולה הערב (שלישי) לבית המשפט לתגובתו של עו"ד יצחק יונגר, בעניין בקשתה של עמותת האוהדים להוציא מיידית את הקבוצה למכרז, ביקשה הכחולה לקבוע דיון דחוף בין הצדדים, בנוכחות נציג של כונס הכנסים הרשמי, באופן שיאפשר את מכירת הקבוצה במועד כזה שיאפשר חיזוק של סגל השחקנים לפני סגירת חלון ההעברות ב-5.2.2019.

"יודגש כי על אף שתגובת המפרק 'מצטיינת' בהטחת האשמות בוטות בנציגי הכחולה, 'גוזרת' על עצמה הכחולה התייחסות עניינית ומכובדת לסעיפי התגובה תוך ניסיון לשמור על כבודו של בעל התפקיד, וזאת מתוך תחושת אחריות לגורלה של הקבוצה", נכתב בתגובה, שהוגשה על ידי עורך הדין תומר פרסלר. "חשוב רק 'להזכיר' למפרק כי לא אוהדי הקבוצה הביאו את הקבוצה למצב של פירוק שני תוך חמש שנים ועדיף לו למפרק שיפסיק להשתלח בחברי הכחולה (מתנדבים כולם) ויתפנה לחקור את כל אותם גורמים שהביאו את הקבוצה ואת נושיה לשוקת שבורה".

"טענת המנהל המיוחד כי משימתו היא למקסם את התמורה ממכירת זכויות הבעלות בקבוצה אינה שנויה במחלוקת אלא שהאסטרטגיה בה הוא נוקט תוביל לתוצאה הפוכה לחלוטין ותפגע הן בנושים והן בקבוצה", המשיכו בעמותה. "המפרק מתעלם לחלוטין מכך שהקבוצה נמצאת בסיכון גבוה מאוד לירידת ליגה וגם הוא יודע היטב כי במידה והקבוצה תרד ליגה ערכה יהיה אפס (או קרוב לכך). מבוקש למנוע מצב בו המפרק 'מהמר' על עתיד הקבוצה רק משום שהצעת הכחולה אינה מספיק גבוהה מצידו ורק משום שהוא סבור כי ניהול משא ומתן אינדיבידואלי עם נושים היא הדרך הנכונה ולא פרסום מכרז".

בהמשך מציינים בעמותה כי בשיחה שערך עו"ד פרסלר עם עו"ד יונגר, הובהר למפרק כי ניתן לשפר את הצעת הפתיחה, שעמדה על 300 אלף שקלים, כך שתעמוד על 400 אלף שקלים וכי נבחנת אפשרות לשפר עוד יותר את ההצעה בשלב מאוחר יותר. "באותה שיחה הוצע למפרק אף להוציא את הקבוצה למכרז בסכום מינימאלי של 400 אלף שקלים כנגד התחייבות כתובה של הכחולה כי במידה ולא ימצא מציע אחר לא יהיה המפרק מחויב למכור את הקבוצה במחיר הנמוך מחצי מיליון שקלים", כתבו בעמותה. בהמשך התייחסו בעמותה לטענת המפרק כי האוהדים מנסים לנצל את הליך הפירוק כדי לרכוש את הקבוצה במחיר נמוך: "הטענה אינה נכונה ומוטב היה אלמלא נטענה. אוהדי הקבוצה מבקשים לרכוש את הקבוצה במחיר ריאלי והעובדה היא כי נכון להיום, חמישה חודשים לאחר כניסתו של המפרק לתפקיד, הוא לא הצליח למצוא הצעה גבוהה יותר. לא ברור מדוע סבור המפרק (הוא לא טרח כלל להסביר) כי ניתן יהיה בעתיד לקבל הצעה גבוהה יותר לרכישת הקבוצה, וחוסר הצלחתה של הקבוצה בליגה רק מקטין את הסיכויים למציאת רוכש".

בהמשך נכתב: "לא ניתן לקבל את עמדתו של המפרק לפיה הוא נמנע מלהוציא את הקבוצה למכרז רק משום שאין בידיו הצעות חתומות בסכומים המספקים את דעתו. בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת בעצם להתערב בשיקול דעתו של המפרק שנוקט בדרך של משא ומתן אינדיבידואלי עם מציעים נוספים ולהורות לו לפרסם מכרז בדרך הרגילה והמקובלת. ברור לחלוטין כי המפרק אינו רוצה להירשם בהיסטוריה כמי שהחלטה מוטעית שלו גרמה לירידת ליגה, לשחיקת ערך לנושים וסיכון המשך קיומו של מועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה".

באשר לטענתו של יונגר כי הכחולה הציעה לגלנט סכום של 2.5 מיליון שקלים+חובות על הקבוצה אמרו בעמותה: "הטענה אינה נכונה מאחר וכבר הוסבר כי הבקשה אינה עוסקת בסכומים ובחיוב המפרק למכור את הקבוצה במחיר נקוב אלא בתהליך הרצוי למכירת הקבוצה – אין מקום להשחית מילים בשאלה זו. ניסיונו של המפרק הנכבד להסיט את הדיון בבקשה הנוכחית משאלת עיתוי הוצאת המכרז לשאלת הסכומים בהחלט ראוי לציון אך ערנותו של בית המשפט הנכבד לבטח יסייע להדיפת טענה מתוחכמת זו. למיטב ידיעת הכחולה ובהתאם לפרסומים בתקשורת באשר לטענת המפרק כאילו הייתה אמורה להיערך פגישה בין מציע פוטנציאלי לראש עיריית פתח תקוה לא אושרה על ידי ראש העיר".

בכל הנוגע לטענה של יונגר כי הכחולה מערימה קשיים על תפעול הקבוצה כתבו בעמותה: "ראשית יודגש כי טענה זו מנותקת לחלוטין מן המציאות, מופרכת ממש ודווקא ההיפך הוא הנכון. הכחולה פעלה באמצעות פעיליה ומשאביה לאיתור מנכ"ל ומימונו. גורמים הקשורים בכחולה תרמו עשרות אלפי שקלים (כמעט מאה אלף שקלים) מכספם לצרכיה השונים של הקבוצה (מאמן שוערים, רכישת מנויי זהב, הוצאת קבוצת הנוער למחנה אימונים) והמפרק יודע זאת היטב ומסיבה לא ברורה מתעלם מכך. הכחולה סייעה רבות בשיווק מנויים ומכירתם לאוהדי הקבוצה ומאמציה נשאו פרי בשעה שהעונה נמכרו יותר מפי שניים מהעונה שעברה בה לא הייתה הקבוצה בפירוק, לא הורדו לה 11 נקודות ותקציבה היה גבוה ביותר מפי שלוש".

לסיום כתבו: "טענת המפרק כאילו הכחולה מפעילה לחץ על ספונסרים פוטנציאליים שלא לתמוך בקבוצה הזויה, אינה נכונה ומעידה, ככל הנראה, על לחץ בו נמצא המפרק מחשש שהקבוצה תרד ליגה וכל החיצים יופנו אליו ורק אליו. נוכח כל האמור מבוקש לקבוע דיון דחוף בבקשה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר