התקרית בסיום המשחק (צילום מסך)
התקרית בסיום המשחק (צילום מסך)

צפו: ילדי מכבי הגיעו ללחוץ יד לילדי הפועל, אך המנהל המקצועי של הפועל גירש אותם

אירוע חריג ומביך התרחש אתמול בסיום דרבי ילדים ב' (גיל 12), בו ניצחה מכבי 1:5. מאמן הפועל, איתי נחמיאס, ביקש משחקני היריבה שלא ללחוץ את ידי שחקניו וגרם לזעם גדול אצל היריבה. יו"ר מחלקת הנוער של הפועל, איציק כהן, הוציא היום מכתב התנצלות בנושא

פורסם בתאריך: 23.12.18 15:42

תקרית מביכה התרחשה אתמול (שבת) בסיום משחק הדרבי בין קבוצות ילדים ב' של הפועל ומכבי. בסיום המשחק, בו ניצחה מכבי 1:5, ניגשו שחקניה לעבר הספסל של הפועל במטרה ללחוץ את ידי השחקנים. אלא שהמנהל המקצועי של החטיבה הצעירה של המחלקה, איתי נחמיאס, אמר לשחקני מכבי שלא להגיע ללחוץ את ידי שחקניו. כידוע, קבוצות ילדים ב' מורכבות משנתון 2006, כלומר מדובר בילדים בני 12.

צפו בתקרית:

אנשי מכבי הופתעו מאוד מהמעשה של נחמיאס, שכן הדבר לא מקובל, בטח כשמדובר בילדים בגיל כה צעיר. יו"ר מחלקת הנוער של מכבי אופיר לוזון אמר: "מנהל מקצועי חטיבה צעירה מפסיד דרבי ילדים ב. הילדים הולכים בצניעות, אפילו לא חוגגים להם 'בפנים' כדי ללחוץ ידיים. 'המנהל המקצועי' נותן הוראה לשחקניו לא ללחוץ את הידיים לשחקני מכבי. ככה מחנכים בכדורגל הישראלי".

"לקחו את הסיפור הזה יותר מדי רחוק", הגיב מצידו נחמיאס. "היו עימותים על המגרש בדקות האחרונות, ממש מכות בין השחקנים כשאפילו המאמנים נכנסו כדי להפריד. שני ילדים שלנו יצאו בוכים כי זה כבר היה מוגזם. אמרתי שכדי שלא תהיה אי נעימות בין הילדים, כדאי שלא ילחצו ידיים. שייקחו שלוש דקות להירגע ואחר מכן יילחצו. אבל לאחר מכן מאמני מכבי התנהגו בצורה מכוערת והמשיכו את המתח. היינו צריכים ללחוץ ידיים, לכן בסיכומו של דבר אני מתחרט על הקטע שאמרתי לשחקנים שלהם לא לבוא עכשיו".

הבוקר הוציא יו"ר המחלקה איציק כהן מכתב התנצלות למכבי בו נכתב בין היתר: "לכל שחקני, צוות ואנשי מכבי פתח תקוה, אשר נפגעו מהתקרית המביכה בסיום משחק הדרבי של ילדים ב' בה פניתם לשחקנינו ללחוץ את ידיהם ונתבקשתם שלא לעשות את זה. ראשית, אני מבקש לגנות את המקרה הזה, אין לזה מקום במגרשי הכדורגל, ובפרט במשחקי הילדים והנוער. ישנה יריבות ארוכת שנים בין המועדונים וכולנו מודעים לה, אך היא צריכה להישאר אך ורק על המגרש. המקרה אתמול נוגד את הקוד האתי של מחלקת הנוער, ואת הערכים עליהם הוא מבוסס. זה המקום לומר שלשחקנים לא היה חלק בהחלטה האומללה וכי הרגישו כמו גם הוריהם אי נוחות ממה שקרה. חשוב להבהיר כי ההחלטה לכשעצמה התקבלה מאמוציות של המשחק, ובעיקרה מתחושות השחקנים אחרי המשחק, ולא חלילה מתוך חוסר כבוד או זלזול בשחקני מכבי".

לסיום כתב כהן: "אני מבקש לסיים את המכתב הזה בהתנצלות כלפי כל מי שנפגע מהמקרה הזה, ובעיקר מהשחקנים הצעירים. אני קורא לשמור על היריבות שקיימת בגבולות הספורט והמגרש בלבד, ולכבד את ערכי הספורט. וכן מתחייב, שמקרה כזה או כל מקרה שבגינו חוסר ספורטיביות וערכיות לא יחזור שוב מצידנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר