גיא לוזון. צילום: זאב שטרן
גיא לוזון. צילום: זאב שטרן

מכבי פ"ת בקרב נגד הירידה: "צריך להרים את עצמנו כדי שהעונה הזו לא תסתיים באסון ספורטיבי"

התפרקות ביתית נוספת, הפעם מול אשדוד, הבהירה שסכנת הירידה של מכבי מוחשית מאוד. הקהל ממשיך לא להגיע, על השחקנים נאסר להתראיין, והמנהל המקצועי עומר גולן מתעקש: "אנחנו מנסים להתרכז בדברים חיוביים ובעבודה נכונה ולא בפחד או בחששות"

פורסם בתאריך: 2.5.19 20:12

האמת שגם מי שלא חי את ביצת הכדורגל המקומית התקשה להאמין שמכבי פתח תקוה "תצליח" להסתבך בעונה בה שתי קבוצות בליגת העל מציגות יכולת דלה במיוחד לצד קצב צבירת נקודות מביך, אבל אם אשדוד מפרקת אותה בבית 0:3 ועולה עליה בכל פרמטר, מבט בטבלה מגלה שהציפייה לחוף הים עוד עלולה להסתיים בהתרסקות ללאומית. גם כ-300 האוהדים ביציע (הערכה מפרגנת) שהוגלו פעם נוספת אל היציע הרחוק שממוקם מול מצלמות הטלוויזיה והביעו את מחאתם – הן על היכולת האנמית והן על שינוי המיקום שלא תואם את כרטיסי המנוי, לא ממש נתנו לשחקנים תחושה שיש עם מי לצאת למלחמה.

כיאה למצב הביש במועדון שגם כך לא ידוע בפתיחותו התקשורתית, על השחקנים נאסר השבוע להתראיין. "גיא ביקש שנרים את הראש, אבל הייתה שתיקה לא נעימה בסיום בחדר ההלבשה וכולם היו שבורים ומבואסים", הודה אחד השחקנים. "באימונים זה נראה יותר בסדר מאשר על הדשא, אבל המצב לא טוב ואנחנו בסכנה ממש מפחידה ומלחיצה. לעומת אשדוד אנחנו נראים זוועה". על מיעוט הצופים ביציע הוסיף: "ידוע שבמכבי פתח תקוה אין קהל. גם בהצלחות האוהדים לא הגיעו, אז בכישלונות?".

מי שהתייחס למצב הקשה הוא המנהל המקצועי עומר גולן: "התחושות לא קלות. הדברים עדיין תלויים בנו ועם כל הקושי שבדבר אנחנו עומדים מאחורי השחקנים ומאמינים בהם. רק הם יכולים להוציא את העגלה מהבוץ", אמר. "בעשרים הדקות הראשונות פתחנו את המשחק מצוין כמו שגיא רצה, אבל לצערי המתח הרב וסף השבירה גרמו לכך שלא הצלחנו להתאושש אחרי הגול הראשון. אסור שזה יקרה, בטח לא במצב שלנו".

"כשהגעתי לקבוצה היינו שלוש נקודות מהקו האדום וכרגע אנחנו שתיים, זה לא שהגעתי כשרצנו לאליפות ועכשיו אנחנו במצב של ירידה", ניסה המאמן גיא לוזון למזער נזקים לאחר התבוסה לאשדוד והתעלם כהרגלו משרשרת שחקני הרכש שהובאה לרגל שובו הביתה. "אנחנו בלחץ של התחתית מהיום הראשון שאני כאן ונצטרך להתגבר על זה. אשדוד היו טובים מאיתנו בכל פרמטר של המשחק וניצחו בצדק. יש עם מי לצאת למלחמה, נבדוק מה לא היה טוב ונשפר למשחק הבא". כזכור, ימים ספורים לפני המשחק פנה היו"ר אבי לוזון למנהלת הליגות בדרישה לשלב את מערכת ה-VAR במשחק, מהלך שבדיעבד עלול היה להעניק פנדל לאשדוד שלא נשרק כבר בדקה החמישית. בניגוד לדודו, שכתב ליו"ר המנהלת ארז כלפון כי "אם לא תשלבו את ה-VAR, האחריות כולה עליכם על כל המשתמע מכך", נמנע האחיין מלהרחיב בנושא ורק אמר: "לא דיברנו בתוך המועדון על כך ולא שמעתם ממני מילה על זה. אנחנו מרוכזים רק בכדורגל. אני והשחקנים צריכים להביא את הנקודות כדי להשאיר את הקבוצה בליגה".

"עדיין תלויים בעצמנו"

במוצאי שבת (20:30, סמי עופר) תתייצב מכבי למוקש הלפני אחרון כשתפגוש את הפועל חיפה. היריבה, מצדה, הבטיחה מעשית עונה נוספת בליגת העל בעקבות הניצחון על סכנין, אך ההערכה היא כי שחקניה ישאפו להמשיך ולהוכיח את עצמם לעיני המאמן החדש, חיים סילבס. הקשר האחורי פרנק במבוק, שלא נכלל בסגל במשחק האחרון, סובל מפציעה במפשעה אך בקבוצה הביעו אופטימיות שיהיה כשיר להתמודדות. מנגד, הקשר האחורי מוחמד סרסור חזר מפציעה ארוכה ונכנס כמחליף במחצית השנייה. "נעשה הכל כדי לחזק את השחקנים כדי שיגיעו מול הפועל חיפה בצורה הטובה ביותר ונקווה שנתעלה על עצמנו וננצח", אמר גולן. "נשארו לנו עדיין שני משחקים כדי להפיק את הלקחים ואנחנו מנסים להתרכז בדברים חיוביים ובעבודה נכונה ולא בפחד או בחששות".

"ההרגשה נוראית, מה יש להגיד?", הוסיף גורם במועדון. "כל כדור ראשון וכל תאקל אשדוד לקחו. אין הסבר לא למה שקרה לנו מולם ולא למה שקורה לנו כל העונה. צריך לנער את כולם, יש חשש גדול מהקו האדום ואסור בשום אופן לספוג מול הפועל חיפה". במקביל לחששות, מקווים במועדון שבית"ר ירושלים, שתארח את אשדוד, תרצה להיפרד עם ניצחון מיוסי בניון הפורש. "נכון שאנחנו עדיין תלויים בעצמנו, אבל עכשיו צריך להחזיק אצבעות גם לאחרים ולהרים את עצמנו כדי שהעונה הזו לא תסתיים באסון ספורטיבי", סיכם שחקן בקבוצה.

בניגוד גמור לדיכאון בבוגרים, קבוצת הנוער ממשיכה להתקרב להיסטוריה. שלושה מחזורים לסיום העונה הגדילה מכבי את הפער בפסגה לארבע נקודות למרות תיקו ביתי מאופס מול חדרה, זאת בעקבות התבוסה המפתיעה של מכבי תל אביב 3:0 לרמת השרון. בשבת תצא הקבוצה למשחק חוץ קשה מול השלישית קריית שמונה, כשבמקביל תתארח מכבי תל אביב באשדוד, הנמצאת במקם ה-14 המוביל למבחנים. ניצחון חוץ בצפון בצירוף הפסד חוץ צהוב יבטיחו את תואר האליפות ללוזונים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר