לידור כהן. צילום: שרון בוקוב
לידור כהן. צילום: שרון בוקוב

"אבי לוזון אומר מה שהוא רוצה, אמר לי שאם לא אוותר על הפרמיות לא אשחק". לידור כהן מתפוצץ

שחקן הבית ואחד השחקנים הבכירים של מכבי פתח תקוה היה בטוח שאת הקיץ הוא יקדיש אך ורק להכנות לעונה הבאה, אך בשיחה עם יו"ר המועדון נאמר לו כי אם הוא רוצה לשחק, עליו להחליף את הפרמיות במענק עלייה. "זה לא מתאים לי וכרגע אנחנו במשא ומתן", מגלה כהן. לוזון: "שטויות במיץ עגבניות"

פורסם בתאריך: 5.8.19 11:02

מרגע שהיה שותף לירידת הליגה המבישה עם מכבי פתח תקוה, היה לידור כהן חדור מטרה להשיב את המועדון בו גדל לליגת העל. אלא שעוד לפני היציאה למחנה האימונים הטרום עונתי ציפתה לו הפתעה. דרישה של מכבי שיוותר על סעיף הפרמיות עבור נקודות ליגה בחוזהו בתמורה למענק עלייה, כך שלמעשה יקבל במהלך העונה שכר בסיס בלבד. חישוב פשוט העלה שסך הנקודות שצפויה קבוצתו לצבור גבוה בהרבה מהמענק שהוצע לו ועל כן סירב בתוקף.

בתגובה הובהר לו שאם יתמיד בסירובו הוא עלול למצוא את עצמו קרוב הרבה יותר ליציע מאשר לכר הדשא. "במקום להתעסק בעניינים של חוזים וחארטות, בואו נתרכז בלעלות ליגה ולחזור למקומנו הטבעי. אין לי ספק שאם ההנהלה וגיא לוזון ייתנו לי את המושכות, כל הצדדים ירוויחו ויהיו מרוצים", מבהיר כהן למאמנו ולמעסיקיו בראיון ל"ספורט מלאבס". רק לאחרונה התבטא כאן היו"ר אבי לוזון כי אינו רואה בדמיונו מי שישלם את סעיף השחרור של כהן, העומד על 700 אלף יורו.

אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

אבי לוזון. צילום: זאב שטרן

אם ניתן להבין מכך שבמכבי בונים על אחד השחקנים הטובים שצפויים לשחק העונה בלאומית, הרי שבשיחה בין השניים שמע כהן זמירות אחרות. "אבי אומר מה שהוא רוצה, אבל מצד שני גם ביקש ממני לקצץ ואמר לי שאם לא אוותר על הפרמיות לא אשחק", הוא אומר. "אני תחת חוזה ורוצה להמשיך, אבל זה לא מתאים לי וכרגע אנחנו במשא ומתן ומנסים להגיע להבנות. אני מדבר עם עומר גולן והכיוון חיובי. צריך להסדיר עוד כמה דברים".

אבי לוזון, מצידו, מציג גרסא מעט שונה לדברים. "שטויות במיץ עגבניות", הוא אומר. "הצעתי ללידור כהן לוותר על הפרמיות בתמורה למענק עלייה, זו החלטה שלו נטו, ישחק או לא ישחק זה אך ורק בהתאם ליכולת המקצועית שלו. היום (מול הפועל רמת השרון בגביע הטוטו, א"ב) הוא פותח בהרכב. במשחק הקודם הוא לא שיחק היות והיה מורחק. בכל מקרה הכל החלטות מקצועיות של המאמן".

"יש רצוי ויש מצוי"

עד שיוחלט סופית האם שובר השוויון שהגיע עם בית"ר ירושלים פעמיים ברציפות למפעל האירופי יהיה חלק ממאמצי העלייה בלוזוניה, מתייחס כהן לעונה שבפתח: "כמובן שציפינו להיות במקום אחר, אבל יש רצוי ויש מצוי", הוא אומר. "כרגע אנחנו בליגה הלאומית ונעשה הכל כדי לחזור לליגת העל. אישית לקחתי את ההכנה לעונה צעד אחד קדימה, יצאתי לחופשה קצרה של שבוע ולאחריה חזרתי לאימונים אישיים והתכוננתי טוב יותר מכל עונה אחרת כדי להיות מוכן להעלות את מכבי ליגה. גם מחנה האימונים היה טוב, אבל שיחקתי פחות בגלל הבעיות שלי מול הקבוצה בעניין החוזה. עם זאת, גם כשנכנסתי הייתי מעורב בשער מול הקבוצה מהליגה ההונגרית השנייה (דורוג, המשחק הסתיים בתיקו 1:1, א"ב) ובכל מקרה הקבוצה מוכנה לליגה".

כהן. צילום: ניר קידר

"התכוננתי לעונה הזאת יותר טוב מכל עונה אחרת". כהן. צילום: ניר קידר

חרף העובדה שכבר צבר קילומטראז' רציני וביסס את מעמדו כשחקן לגיטימי בליגת העל, לידור כהן בסך הכל בן 26. הוא מתגורר בשכונת עין גנים בפתח תקוה עם אשתו אלכסנדרה. גדל במכבי פתח תקוה ולאחר עונת הירידה הקודמת ב-2011/12 עלה לבוגרים, הופיע עם הקבוצה בליגה הלאומית ועלה עמה לליגת העל. לאחר עונת בכורה טובה בליגה הראשונה סלל את דרכו לבית"ר ירושלים, בה שיחק שנתיים וחצי וחתום על מנה מרשימה של 21 שערים בכל המסגרות. באמצע עונת 2016/17 שב לקבוצת נעוריו ובעונה העוקבת הציג יכולת שיא עם 10 שערי ליגה, תפוקה שהעלתה את שמו כמועמד למכבי תל אביב. אשתקד חלה נסיגה משמעותית עם שני שערי ליגה ושישה בסך הכל בכל המסגרות, אבל חמור מכך – כתם של ירידת ליגה.

"אני מכיר את הלאומית ויודע שאם יהיה חיבור טוב בין הצעירים לוותיקים הקבוצה תוכל לעלות מהר. מבחינת תנאים מדובר במועדון של ליגת על, טופ של פלייאוף עליון", אומר כהן. "הלאומית היא ליגה קשה, אבל ככל שנתחבר מהר יותר ונצבור נקודות בהתחלה נוכל לפתוח פער מוקדם". כהן לא אומר את הדברים בחלל ריק. מרגע שנשרה רשמית הבהיר אבי לוזון שקבוצתו תשוב לליגה הבכירה תוך עשרה חודשים וגם המסר לשחקנים עצמם, רבים מהם שחקני בית שעלו לבוגרים לאחר שזכו עם קבוצת הנוער באליפות, היה ברור: שום דבר חוץ מחזרה תוך שנה לליגת העל לא יתקבל בהבנה. "כולנו ירדנו למחתרת אחרי העונה שעברה ומה שקרה במחזור האחרון, אבל התחלנו את האימונים וההכנות לעונה הזו בידיעה שהמטרה היא חד משמעית: לעלות ליגה וכמה שיותר מהר, כדי לא להיכנס במחזורים האחרונים ללחץ מיותר".

"בפעם הקודמת הייתה קבוצה הרבה יותר טובה"

"אני יכול לומר לך שבפעם הקודמת שמכבי פתח תקוה ירדה הקבוצה הייתה הרבה יותר טובה, עם שחקנים מנוסים כמו מורד מגמדוב, עומר גולן, יוסי אופיר וניצן דמארי, אבל עכשיו יש הרבה שחקנים מוכשרים מקבוצת הנוער שזכתה באליפות ואם הם יתחברו טוב אלינו, הבוגרים והמנוסים יותר, נוכל לעשות את זה. השטרות והכסף לא משחקים על המגרש", אומר כהן. "נכון שנוער זה לא בוגרים, הקצב שונה והעוצמות אחרות, כך שהם צריכים את הזמן ואי אפשר להפיל עליהם הכל. מה שיעשו בשנה הראשונה זה בונוס, אבל להם ספציפית אני חושב שהירידה עשתה טוב, כפי שאני התחשלתי כשעליתי לבוגרים ושיחקתי בלאומית".

לידור כהן ומנור סולומון בתקופה המשותפת במכבי. צילום: שרון בוקוב

לידור כהן ומנור סולומון בתקופה המשותפת במכבי. צילום: שרון בוקוב

מה תיחשב בעיניך הצלחה בעונה הנוכחית?
"אני מתכוון להעלות את מכבי פתח תקוה לליגת העל בלי יותר מדי רעש ודיבורים. שוב, אני מקווה שיתנו לי לעשות את זה ולא ישחקו איתי משחקים בעניין החוזה. לא אנקוב במספרים, אבל כמובן שאני שואף להבקיע ולבשל כמה שיותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר