בני עקיבא כפר גנים. צילום זאב שטרן
בני עקיבא כפר גנים. צילום זאב שטרן

יחסמו בגופם את הכניסה? עימות חזיתי בין העירייה לסניף בני עקיבא בכפר גנים

העירייה רוצה לקיים במקום חוגי מבוגרים, בסניף מתנגדים לכך. ראשי הסניף אף סירבו לתת מפתח לנציגי העירייה לצורך קיום סיור במקום ובעירייה אומרים שמדובר בהפרה בוטה של החוזה. ההמשך, כנראה, יבוא

פורסם בתאריך: 19.9.19 16:33

חניכים וקומונרים בתנועת הנוער בני עקיבא בשכונת כפר גנים, טוענים שלאחרונה נאמר להם שעיריית פתח תקווה מבקשת להכניס לתוך הסניף חוגים למבוגרים, דבר לו הם מתנגדים. לטענתם, לא ניתן להכניס למבנה של תנועת נוער חוגים, כי המבנה פעיל לאורך כל השבוע. מנגד טוענים גורמים בעירייה, שהעירייה בודקת את כל האופציות לניצול מבני ציבור לטובת פעילויות נוספות והם ביקשו לקיים סיור במקום באחד מימי שישי מאחר ולהבנתם המבנה מוזנח וזקוק לשיפוץ, אך בתנועה לא מוכנים להיפגש איתם או לחלופין לתת להם מפתח והדבר יוצר שיח לא נעים.

"בעירייה רוצים להפוך את המבנה שלנו למבנה רב שימושי, אבל במבנה של תנועת נוער זה לא אפשרי", אומר הורה לילד בסניף, "המקום מבחינתם הוא חלק מהבית שלהם, הם נמצאים במקום כל הזמן, הקירות צבועים, יש ספסלים ואי אפשר להכניס לתנועה חוגים. זה כמו להכניס אליך הביתה איש זר. במיוחד שהפעילות מתקיימת כל יום עד מאוחר ולא תמיד המקום נשאר מסודר לבוקר. מדובר בסניף מאוד גדול שמונה כ-600 ילדים". מנגד טוענים גורמים בעירייה, שהם יצרו קשר עם התנועה על מנת לקיים במקום סיור במטרה לעשות שיפוץ. "המקום מאוד מוזנח ומסוכן וחייבים לשפץ אותו,, אומר גורם בעירייה. "והמטרה הייתה לעשות סיור על מנת לראות את הסניף, אבל הם משום מה הודיעו שהם לא מוכנים להיפגש ביום שישי, למרות שזה היום היחיד שראש העיר עושה סיורים. ניסו להסביר להם שזה בכל מצב מבנה עירוני וביקשו מפתח, אבל הם לא הסכימו לתת. אמרו להם שאם יהיה צורך אז יצטרכו לפרוץ את המנעולים בשביל להיכנס פנימה, אז הם שלחו מייל זועם בנושא וטענו שמאיימים עליהם ואם יהיה צורך הם יעמידו ביום שישי בסניף שמירה".
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך הדתי, איציק דיעי, הגיב לדברים: "שוחחתי עם רמי גרינברג ברגע שהדברים הגיעו אלי והוא אמר לי שהוא הזמין אותם מאחר וצריך לתחזק את המקום והדבר נעשה על ידי בני עקיבא. הוא אמר לי שתמיד יש מחשבות לקחת מבני ציבור לטובת פעילויות נוספות על מנת שהמבנה לא יישאר ריק. הסברתי לו שתנועת נוער היא משהו דינמי, חניכים נכנסים ויוצאים לאורך כל היום ולכן לא ניתן להכניס עוד גוף שיוכל לשרוד שם. הוא אמר שהוא רוצה לבדוק ולא יציב עובדות, במידה וזה יקרה, זה יהיה בתיאום מראש".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בעיר מתקיימות פעילויות רבות לילדים, בני נוער ומבוגרים. על מנת לנצל את המשאבים העירוניים אפשרנו שימוש במתקנים של תנועות הנוער, לטובת קהלים מבוגרים, בשעות בהן אין פעילות של תנועות הנוער. הדבר לא יפגע בפעילות התנועה וייעשה בתיאום. נציין כי נציגי הרשות ביקשו לקיים סיור שגרתי בסניף בני עקיבא בכפר גנים כדי לבדוק את תקינות המבנה ותחזוקתו, אך התיאום נתקל בקשיים אל מול התנועה אשר הצהירה בכתובים כי נציגים מטעמם "יחסמו בגופם" את כניסת הגורמים העירוניים. מדובר בהפרה בוטה של החוזה בין התנועה לעירייה וכל זאת מתווסף לחוסר שיתוף הפעולה מצד התנועה שנמשך תקופה ארוכה. נציגי התנועה אינם מעבירים דוחות ואישורי בטיחות בזמן, מתקבלות תלונות על השארת פסולת באזור הפעילות ומקיימים קשיים ביצירת קשר מול רכזת תנועות הנוער העירונית בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר