מרכז שניידר לרפואת ילדים
מרכז שניידר לרפואת ילדים

תינוקת בת חודשיים חלתה בקורונה, רופא מרדים בשניידר אובחן כחולה

במחלקה הייעודית בשניידר לטיפול בחולי קורונה מאושפזים פרט לתינוקת עוד שלושה נערים. הרופא נדבק ככל הנראה בקהילה ולא בבית החולים. "הנערים הם גיבורים בעל כורחם", אומרת מנהלת המחלקה לטיפול בחולי קורונה, ד"ר גילת לבני

פורסם בתאריך: 24.3.20 11:08

במחלקת ילדים א׳ במרכז שניידר, מחלקה ייעודית לטיפול בילדים חולי קורונה, מאושפזים כעת ארבעה חולים בקורונה, ביניהם גם תינוקת בת חודשיים. במחלקה מאושפזים נערה בת 14, נער בן 14 ונערה בת 17, כולם חולים בקורונה ומצבם מוגדר קל.

בתוך כך, רופא מרדים ממרכז שניידר, אובחן אתמול כחולה בנגיף הקורונה. הרופא, אשר נדבק ככל הנראה בקהילה ולא בבית החולים, נמצא בבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בוצע תחקיר אפידמיולוגי לאיתור מגעים ועובדים שהיו בחשיפה עימו נכנסו לבידוד. הודעה והנחיות נמסרו למטופלים שהיו איתו במגע.

ד״ר גילת לבני, מנהלת מחלקת ילדים א׳ (שהוסבה בימים אלה למחלקת קורונה) במרכז שניידר לרפואת ילדים- צילום דוברות שניידר

ד״ר גילת לבני, צילום דוברות שניידר

ד״ר גילת לבני, מנהלת מחלקת ילדים א׳ במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, מחלקה שהוסבה בימים אלה למחלקה לטיפול בחולי קורונה בלבד, סיפרה למלאבס על הטיפול בילדים ועל החששות. "מאושפזים אצלנו ארבעה ילדים, מתוכם שניים בני 14, נערה בת 17 ותינוקת בת שמונה שבועות, שנמצאת עם אמא שלה. התינוקת נדבקה מהאב שהיה בתפילה עם מישהו אחר שהיה חולה וכך היא נדבקה. האב כרגע בבית וממתין לבדיקה".
ובני הנוער?
"שניים נדבקו ממורה בבית הספר, הם מאותה כיתה ולא מפתח תקווה. אחת נדבקה באירוע שהייתה נוכחת בו".
ד"ר לבני מספרת על כך שהמתבגרים נמצאים בבית החולים ללא ההורים ועל הקשיים איתם הם מתמודדים. "הם הגיעו ללא ההורים ונמצאים אצלנו כבר כשבוע – שבוע וחצי", היא מציינת. "לכל אחד מהם הצמידו עובדת סוציאלית שדואגת לשלומם. יש להם סדר יום קבוע שבו כל יום יש להם שעות של משחק ושל לימוד והכל נעשה מולם בלי להיכנס לחדר עצמו, דרך הוואטסאפ והאינטרנט. נוצרו איתם קשרים מאוד טובים וגם כשיש להם ירידה במצב רוח או שמצב הרוח משתפר הם משתפים את הצוות. מה שבולט בעבודה של הצוות שכולל רופאים, אחיות ואת הצוות הפסיכוסוציאלי, היא הדאגה לרווחת הילדים. אני נמצאת גם בקשר יומיומי עם המשפחות וההורים ומעדכנת אותם לגבי הבדיקות והתשובות ואם יש איזושהי בעיה אנחנו מקבלים דיווח מההורים ואני משתדלת לתת מענה מהר. בסך הכל הם גיבורים בעל כורחם. זה לא טריוויאלי להכניס ילד בגיל כזה לחדר סגור ולהגיד לו להתמודד לבד. המזל הוא שכיום יש לנו את הטכנולוגיה שמאוד עוזרת".
הסברה הייתה שילדים פחות נדבקים.
"פחות מדויק להגיד שילדים לא נדבקים, אלא נכון להגיד שהם חולים מאוד קל. כשאנחנו מסתכלים על כל הנתונים שנאספו מכל העולם ויש לצערנו אוכלוסייה מספיק גדולה שניתן לפלח אותה, רואים שהילדים הם החולים הקלים ביותר, מה שכן רואים שאין מקרי תמותה בגילאים צעירים".
והילדים אצלכם במחלקה?
"הם ללא סימפטומים קשים. אבל מדובר בהחלטה של משרד הבריאות ואנחנו מקיימים אותה. הם מאושפזים אצלנו עד שיהפכו שליליים או עד שיוחלט אחרת".
ולמה הם לא אושפזו בשרון?
"מאחר ובבית החולים השרון, אין מחלקת ילדים ואין צוות שמטפל בילדים".
כמו כל ילד אחר, גם הילדים המאושפזים במחלקה הם סקרנים, הם שואלים שאלות מבקשים לדעת מתי הם ישתחררו ובעיקר מתגעגעים למשפחה. "אנחנו לוקחים בדיקות כל מספר ימים, אבל ברור להם שזו כרגע המדיניות והם משתפים איתנו פעולה מאוד יפה", היא אומרת. "אני חייבת לציין שהרבה מזה שקל לנו לטפל בהם זה שמדובר בילדים נהדרים, מקסימים וגיבורים ומצד שני, הצוות שמטפל בהם עושה את המקסימום שהוא יכול ונותן להם את הטיפול הטוב ביותר. לכן כרגע הילדים יחסית רגועים".
היה חשש אצל הצוותים?
"בצוות של המחלקה היו כמובן בהתחלה חששות, מי יותר ומי פחות, אבל ככל שהזמן עובר כולם נרגעו. יש לנו את המיגון המקסימלי ויש לנו מחלקה ייעודית שהדרך אליה מופרדת מכל המעליות האחרות של בית החולים. גם מבחינה לוגיסטית, סידרו מבואה למחלקה ויש פיקוח מאוד צמוד. על כל אחד שמוריד את המיגון, יש מישהו שמסתכל במעגל סגור ורואה שהוא עושה זאת נכון ולפי ההוראות, על מנת לא לעשות טעויות ולא לגעת באיזרים שיכולים להיות מזוהמים. כל ההכנה שנעשתה על ידי בית החולים, ההנהלה, הלוגיסטיקה, המחשוב של בית החולים, המזכירות, הסיעוד והרפואה ייצרו סביבה שהיא מאוד מגינה, מאפשרת עבודה טובה, בצורה רגועה וככל שחולף הזמן, גם הצוות עצמו יותר רגוע ומרגיש את תחושת השליחות והעמידה בחזית, שמטפלת בכל מי שצריך".
כמה ילדים חולי קורונה אפשר לקלוט?
"בשלב הזה אנחנו יכולים לקלוט כ-20 ילדים ותוך התראה של כמה שעות נוכל לקלוט כפול מזה".
והשבוע התבשרתם על רופא מרדים שלכם שנדבק, איך מתמודדים אם זה?
"הרופא ככל הנראה נדבק בקהילה, כי לא ידוע לנו על הדבקה אחרת בבית החולים. ברגע שזה נודע כל צוות מניעת זיהומים טיפל במקרה, איתר את כל מי שהיה איתו במגע. מאחר ומדובר ברופא מרדים שנמצא כל הזמן עם מסכה, הסבירות שהוא הדביק היא נמוכה, אך בכל זאת נקטנו אמצעי זהירות והודענו למשפחות ולמי שהיה איתו במגע ישיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר