משרדי מקפ"ת. צילום: זאב שטרן
משרדי מקפ"ת. צילום: זאב שטרן

עובדי מקפ"ת מזהירים: הפסיקו להלין את שכרנו, אחרת נתבע

ועד עובדי מקפ"ת שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים למנכ"לית לאה כ"ץ ובו הם מזהירים כי זה החודש השלישי ברציפות ששכרם מעוכב. עורך דינם איתן שמרוק: "מפרים את ההסכם הקיבוצי הקיים"

פורסם בתאריך: 11.9.17 16:15

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים ששלח עו"ד איתן שמרוק, היועץ המשפטי של הסתדרות מרחב פתח תקווה למנכ"לית מקפ"ת (מרכזים קהילתיים פתח תקווה), לאה כ"ץ, הוא מצביע על מספר הפרות של ההסכם הקיבוצי שקיים בין ההנהלה לבין העובדים. מסתבר שגם החודש, בפעם השלישית ברציפות, עכבבה מקפ"ת את תשלום המשכורות לעובדים.

על פי עו"ד שמרוק, ישנם כמה הפרות של ההסכם, כולל אי תשלום משכורות בזמן, ניכוי שכר בגין היעדרות בערבי חג ושינוי בהיקף המשרות מבלי לדון על כך עם ועד העובדים. בכל הקשור לאי קבלת שכר, נכון לאתמול, ה-10 לחודש, אמר יו"ר וועד העובדים במקפ"ת, שמעון קביליו, כי כל העובדים קיבלו את שכרם אך לא במועד הקבוע.

במאמר מוסגר נציין כי במכתב שהוציא קביליו לראש העיר איציק ברוורמן, כבר בסוף השבוע שעבר התריע מבפני אי קבלת המשכורות במועד. "אנו עומדים לפני ערב ראש השנה ולצערי חלק מעובדי מקפ"ת לא קיבלו את שכרם בזמן", כתב. "נאמר לנו שגם החודש אין כסף כפי שקרה בשלושה חודשים האחרונים והסיבה היא שהעירייה לא מעבירה כספים למקפ"ת. עוד יותר חמור שיש הסדרי עדיפויות בקבלת שכר. זה מצב לא תקין. לידיעתם יש עובדים שהתקשרו להתלונן על כך שחזרו להם הוראות תשלום".

שמעון קביליו

שמעון קביליו

"מרשי, עובדי מקפ"ת באמצעות ועד העובדים והסתדרות המרחב פתח תקווה, מלאו את ידי להודיעכם כי התנהלותכם כפי שיפורט מיד מהווה הפרת חוק והפרת ההסכם הקיבוצי הקיים", כתב שמרוק לכ"ץ. "בפתח הדברים עלי להודיע כי עיכוב בתשלום משכורות לחלק מהעובדים מהווה הלנת שכר שפיצויי הלנה בצידה. בלי לפגוע בכלליות המצוין לעיל, אנו שוקדים על הכנת תביעה להלנת שכר. היא תוגשנה לבית הדין לעבודה. להערכתי, יגרור מחדל זה בתשלום השכר השלכות נוספות פרט להוצאה הכספית. והכל, בהתחשב בכך שהמשכורות שולמו לחלק מהעובדים, ככל הנראה על פי מפתח הפלייתי".

בכל הקשור לניכוי שכר או ימי חופש בערבי חג או רישום היעדרות כזו כניצול בפועל של חופשה שנתית, ציין שמרוק: "דבר זה מנוגד לנוהלי העבודה מאז ומתמיד וגם אותו אין לנסות בלא שיח ושיג עם נציגי העובדים תחילה. סעיף 3 בהסכם הקיבוצי אוסר על הרעה בתנאי העבודה. לפיכך ברור כי הדבר פסול, לפחות בהתייחס לעובדים שקיבלו בעבר שכר בגין אותם ימים. הינכם נדרשים להחזיר כל סכום שנוכה כאמור, ולהקפיד על תשלום נאות גם מכאן ואילך".

עוד כותב שמרוק: "טוענים מרשיי כי אין מתקיימות שגרה של פגישות עבודה ודיונים נחוצים כדי ליצור ממשק תקין. הדבר גורם לפגיעה בעובדים. כך לדוגמה קיבל עובדות בצהרונים בקריית מטלון הודעות על שינוי בהיקף משרותיהן, ואפילו הוזמנו לשימוע בלא שהועד שמע על כך קודם לכן מכם".

תגובת מקפ"ת: "מקפ"ת מתנהלת על פי ההסכם הקיבוצי ככתבו וכלשונו ודוחה מכל וכל את הטענות העולות לכאורה מהמכתב. בפגישות שוטפות שמתקיימות מעת לעת בין הנהלת מקפ"ת לוועד העובדים עולות סוגיות שונות והם מקבלות טיפול מידי. כל נושא מוזמן להיות נדון בפגישה ואין לנו ספק שיימצאו הפתרונות המתאימים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר