כביש מכבית- פתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה

בסוף רחוב כץ ובעמישב: ועדת הגבולות המליצה על סיפוח שטחים לפתח תקוה

מדובר בשטחים של כ-300 דונם בעיקר בסמוך לכביש 471, אשר ישמשו בין היתר להקמת מסופי תחבורה וכן מבני ציבור ומגורים במסגרת התחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 9.11.20 08:48

ועדת הגבולות, הוועדה הגיאוגרפית מטעם משרד הפנים, המליצה על סיפוח של כ-300 דונם לעיר פתח תקוה. הוועדה פרסמה לאחרונה את המלצותיה בפני שר הפנים בנוגע לשינוי הגבולות של פתח תקוה, קריית אונו, המועצה המקומית גני תקווה, המועצה האזורית דרום השרון והמועצה האזורית חבל מודיעין. הוועדה בחנה את בקשותיהן של המועצות האזוריות והערים לשינוי הגבולות בין הישובים הגובלים על ציר כביש מכבית, 471. בתום דיונים וסיורים שנערכו בציר המדובר, החליטה הוועדה להמליץ על העברת כ-300 דונם לתחום השיפוט של פתח תקוה לטובת פיתוח.

בין המלצות הוועדה, הומלץ להעביר את תאי השטח התחומים בין כביש מכבית לבין פתח תקוה, בסוף רחוב כץ ורחוב בן צבי, וזאת כדי לאפשר קרקע משלימה, בין היתר לצורך הקמת מבני ציבור, מגורים, מגרשי ספורט ותשתיות חדשות במסגרת ההתחדשות העירונית הצפויה בשכונת אחדות והסביבה. בנוסף, הומלץ להעביר לפתח תקוה את תא השטח הנמצא בקצה רחוב מנחם בגין, בשטח הכלוא ממערב למחלפון עמישב. כמו כן, ההרחבה תאפשר להקים את מסופי האוטובוסים בסוף רחוב כץ ובאזור מחלפון עמישב.

במידה והמלצות הוועדה יאושרו, הגבול בין הרשויות יהיה ציר 471, כך שתאי השטח שמצפון לכביש 471 יועברו לפתח תקוה. זאת, למעט המובלעת שנמצאת מול שעריה (בין כפר מעש לנחלים) מעברו השני של כביש 471 אשר תשאר גם היא בתחומי פתח תקוה.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "קביעת הגבולות באופן שיסדיר את השטחים התחומים בין כביש 471 לפתח תקוה, תאפשר לעירייה להעמיק באופן משמעותי את פיתוח התשתיות וכן לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות. המלצות הוועדה הן חשובות מאוד ומביאות בשורה לעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר