טיפולים אסתטיים בכללית אסתטיקה | צילום באדיבות: Subbotina/depositphotos.com
טיפולים אסתטיים בכללית אסתטיקה | צילום באדיבות: Subbotina/depositphotos.com

חומצה היאלורונית: מה חשוב לדעת על הטיפול הנפוץ

הזרקה של חומצה היאלורונית הפכה בשנים האחרונות לאחד מהטיפולים הקוסמטיים הנפוצים והפופולריים ביותר. מהי בדיוק? עד כמה היא בטוחה לשימוש ומה חשוב לדעת לפני הטיפול?

פורסם בתאריך: 9.3.22 16:46

בעבר, הטיפולים הנפוצים ביותר בעולם הרפואה האסתטית כללו שימוש בחומרי מילוי קבועים כמו סיליקון או ביו אלקמיד. הסיבה לבחירה בחומרים האלו טמונה בין היתר ביכולתם לעצב את הגוף בצורה שתישמר לאורך זמן ולא תשתנה עם השנים. עם זאת, זה גם בדיוק מה שעלול במקרים מסוימים לגרום לנזקים ולסיבוכים בשימוש ממושך.

לכן, בשנים האחרונות יותר ויותר טיפולים אסתטיים כוללים שימוש בחומרים שמשתלבים בצורה טבעית יותר בגוף ומבטיחים טיפול בטוח, פשוט ועם פחות סיכונים ותופעות לוואי לא סימפטיות.

בהקשר הזה, אחד החומרים הנחשקים ביותר של השנים האחרונות בעולם הקוסמטיקה הוא ללא ספק חומצה היאלורונית. השם של החומר הזה בטוח מוכר לכם, אבל לא בטוח שאתם מבינים בדיוק מהו ואיך הוא משפיע על הגוף. אז הנה כמה פרטים מעניינים על אחד הטיפולים הכי פופולריים של התקופה האחרונה:

מהי בכלל חומצה היאלורונית?

הגוף האנושי מייצר באופן טבעי חומצה היאלורונית, אשר משמשת למגוון תהליכים חיוניים בתוכו – לרבות שיקום ושימור הנפח של אזורים שונים בגוף. זהו חומר שהפירוק שלו איטי יחסית ולכן גם אם השפעת ההזרקה על הגוף היא זמנית – היא עדיין ארוכה יותר מזו של חומרים טבעיים אחרים כמו קולגן או קלציום הידרוקסי אפטייט.

על אף שמדובר בחומר שמיוצר באופן טבעי בגוף, הגרסה שמשמשת לטיפולים קוסמטיים היא מעט שונה. במעבדה מבצעים שינויים מסוימים בהרכב החומר, שהופכים אותו לקשה יותר לפירוק. בכך מאריכים במידה ניכרת את טווח ההשפעה שלו על הגוף בטיפולי ההזרקות.


לטיפולים בחומצה היאלרונית עם כללית אסתטיקה לחצו כאן


הטיפולים המובילים שכוללים חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא בעיקר חומר מילוי שמשמש לשיפור המראה של אזורים בגופנו שעם השנים עוברים שינויים שגורמים להם לאבד מהנפח הטבעי שלהם או שמלכתחילה לא היו מתוחים ומלאים כמו שהיינו רוצים.

החומר הזה יכול לשמש לדוגמה לטיפול בקמטים בפנים, לתיקון צלקות שקועות, לשיפור הסימטריה בפנים, למילוי לחיים, לעיצוב הסנטר, לעיבוי השפתיים ולמטרות נוספות. במקרים מסוימים ניתן להשתמש בחומר גם לעיצוב של האף ללא ניתוח.

מהם היתרונות של החומצה ההיאלורונית בטיפולים אסתטיים?

כשמשווים אותה לחומרים אחרים בעולם הקוסמטיקה, לחומצה ההיאלורונית יש את פרופיל הבטיחות הגבוה ביותר. שכיחות הסיבוכים בטיפול כזה היא נמוכה יחסית וגם תופעות הלוואי שיכולות להופיע לאחר הטיפול נחשבות נדירות יחסית וכוללות פגיעה בחיוניות העור או זיהום. וגם אם תופעות כאלו מופיעות – ברוב המוחלט של המקרים הן יהיו זמניות בלבד.

עצם ההזרקה של החומצה לעור, משפרת ברוב המקרים את החיוניות שלו. נזכיר, זהו חומר שקיים באופן טבעי בגוף ומשפיע לטובה גם על טיפוח העור. החומצה מאפשרת ספיחה יעילה יותר של נוזלים בעור, שמעשירים אותו בלחות ומשפרים את התחדשות התאים.

יתרון נוסף של השימוש בחומצה הוא גם חיסרון – תלוי איך תבחרו להסתכל עליו. מדובר בטיפול עם השפעה זמנית – שאם לא אוהבים אותה – ניתן לשנות אותה או פשוט להמתין שהיא תחלוף מעצמה. לכן הטיפול מתאים גם לאנשים שחוששים מביצוע טיפולים קוסמטיים מורכבים יותר.

האם יש חסרונות לשימוש בחומצה היאלורונית?

הטיפול בחומצה היאלורונית כאמור נחשב בטוח ביותר, אך בדיוק בגלל הסיבה הזאת, התחום הפך בשנים האחרונות לפרוץ יחסית ויש כיום גם גורמים לא מקצועיים שמבצעים הזרקות בלי הידע המקצועי הדרוש לכך. בנוסף, יש סוגים שונים של חומצה היאלורונית שמתאימים למטרות שונות ונדרש ידע וניסיון כדי לבחור מתוכם את זה שמתאים למטרות ספציפיות.

לכן, יש לבחור ברופא מקצועי ומיומן שמכיר היטב את התחום הזה וידע להתאים את הטיפול הטוב ביותר בשבילכם, תוך צמצום הסיכונים למינימום.

חיסרון בולט של השימוש בחומצה היאלורונית, הוא גם היתרון שהזכרנו קודם – ההשפעה הזמנית של הטיפול. התוצאות שלו יחזיקו ברוב המקרים למשך חודשים או שנים בודדות – ויהיה צורך לחזור עליו שוב ושוב כדי לשמר את התוצאות.

ישנם מצבים שבהם נמליץ להשתמש בחומרים אחרים ולא בחומצה היאלורונית, כמו במקרים של מחסור משמעותי בנפח של אזורים שונים בפנים או בשאר הגוף. במצבים כאלו, בדרך כלל כדאי יהיה לשקול ניתוחים פלסטיים או הזרקת שומן עצמי כדי להשיג תוצאות איכותיות שיישמרו לאורך זמן.

טיפולים בחומצה היאלורונית: כך תבטיחו את הצלחת הטיפול

בכל טיפול אסתטי, לרבות הזרקות של חומצה היאלורונית, התקשורת בין הרופא למטופל היא מרכיב חיוני להצלחה. לכן חשוב לספר לרופא על הציפיות שלכם מהטיפול, לדבר גם על החששות ולהבין את כל ההשלכות ותופעות הלוואי האפשריות.

בנוסף, נזכיר שוב שחשוב לבחור ברופא שמכיר היטב את החומרים השונים וההבדלים ביניהם, עוקב אחר המחקרים האחרונים בתחום ויודע כיצד להתאים לכם את הטיפול הבטוח, היעיל והרלוונטי ביותר.

לטיפולים בחומצה היאלרונית עם כללית אסתטיקה לחצו כאן


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר