מאלפי כלבים במרכז ששווה להכיר (מאגר תמונות: Shutterstock)
מאלפי כלבים במרכז ששווה להכיר (מאגר תמונות: Shutterstock)

מאלפי כלבים מומלצים במרכז הארץ

מאלפי כלבים הפכו לפתרון מועדף על פני בעלי כלבים רבים. למרות שההשפעה של המאלפים על החיות היקרות לליבנו, איננה ניתנת לתיאור במילים, לקחנו על עצמנו את האתגר

פורסם בתאריך: 26.9.18 16:01

בעלי כלבים רבים פונים בשנים האחרונות למאלפי כלבים במטרה לטפח אצלם תכונות והרגלים מסוימים. יצאנו להכיר מספר מאלפי כלבים מובילים באזור מרכז הארץ כדי להבין מהם על שיטות הלימוד השונות, לצד הגישות שמאמצים במהלך עבודתם עם ידידנו הטובים ביותר.

טל שלוש מנכ"ל מרכז הכלב והאדם

במרכז הכלב והאדם מועברים קורסי אילוף לבעלי כלבים ולמאלפי כלבים, ולמדריכי כלבנות טיפולית.
מרכז הכלב והאדם בבעלותו ובניהולו של טל שלוש, קיים מזה 12 שנים ומספק מגוון קורסים והכשרות בתחום. המרכז כולל צוות של 12 מאלפי כלבים ומדריכי כלבנות טיפולית בגישה חיובית, בעלי ניסיון וידע עשיר בתחום אילוף הכלבים וטיפול באמצעות כלבים.

טל שלוש הוא מומחה באילוף כלבים ובטיפול בבעיות התנהגות של כלבים, עוסק בטיפול בעזרת כלבים ושימש בעבר כמאלף הראשי בכלביה הטיפולית בישראל. הוא מספק טיפים מקצועיים בנושא, בתכנית הרדיו "הכלב והאדם" ברדיו קול החיות וב 106FM, וכן מופיע באופן קבוע בתכניות טלוויזיה. את ספרו של טל "ללכת על ארבע" המפרט את כל נושא אילוף הכלבים בגישה חיובית, תוכלו לרכוש בחנויות הספרים המובילות, ובימים אלו, מוציא טל ספר שני העוסק בטכניקת האיזון – המאפשרת לכל בעל כלב להפוך להיות מאלף כלבים בסיסי.

רון מורד (צילום: הילה מסרנו)

טל שלוש (צילום: הילה מסרנו)

רשימת הקורסים המוצעים במרכז הכלב והאדם:
קורס הב אומן – קורס אילוף ב 3 מפגשים – במחיר מבצע: לפרטים נוספים, לחצו כאן
במהלך קורס האילוף הבסיסי המיועד לבעלי כלבים פרטיים, לומדים את הכלב והתנהגותו, את טכניקת האיזון שמאפשרת לבעל החיים להיות רגוע, שלו וקשוב לבעליו ורוכשים יכולת אילוף בסיסי באמצעות משחקי חשיבה, ספורט מנטלי, חשיפה נכונה ואביזרים נכונים וכן הבנה של הגזע, והשפעת ההתנהגות האנושית שלנו על תגובות הכלב.

קורס אילוף פרו 12 מפגשים תעודת אינסטרקטור:
לפרטים נוספים, לחצו כאן
קורס האילוף פרו מועבר ב- 12 מפגשים, במהלכם הבעלים רוכשים את הידע והבנת מלוא התקשורת עם הכלב, הבנת השפה שלו ומה הוא רוצה להגיד בכל התנהגות שלו. בעיות התנהגות כגון משיכת הרצועה, נביחות בלתי פוסקות וכד', יפתרו במהלך הקורס. הקורס משלב עבודה מעשית בצמוד למדריכי אילוף, בשילוב הרצאות מדויקות הכוללות אספקטים מכל רבדי בעיות ההתנהגויות של הכלבים עד לרמת האילוף הגבוהה ביותר.

קורס אילוף כלבים פרימיום 10 חודשים – תעודת מאלף ומטפל התנהגותי:
קורס אילוף כלבים פרימיום
קורס כלבנות טיפולית
קורס הכשרת מאלפי כלבים בכירים במרכז הכלב והאדם נמשך כעשרה חודשים, ובו מועברים כל רזי תחום האילוף והטיפול ההתנהגותי לסטודנטים המעוניינים לעסוק באילוף כלבים בעצמם.
מרכז הכלב והאדם בקורס אילוף כלבים כולל כיתה קטנה ומשפחתית ותמיכה בכל תלמיד באופן אישי. צוות מרצים ומדריכים מהטובים ביותר בתחומם שמלמדים בקורסים שלנו, סיורים וסדנאות כגון: סדנת פריזבי, סדנת רעיית כבשים, ובסיום הקורס – תעודת מאלף ומדריך כלבנות טיפולית מטעם "איגוד נפש חיה בגוף חי" האיגוד היחיד המוכר בישראל בתחום הכלבנות.
קורס נוסף שמועבר ע"י מומחי המרכז הוא קורס כלבנות טיפולית, במהלכו הלומדים ירכשו ידע לטיפול באמצעות בעלי חיים בילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים, עם פוביה מבעלי חיים וכן הלאה.

כתובת המרכז: אילת 18 תל אביב
קישור לאתר
טלפון: 03-6099191, 054-8032423


מני מאייר – מאלף בגישה החיובית, מדריך מאלפי כלבים ומומחה בטיפול בכלבים תוקפניים וחרדתיים

מני מאייר הוא מאלף בעל ניסיון של כ-7 שנים בגישת FORCE FREE , גישה חיובית לחלוטין וללא ענישה פיזית או הפחדה של הכלב. הגישה תומכת בחיזוקים חיוביים ובהבנת העולם הריגשי של הכלב, מה גורם לו להתנהג בצורה שבה הוא מתנהג וכיצד ניתן להקנות לו הרגלים טובים.

רוב העבודה נערכת בד"כ בבית הלקוח ובסביבה הטבעית של הכלב ובה גם הכלב עובר אילוף וטיפול לפי הצורך וגם הבעלים לומדים ומקבלים כלים להמשך החיים המשותפים עם הכלב. הם לומדים כיצד להיות בעלים טובים יותר עבור הכלב שלהם ואיך לחזק התנהגויות רצויות ולהמשיך וליהנות להיות בעלים לכלב מאוזן, שמח ובריא. לדברי מני, בגישה חיובית אפשר לעבוד עם כל כלב וכל בעיה רגשית או התנהגותית שיש לכלב שלכם יכולה לעבור שיפור משמעותי.

מני מאייר – אילוף כלבים מקצועי. צילום: כפיר בולוטין

מני מאייר – אילוף כלבים מקצועי. צילום: כפיר בולוטין

בנוסף להיותו מאלף מוסמך, מני גם מדריך בבית ספר לאילוף כלבים וכלבנות טיפולית, בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומטפל התנהגותי בכלבים. ההתמחות בכלבים תוקפניים וחרדתיים דורשת גישה וטיפול מורכבים יותר ולכן מומלץ להגיע למומחה כמו מני. לדבריו אפשר להביא כלב בעל חרדות או היסטוריה של תוקפנות לכדי התנהגות בריאה ומאוזנת יותר. כמו כן, למני פלטפורמה ייחודית ויוצאת דופן של קבוצות תרגול לכלבים תוקפניים. הפלטפורמה מאפשרת לבעלי כלבים עם התנהגות תוקפנית, לתרגל סיטואציות של חיי היום היום בסביבה מבוקרת וכך ללמוד להתגבר וכיצד לפעול כדי להביא לשיפור במצב. כל מי שהיה או בהווה בעלים של כלב תוקפני יודע כמה זה מפריע לנהל חיים תקינים עם הכלב וכיצד, בלי פתרון, מתחילים להימנע מפעילויות או סיטואציות מסוימות שהן מועדות לפורענות.

מלבד כלבים תוקפניים, מני מתמחה בטיפול בחרדות אצל כלבים, בדגש על בעיות הסתגלות או חרדות מהסביבה העירונית, ומלמד בעלי כלבים התמודדות עם גורמי סיכון לכלבים חרדתיים. לדבריו, "לרוב, ההתנהגות הבעייתית היא סימפטום של בעיה רגשית או פיזית, ובכדי להביא לשיפור עלינו לשנות את הרגש או לטפל בתחלואה שמובילים להתנהגויות הבעייתיות".

הגישה אותה מני דואג להעביר וללמד את בעלי הכלבים הינה מקיפה ונוגעת באספקטים רבים בחיי הכלב כמו הבריאות הפיזית והמנטאלית, זיהוי רגישויות, בניית סדר יום וכל מה שמרכיב חיים בריאים של כלב בבית. המטרה של מני היא "להעביר לבעלים מהידע שלי כדי שיוכלו להפוך לבעלים הטובים ביותר לכלב שלהם".

מני מאייר הוא מאלף בעל ניסיון של כ-7 שנים בגישת FORCE FREE . צילום: כפיר בולוטין

מני מאייר, מאלף בעל ניסיון של כ-7 שנים בגישת FORCE FREE . צילום: כפיר בולוטין

בין השירותים שמני מעניק אפשר למצוא אילוף וחינוך של גורים. במידה ואימצתם גור חדש למשפחה, כל המשפחה צריכה ללמוד עכשיו כיצד חיים עם כלב בבית וזה בנוסף לפיתוח הקשר הריגשי הנכון עם הכלב וכמובן חינוך לצרכים למחייה בבית. כמו כן, אפשר לקבל ייעוץ טרם הבאת הכלב החדש הביתה. בין אם אתם משפחה שכל אחד מדמיין את כלב חלומותיו ובין אם אתם רוצים להביא כלב רק לעצמכם, כדאי שבחירת הכלב תהיה חכמה ומושכלת. ייעוץ נכון להבאת הכלב שיתאים לאופי שלכם, לצרכים ולסביבה שבה תגדלו אותו יכולה לעשות את כל ההבדל וכיום יותר ויותר אנשים מבינים זאת.

בקרוב מני מקיים הרצאה מרתקת לגבי התמודדות עם כלבים מפוחדים ואגרסיביים בתוך ערים צפופות. בהרצאה מני ישפוך אור על עולמם רגשי והמורכב של כלבים חרדתיים ואף ייתן כלים פרקטיים להתמודדות היומיומית. לרכישת כרטיס ניתן להכנס לקישור 

 

לתיאום פגישת ייעוץ/ אבחון

מני מאייר – אילוף כלבים מקצועי

טלפון: 054-6515174
קישור לאתר
פייסבוק: "מני מאייר – אילוף כלבים מקצועי"


אפרת סימון מאלפת כלבים בשיטות מתקדמות והומאניות (Force Free Training)

אילוף הומני ללא ענישה פיזית ע"פ עקרונות 'לימא' לכלבים, חתולים ותוכים
המחקרים האחרונים והמתקדמים ביותר בתחום התנהגויות חיות הבית מראים, כי האילוף והחינוך להתנהגויות רצויות הנכונים והמוטמעים ביותר, הם אלו הנמנעים מענישה פיזית.
אפרת סימון, מאלפת בעלי חיים, עוסקת בתחום למעלה מעשור. את השכלתה בתחום היא רכשה במגן דוד ירוק- מכללה פרה-וטרינרית, וכן בהסבה לאילוף הומני שערכה ב'אנימה' בשנת 2008. אפרת מאלפת כלבים, חתולים ותוכים להתנהגות נכונה, רצויה והרמונית למשפחת האדם, תוך הבנת מרכיבי אישיותו של בעל החיים, מצבו הבריאותי והמנטלי, סביבת המחיה שלו, הפחדים והצרכים שלו, והקשר עם בעליו.
"אילוף מתקדם והומאני משמעותו, שאין כל שימוש בענישה פיזית אלא בענישה 'פאסיבית' לצד שימוש נרחב מאד בחיזוקים חיוביים מסוגים שונים" אומרת אפרת. "זהו אילוף בשיטה מתקדמת המושתת על מחקרים חדשים ביכולות למידה של בעלי חיים".

אפרת סימון

"שיטת אילוף הומנית חוקרת למעשה כיצד בעלי החיים לומדים ואיך ניתן לעצב את התנהגותם כך שינהגו בצורה מסוימת, או לחילופין להביא אותם לחדול מהתנהגויות לא רצויות (כגון: משיכת רצועה, נביחות, תקיפות, וכן הלאה). המחקרים הראו שלענישה פיזית יש תוצאות שליליות מאוד, וענישה פאסיבית עדיפה, אם בכלל יש בה צורך" אומרת אפרת.

מהי ענישה פאסיבית?
"על פי עקרונות לימא – “least intrusive, minimally aversive” "LIMA: – פחות פולשני ומרתיע באופן מינימלי, אין הצדקה לשימוש בעונש פיזי אלא בהתערבויות ואסטרטגיות יעילות אחרות. שינוי ההתנהגות והבאה להתנהגות רצויה על פי השיטה, מיושמת ע"י התמקדות בסביבה של בעלי חיים, בהערכת המצב הרגשי והפיזי, ובהתערבויות נלמדות כגון חיזוק התנהגות נכונה שוב ושוב בחזרות, ומניעת התנהגויות שליליות ע"י התרחקות".

לדוגמה?
"לדוגמה, אם גור כלבים נושך לי את כף היד, אני אגרום לו לבחור בעצמו לחדול מכך ע"י כך שאלך לחדר אחר בכל פעם שהוא נושך, בצורה חזרתית וקונסיסטנטית. הענישה היא פאסיבית – אני אגיד לו "לא!" וארחיק את עצמי משם שוב ושוב, עד שהוא מבין שאחרי המילה "לא!" הוא עשוי לאבד את כל המשחק והכיף איתי- אלא אם יחדול מהנשיכות בעצמו. זוהי דוגמא קלאסית לענישה פאסיבית: במקום להוסיף לכלב גירוי שלילי כמו מכה על האף או חניקת קולר – אני בעצם מסירה את החיזוק החיובי שהוא רוצה בו – אותי – מהסיטואציה, שוב ושוב, עד שהוא קולט ובוחר בעצמו להימנע מהנשיכות. כך אנחנו בעצם נמנעים מהצורך להכות, להכאיב או להפחיד את הכלב שלנו – על כל ההשלכות הרגשיות וההתנהגותיות המסוכנות והלא צפויות שאלימות יכולה להסב ליצור חי, שהרי כבר למדנו מההיסטוריה האנושית שאלימות לא מפסיקה אלימות, וזה מרתק ומתגמל מאד ליישם את הלקחים ההיסטוריים על הכלבים שלנו – יצורים רגישים ואוהבים שלרוב משקפים את הלב החשוף והנקי ביותר שלנו.
המטרה שלי באימון בעלי החיים היא בעיקר להפיץ את הבשורה הזו, שהמדע כבר התקדם ואפשר ללמד כלב או כל חיה אחרת להפסיק התנהגות מסוימת מבלי להכאיב, להעניש ולהשפיל אותו, אלא רק בדרכים חיוביות או בהימנעות.
התיאוריה החדשה המתקדמת לאילוף חיות מושתתת על מחקר שהפריך את תיאורית ההיררכיה: אין כזה דבר כלב דומיננטי ולכלבים יש הרבה סיבות לעשות את מה שהם עושים וזה לא קשור לכך שהם רוצים בהכרח להשתלט על הלהקה או על העולם.
זו השלכה אנושית גרידא, וקל מאוד לפגוש את האמת אם חוקרים רק מעט ברשת: כלבים אינם חיית להקה היררכית – אין כזה דבר "כלב אלפא" או כזה שרוצה להיות – יש פשוט הרבה כלבים מפוחדים ומבולבלים מאד .
כשאני עובדת עם חתולים ותוכים שהם עדינים יותר מכלבים ומצליחה לגרום להם לבוא אליי ללא ענישה פיזית, אז אפשר בהחלט להבין שסוג זה של ענישה מיותר ופרימיטיבי גם בכלבים".
אפרת סימון מעבירה שיעורי אילוף במרכז האילוף שלה וכן בסביבה הביתית של בעל החיים.

כתובת: עין הוד
טלפון: 0544703198
קישור לאתר


רון מורד – מומחה לטיפול בבעיות תוקפנות

"כלבים מורכבים, בעלי גנטיקה רגישה והיסטוריה קשה, אלה הכלבים שאני מתמקד בהם. תמיד נמשכתי לתהליכים מאתגרים, הקושי גדול אבל הסיפוק גדול יותר".

רון עוסק באילוף וטיפול התנהגותי לכלבים משנת 2011 והוא מתמחה בטיפול בתוקפנות. במרוצת השנים רכש ניסיון כלבני רב, בין היתר בעמותת צער בעלי-חיים ר"ג, שם טיפל בכלבים מורכבים ורגישים על בסיס יומי. לאחר-מכן עבר ללונדון, שם עבד בחברת K9 Consulting הבריטית. ב-2016 חזר לארץ ומאז הוא הוא עובד באופן עצמאי, מדריך בעלי כלבים באופן פרטני ומעביר הרצאות לקהל הרחב.

רון מורד

היכן מתבצעים שיעורי האילוף?
"השיעורים מתבצעים בבית הלקוח. מאוד חשוב שהמאלף יכיר את סביבת המחיה של הכלב והבעלים, יזהה גורמי לחץ וינחה להתנהלות נכונה. חלק מהשיעורים יכולים להתרחש גם בחוץ כמובן, הכל בהתאם למקרה".

ממה בעיקר נובעת התוקפנות אצל הכלב?
"הסיבה הנפוצה ביותר היא פחד. כלבים שמפחדים מאנשים זרים, מכלבים אחרים וגירויים נוספים. פעמים רבות הם ינסו להרחיק את הגורם המאיים באמצעות התנהגות תוקפנית. כמובן שישנן גם סיבות נוספות לתוקפנות כמו כאב ותסכול, אך מרבית התוקפנות בכלבים מגיעה מפחד".

כיצד מתחיל תהליך האילוף?
"החלק החשוב ביותר הוא האבחון. לא ניתן לטפל בבעיית התנהגות מבלי לאבחן אותה בצורה נכונה. האבחון אצלי מתחיל בשאלון מסודר שהבעלים ממלאים עוד לפני המפגש הראשון. כשבאים לטפל בתוקפנות חשוב קודם כל לשלול בעיה פיסית, לברר מתי הבעיה התחילה, מה נעשה עד עכשיו בניסיון לטפל ועוד.
בתהליך עצמו אני ממש לוקח את הבעלים יד ביד. מדריך, מלווה ותומך לאורך כל הדרך, כולל בין המפגשים עצמם".

מהם העקרונות המנחים באילוף כלב תוקפן?
"ישנם כמה עקרונות מנחים שעומדים בבסיסו של כל תהליך כזה. בנייה של מסגרת התנהלות בטוחה, הורדת רמת הסטרס הכללית אצל הכלב והבעלים וחשיפה הדרגתית לטריגרים תוך עבודה על שינוי רגשי והתנהגותי. זוהי בעצם גישה הוליסטית שלוקחת בחשבון את כל המרכיבים שיכולים להשפיע על התנהגות הכלב".

בין ההרצאות שרון מעביר לקהל הרחב:

כלבים לא מדברים עברית
צלילה לתוך עולם מרתק של שפה ותקשורת כלבית דרך תמונות, סרטונים מרתקים והסברים פוקחי עיניים על האופן שבו כלבים מתקשרים עם הסביבה שלהם ועל איך לבנות שפה משותפת עם הכלב.
לפרטים נוספים לחצו כאן

עצור או שאני נושך! תוקפנות כלבים: מניעה, אבחון וטיפול
כלבים שמציגים התנהגות תוקפנית על בסיס קבוע מהווים סכנה לעצמם ולסביבה. ההרצאה מתמקדת בניתוח התופעה, גורמים נפוצים, טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן וכמובן דרכי טיפול מומלצות.
לפרטים נוספים לחצו כאן

רון מורד – מאלף ומטפל התנהגותי בכלבים
053-3030082
קישור לאתר
קישור לדף הפייסבוק


 גיא תיכון מאלף ומטפל התנהגותי בכלבים

"ניתן לאלף כלבים ללא הבדל של גזע, מין וגיל"

הכירו את גיא תיכון: מאלף כלבים מקצועי בעל ניסיון של 11 שנים בתחום, העובד בשיטות המבוססות על תגמולים וחיזוקים לכלב (ולבעלים) על התנהגויות רצויות. ההתמחות שלו היא אילוף של כלבים תוקפניים, ריאקטיביים וחרדתיים, "תמיד הבנתי אותם ברמה הרגשית ולכן אני מתחבר אליהם", הוא מספר לנו.
"האני מאמין" שלו הוא, שניתן לאלף כל כלב, בכל גיל, ובכך לשפר את איכות חייו ושל המשפחה שחיה איתו. אין סיבה לסבול מבעיית התנהגות אם יש דרכי טיפול אפקטיביים.
מלבד עבודתו כמאלף גיא מנהל את בית הספר לאימון מאלפים הנקרא – "חיות עבודה".
מטרת בית הספר הינה – לקדם ולפתח כמה שיותר מאלפים העובדים בשיטות המבוססות על תגמולים (Force Free Training).

גיא תיכון מאלף כלבים

גיא תיכון מאלף כלבים

מהי הגישה שלך לאילוף כלבים?

"אפשר לומר שאני מטפל בדומה לגישה הוליסטית בבני אדם.
אני תמיד מסתכל על הצרכים הפיזיים, הנפשיים, הרגשיים והחברתיים של הכלב. אני לומד על הסביבה הפיזית של הכלב, על מזונו, הרגליו, מערכת היחסים עם הבעלים, מצבו הגופני והנפשי ועוד.
אני לא מחפש רק את הבעיה ההתנהגותית, כי ברור לי היום, אחרי 11 שנה, שבעיות התנהגות מגיעות מכל מיני מקומות שהם לא בהכרח התנהגותיים בלבד.
ייתכן וקיימת בעיה רפואית/בריאותית הגורמת לכאב ואי נוחות שאנחנו לא יודעים עליה, והיא משפיעה על התנהגותו של הכלב וגורמת לו להיות תוקפני." אומר גיא.
"לכלבים יש צרכים בסיסיים שיש למלא, חוץ מאוכל, מחסה ומים, על מנת שהם ירגישו טוב ויהיו מסוגלים להיות 'כלבים טובים'. הבולטות שבהן, והכי חשובות בעיניי הן סקרנות ותחושת ביטחון אישית. כלב שלא חוקר על בסיס יומי את הסביבה שלו וחווה תחושת ביטחון ממנה יתנהג בצורה מפוחדת בהתחלה ולאחר מכן באופן תוקפני. גם אנחנו, אם נרגיש לא בטוחים ומאויימים נהפוך להיות אלימים.
כלב שמרגיש מאויים באופן קבוע ולא מתאפשר לו להרגיש בטוח יתחיל לשנות את ההתנהגות שלו. לפעמים לא נבין למה הוא מפחד אבל הוא פשוט פחדן. נבהל מרעשים ונובח עליהם, מתפרץ על כלבים מפחד, נובח על אנשים – רוב ההתנהגויות הללו נובעות מפחד שהפך ל"תתרחקו ממני! או שאפגע בכם".

גיא מוסיף כי "כלבים כאלה הופכים למתוסכלים ולחוצים על בסיס יומי וזה הרסני בטווח הארוך. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר בתחילת האילוף הוא לזהות את רמת הסטרס היומיומית שהכלב נמצא בה ומה 'מדליק' אותו ולטפל בזה בהקדם.
סטרס כרוני, כמו אצל בני אדם, מרסק את הגוף בהדרגה".

כיצד משלבים את בעל הכלב בעת האילוף?

"בגישה שלי, אני שם דגש רב על בעליו הכלב ולא רק על הכלב עצמו. הבעלים של כלבים תוקפניים חווים קשיים יומיומיים בהתנהגות בבית ובטיולים. הם חשים מצוקה ותסכול לעיתים תכופות וזקוקים לתמיכה, ייעוץ, הכוונה ושמירת המוטיבציה שלהם, כדי שיוכלו להתגבר על התסכולים ולעבוד איתי בשיתוף פעולה מלא. אני עובד איתם בצמוד ומספק עבורם רשת תמיכה מקיפה כדי שלא ירגישו לבד בתהליך".

כיצד מתבצע תהליך האילוף?

"כיום, שיעורי האילוף מועברים בסביבת המגורים של הכלב ומחוץ לבית, יחד עם הבעלים. התכניות עצמן מותאמות לכל מקרה, לכל כלב ולקוח. אין תוכנית אחת קבועה שאני עושה עם כולם.
היתרון בהאתמת תוכנית אישית הוא שבשונה מקבוצת אילוף, בה התכנים קבועים ומוגדרים מראש, השיעורים שלי הם פרטניים, כך שכל מקרה מקבל את ההתייחסות הספציפית שלו, סדר השיעורים שונה והתכנית מותאמת לצרכי הלקוח".

איפה אפשר למצוא אותך ברשת?

"אפשר למצוא אותי כמעט בכל מקום. יש לי דף פייסבוק מאוד פעיל שנקרא "גיא תיכון – אילוף כלבים". אפשר למצוא אותי ביוטיוב תחת אותו שם ולצפות בוידאו בלוג שלי ובסדרה "איך לטייל עם כלב תוקפן?".
בנוסף, אני מתחזק חשבון אינסטגרם באנגלית כדי לעשות את צעדיי הראשונים בחו"ל וגם יש לי עוקבים דוברי אנגלית כאן בארץ.
לדעתי, אני בין המאלפים המשתפים הכי הרבה תוכן ומידע חינמי באתר שלי, ביוטיוב וברשתות החברתיות הכולל סרטונים, מאמרים, פוסטים, בלוגים וכל מיני".

קישור לאתר 
קישור לעמוד פייסבוק
ערוץ יוטיוב
טלפון: 054-4799979


דניאל ניר – מאלף בשילוב מספר סגנונות המותאמים לגיל הכלב ולהרגליו

את ילדותו המאושרת העביר דניאל ניר בבית של כלבים, בו היו קרוב ל-15 כלבים שחלקו את חייהם לצידו ולצד משפחתו. את האהבה והתשוקה לכלבים הוא ירש מאביו, ולאחר שנחשף לסדרה העוסקת באילוף כלבים החליט לעשות צעד ולהתחיל ללמוד אילוף כלבים מקצועי.

"ככל שנכנסתי לעולם האילוף עמוק יותר, התחלתי להבין כלבים יותר לעומק, התחלתי להבין את הצרכים והרצונות שלהם וכן גם איך שהראש שלהם עובד. מתוך הבנה שכל כלב מחזיק בצרכים וברצונות שונים ראיתי לנכון להתמקצע במספר שיטות של אילוף על מנת שאוכל לספק מענה מושלם לכל כלב ולהביא אותו בדיוק לנקודה אליה הבעלים רוצה להגיע איתו. משתף דניאל.
"אני מאמין ביין ויאנג, ולכן אני משלב בין סגנונות אילוף בהתאם למה שמתאים לכלב ולבעליו, זו הדרך היחידה בה ניתן להבטיח כי האילוף יהיה מתאים לכלב ויצור בו שינוי שיחזיק לאורך כל החיים."

האתגרים איתם מתמודד דניאל לבקשת בעלי הכלבים מגוונים ומשתנים מכלב לכלב בהתאם לסביבה בה גדל, לעבר שלו ולהרגלים שאסף במהלך חייו. בעוד שניתן לחנך ולאלף כל כלב לבצע פקודות בהתאם לצורך, הנושאים העיקריים אותם מעלים מרבית האנשים נוגעים לתוקפנות, אגרסיביות, נביחות, היפראקטיביות, הרס הבית, עשיית צרכים בבית ועוד.

"הלימודים והניסיון שצברתי במרוצת השנים הקנו לי את היכולת לגשת לכלב ממש כמו פסיכולוג, או בשם המקצועי "דוגולוג". באמצעות תקשורת נכונה עם הכלב אני מבין אותו ואת נקודות הכאב שלו וכך מסוגל ליצור בו את השינוי המיוחל.
"ישנם אנשים רבים שאוהבים את הכלב שלהם אבל קשה להם להתמודד איתו בגלל סוגיות של חוסר נוחות. ישנם כלבים שמושכים חזק את הרצועה בזמן טיול או כאלה שמתחילים להשתגע ולהיות תוקפנים בקרבת זרים למשל. חשוב להבין שההתנהגות של הכלבים נובעת מדפוסי התנהגות שהשתרשו במהלך חייהם, דפוסי התנהגות שבעבודה נכונה ניתן לשנות". מסביר דניאל.

עיקר עבודותו של מאלף כלבים מתרכזת בתקופת הגורות, שכן בתקופה זו קל יותר להטמיע הרגלים והתנהגויות בכלבים. כך ניתן למנוע היווצרות של התנהגויות שעלולות להצריך אילוף בעתיד.
במהלך העבודה עם הגורים עובד דניאל גם עם הבעלים עצמם ומלמד אותם שיטות וטכניקות שעוזרות להם לחנך את הכלב באופן עצמאי. העבודה העצמאית של הבעלים נעשית על בסיס יומיומי במטרה לחזק את ההתנהגויות הרצויות שדניאל מלמד.
לאורך תקופת זו לומדים הבעלים להבין את הראש של הכלב, כיצד לגמול אותו מצרכים, כיצד ללמד אותו לא להרוס את הבית בזמן שהם בחוץ ועוד.

בעוד שמרבית המאלפים מתעסקים לרוב עם גורי כלבים, דניאל מציע את שירותיו גם עבור כלבים מבוגרים יותר שצריכים אילוף נקודתי יותר.
"כלבים רבים גדלים בסביבה נוחה ואוספים לעיתים רק הרגל או שניים לאורך השנים שמהווים מטרד עבור בעליהם. מה שקורה במקרים כאלה הוא שהבעלים מחליט שלא להעביר את הכלב אילוף מכיוון שהוא חושב שמדובר בתהליך ארוך ויקר, והוא אינו מוכן להתחייב לכך בשביל בעיה אחת נקודתית.
מה שחשוב להבין הוא שיש לא מעט התנהגויות של הכלב שניתן לפתור גם באימון אחד בודד (!). בין אם מדובר בכלב שלחוץ בטיול או כזה שנובח הרבה, יש המון דברים שנפתרים מאוד מהר ובכך ניתן לחולל מהפך בחייהם של הכלב ובעליו". מסביר דניאל.

בדיוק כמו שתינוק גדל למשפחה תומכת ואוסף הרגלים והתנהגויות במהלך חייו ממשפחתו וסביבתו, כך גם חברינו הכלבים דורשים תשומת לב, הבנה, הכלה ועבודה. אם אימצתם לאחרונה גור כלבים קטן או אם אתם בעלים של כלבים בוגרים יותר שדורשים אימון נקודתי, דניאל יעזור לכם להפוך את כלבכם לבן לוויה נוח ונעים ואתכם לבעלים מאושרים.



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. yuda

    מה לגביי מאלפת כלבים שרון וינשטיין?
    למה לא הוספתם אותה לרשימה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר