לירז אסייג צילום פזית עוז
לירז אסייג צילום פזית עוז

לירז אסייג נכנסה לבית האח הגדול עם מסר: "שמנה זו לא קללה ולא בושה"

לפני הכניסה לבית היא התלבטה, אבל המסר היה חשוב. כך הפכה לירז אסייג שגדלה בבית חרדי בפתח תקוה לסיפור הצלחה גדול על המסלול ומחוצה לו

פורסם בתאריך: 6.5.18 15:59

כבר בערב פתיחת העונה החדשה של האח הגדול היא הרשימה. לירז אסייג דוגמנית פלאס סייז בת 35 מפתח תקוה, משתתפת בעונה החדשה של תוכנית הריאליטי.
כמה דברים שכדאי לדעת עליה: אסייג היא בת למשפחה חרדית מפתח תקוה. בשנת 2003 זכתה במקום הראשון בתחרות הראשונה בארץ של "היפה והשמנה". 15 שנה אחרי היא גאה בכל גרם וגרם שלה, היא דוגמנית פעילה שמפיצה את הבשורה בהרצאות וברשתות חברתיות והיא נחשבת למובילה חברתית לדימוי גוף חיובי והעצמה נשית. למלאבס התראיינה כבר מספר פעמים. "אני קמה כל בוקר ואוהבת את מה שאני רואה במראה, אני רואה את השלמות שבי ולכן אני פועלת על מנת להשפיע ולסלול את הדרך לדורות הבאים", אמרה באחד הראיונות. "הרצון לשלמות מצוי בכל אחת ואחת ולצערי מודל היופי שהחברה מציירת ומייצרת הוא מעוות ולא נכון, לכל אחת יש את הדבר הייחודי שלה שאסור להעלים אותו".
באותו ראיון היא התייחסה גם לשימוש במילה שמנה ולכך שלאנשים לא פעם לא נעים להגיד את המילה או לתאר מישהו כשמן. אסייג אמרה: "שמנה זו לא קללה ולא בושה להיות שמנה וצריך להשתמש במילה הזו ולא להיזהר לא להגיד אותה. קודם כל ולפני הכל זו לא מילת גנאי, אין בה שום דבר פסול ואני חושבת שכולם שבויים בתבניות והגדרות. זה מתחיל מכך שהולכים לסופר ואנשים מחפשים לקנות את המוצרים עם אחוז השומן הכי נמוך וכל הזמן מוקיעים את השומן. ברור לי שזה קשור לביזנס ולעסקים, אבל זה משפיע על חיים של אנשים, אם זה במקומות עבודה, מבחינה חברתית ובמערכות זוגיות. נתקלתי בלא מעט בנות שלא מאמינות שמגיעה להן זוגיות בגלל איך שהן נראות וזה מחלחל עד כדי כך שזה משבש לחלוטין את ההיגיון. לכן חייבים להשתמש במילה שמן או שמנה, זו מילה שמתארת בנאדם בדיוק כמו שאומרים על מישהו שהוא ג'ינג'י, גבוה או נמוך".

לירז אסייג. צילום פזית עוז

לירז אסייג. צילום פזית עוז

לירז אסייג. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

לירז אסייג. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

"יש לנו מסר להעביר"

מי שמלווה את אסייג בשנים האחרונות היא גאלה רחמילביץ' הסוכנת שלה ואשת סודה. "לפני תשעה חודשים פנו ללירז להיכנס לבית, היא עברה המון מיונים, מבדקים פסיכולוגים ובדיקות ומאוד התלבטנו האם זה נכון לה להיכנס לבית או לא. בכל זאת אנחנו יודעים שלצד אהבה שהיא תקבל, היא תקבל גם המון חצים, אבל הוחלט שיש לנו מסר להעביר וזו הפלטפורמה הנכונה והיא בפנים".
איך היו ההכנות?
"כבר לפני חצי שנה פניתי למעצבת טליה שתתחיל לשלוח סקיצות לשמלה לכניסה לבית. אבל את שאר ההכנות השארנו לרגע האחרון. לפני שלושה שבועות, הבנו שזה כבר קורה ובשבוע האחרון כולם היו בהתרגשות והתחלנו לחשוב על מה היא תלבש. היה חשוב לנו שמעבר למסר שהיא רוצה להעביר, היא תעביר גם את המסר של הנראות שלה ולכן פניתי למספר חברות, אמרתי להם שאחת הדוגמניות שלנו, לוקחת חלק בפרויקט גדול, לא יכולתי להגיד מי היא ומה הפרויקט ובקשתי מהם לקבל בגדי ים ובגדים. היו כאלה שאמרו שפחות מתאים להם מישהי במידה 44 והיו חברות אחרות שממש שיתפו פעולה ותפרו במיוחד עבורה ויצאו מגדרן לעשות זאת ולקחת חלק באג'נדה שלנו. זה לא מובן מאליו".
איך היא הרגישה רגע לפני הכניסה?
"היא לא קלטה כל התקופה שהיא נכנסת לבית. היא הייתה מאוד עסוקה והיה המון לחץ של הכנות, לסיים המון התחייבויות וכמובן לא יכולנו לספר לאף אחד, גם לא לקרובים לה ולכן אמרנו שהיא טסה לחו"ל לתקופה ארוכה. יום לפני שבאו לאסוף אותה, ירד לה האסימון וההתרגשות צפה וזה היה מדהים".

לירז אסייג. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

לירז אסייג. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

"אני עוף מוזר"

אסייג נחשבת לאחת מהדוגמניות המבוקשות, שמופיעה בכל תצוגת אופנה ומצטלמת כמעט לכל קמפיין של מידות גדולות. "אני יודעת שאני עוף מוזר בנוף הנשי בכלל ובנוף החברתי, כי טוב לי עם הממדים שלי וחריג למצוא נשים שאוהבת את איך שהן נראות", סיפרה באחד הראיונות איתה. "אחת לא אוהבת את האף, השנייה את הישבן והשלישית חייבת להזריק בוטוקס ללחיים, אני מגיעה מבית דתי ואני אומרת שהעטיפה החיצונית זו המתנה שקיבלתי ממנו", אמרה. עוד הדגישה, שאנשים הגדירו את מודל היופי בצורה שטחית והיא רוצה להראות שיש יותר ממודל יופי אחד.
היא מדגמנת גם בגדי ים והלבשה תחתונה, ומרבה להעלות תמונות לדף הפייסבוק שלה. היא תמיד חוזרת וכותבת שנשים צריכות להיות שלמות עם הגוף שלהן, גם כשיש להן צלוליטיס. "תעשי שלום עם הגוף שלך ולכי לבלות. תחגגי את החיים, הם קצרים מכדי לבזבז אותם בבאסה", כתבה בפוסט אחד, ובפוסט אחר כתבה: "אני חיה את החלום. אני חיה אפילו הרבה מעבר לחלום. כילדה, לא העזתי לחלום שאני, במידתי, אהיה דוגמנית. הסבירו לי שאני צריכה דיאטה, שאני צריכה להשתנות, שיש לי פנים יפות אבל. אני אוהבת שניתנה לי הזכות לדגמן למותגים שרואים בי את הכוח, העוצמה והנשיות מבלי לרטש, לטשטש ולהצר אותי. אני אוהבת לחיות את החלומות ומעבר, תהיו קסומות כמו שאתן וצאו להגשים חלומות, ולא, אתן לא צריכות להשתנות בשביל זה".
היא גדלה במשפחה חרדית וחזרה בשאלה אחרי השרות הלאומי. "אני זוכרת שהניצנים התחלו בהקשר של הלבוש", סיפרה בראיון למלאבס, "הייתי צריכה ללכת עם חצאיות ובתור ילדה שמנה זה הציק לי. הירכיים היו משתפשפות וזה היה מעצבן אותי ומצד שני לא הסכימו שאלבש מכנסיים. בשירות הלאומי התחלתי ללבוש מכנסיים וזו הייתה הבעיטה הראשונה בחומות הדת. אמרתי לעצמי שאני ילדה מספיק גדולה לראות את הדברים איך שאני חושבת לנכון, משם המסלול היה מאוד חלק ולשמחתי קיבלו את זה בברכה".
את בקשר עם המשפחה?
"בוודאי, אמא שלי היא המעריצה מספר אחת שלי, היא גאה בי ברמות ומפרגנת לי ואין לי דבר יותר חשוב מזה, אנחנו חמש בנות ובן וכולם מפרגנים, אני זוכרת את אחד הפעמים שהתלבשתי ואחותי הקטנה שחקה בברבי, היא הסתכלה עלי ואמרה לי שאני נראית כמו ברבית, ברבית שמנה והיא אמרה את זה ממקום של הערצה, היום היא בת 17 והיא עדין קוראת לי ברבי, המוח אצלה מבין שברבי לא חייבת להראות רק בצורה אחת וזה הניצחון הקטן שלי" היא אומרת ומוסיפה שהמשקל אף פעם לא הפריעה לה להיות מטופחת ולבושה היטב "זה לא דורש ממני יותר או פחות מכל אחת אחרת וזו אני ואני מהממת כמו שאני ואם מישהו יש לו בעיה אם זה, זו בעיה שלו, מי שבא לו לא טוב בעיניים השומן שלי, שיסתובב, שיתסכל לכיוון אחר, פשוט מאוד".

בכתבה במלאבס לקראת פסח, התבקשה לירז אסייג לבחור למי לתת מתנה והחליטה לתת לאנשים רבים. כך אמרה: "הייתי מעניקה להם שחרור מכבלי הלקאה ושנאה עצמית, שחרור משפיטה של אנשים על פי חיצוניות, גזע, מין, מעמד וכו'. הייתי פשוט מחלקת אהבה עצמית, משם הכל מתחיל. המשפט ואהבת לרעך כמוך הוא כל כך עמוק, כי החשיבות היא לאהוב את עצמך באמת וטהור ובכך ראוי ותוכל לאהוב את רעך. ובכך יבוא טוב ושפע מבורך על כולם".
בינתיים גם המעריצים של לירז פתחו לה דף פייסבוק ובו הם מתכוונים לעדכן מה קורה בבית האח. 'לירז אסייג – קבוצת המעריצים הרשמית האח הגדול 2018', קוראים לדף. "הדף נפתח אחרי דקות בודדות וזה מאוד מגניב וזה כיף לראות את זה כמה אנשים אוהבים אותה, גם בדף האישי שלה בנות מגיבות וכותבות שזה מחזק אותן ולכן את שלה היא כבר השיגה", מסכמת גאלה רחמילביץ.
והיא תצליח בבית האח?
"אני בטוחה שהיא תצליח, אין לי ספק בכך. היא חיה את הדברים האלה, את השליחות הזו, אכפת לה וחשוב לה שאף אישה ונערה לא תרגיש באסה על הגוף שלה, כמו שכל הזמן ניסו לגרום לה ומנסים גם היום ולכן היא המושלמת לעשות זאת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אישה שמנה

    יפה שלירז אסייג באה עם מסר.אך גם לאשה שמנה או נערה יש גבול ללבוש כל דבר שלא הולם אותן. כמו הבגד גוף שלבשה בערב הבכורה של האח הגדול.זה פשוט גועל נפש.
    ובכלל שאר הבנות הרזות גם התלבשו זוועה. מי זה הסטייליסט שם.לדעתי מרוב שהן משקיעות יותר מדי זה יוצא מכוער. היה עדיף טי שירט לבן עם גי'נס ..זה היה פיגוז מאשר כל השמלות החשופות מכל צידיהן בלי טעם.כל המוסיף גורע..תנו קצת טבעיות

  2. עדן ועידן זוג מושלם !!!!!!!!!!!!

    לירזוש את הכי יפה מכל המקלות השחורות העקומות. מה שווה גוף רזה עם פרצוץ מכוער.
    אין לך בטוקוס ולא סיליקון ואת מהממת. בהצלחה אוהבים אותך מאוד !!!!!!!!!!!!

  3. השחורדיניות מקנאות בך

    לירז את סקסית יותר מבנות 18 פרחות רזות ופנים לא יפות. יש לך פנים יפות ואת לא רעשנית ושטחית או איזו אהבלה כמו כל נערות המועדונים שיש להן רק להראות רגליים או ציצי והן ערסיות שקופצות ממיטה למיטה. את אישיות מיוחדת ועם עומק וזה לא משנה אם יש לך עיניים גדולות ושפתיים מהממות וסקסית או שער כזה או אחר אלא מה שאת מקרינה זה שאת לא פרחונה. את גם גבוהה ומרשימה וגם מריה מקסימה יפה וצנועה ולא עפה על עצמה על כלום וגם תמי מיוחדת ולא איזו גמדה עם תחת ענק והליכה של בבונה. את וגם תמי, מריה ומגי יפות והקטע שאתן לא שחצניות ולא פרחות. אינה וסימה קצת יותר עסוקות בסיליקון ואינה בכלל מוזרה שלבשה היום שכל הסיליקון יצא מהצדדים כי אין חזיה. הזוי משהו

  4. אבנר מזרחי

    לירז האישה היפה בארץ בגיל שלה מי שאוהב את עצמו אוהב גם את האחרים וזו לירז

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התלבןשות של בר זוהר מתחת לכל ביקורת איכסססס

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לירז את מהממת המון המון בהצלחה. את לא עוף מוזר. פשוט אחת שהולכת נגד הזרם זה קשה אבל זה היופי 0

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר